Reklamy v Stratégiách hodnotí každý mesiac odborná porota zložená zo zástupcov agentúr a zadávateľov. Zisťujeme však aj to, ako pôsobia reklamy na ľudí, pre ktorých sú určené. Ako ich vnímajú a aké emócie v nich vyvolávajú. Softvér Emotion ID dokáže zachytiť vedomím nefiltrované reakcie na tvárach respondentov.
Spomedzi novembrových TV spotov si vybojovala najviac bodov u porotcov Hodnotenia Stratégií séria spotov Naj ponuka od agentúry istropolitana Ogilvy pre Tesco mobile. Takto emočný softvér zanalyzoval reakcie ľudí pri ich sledovaní.
Vianočné emócie
Pre každú značku je ťažké prekričať vianočné ponuky veľkých operátorov. o to efektívnejšiu komunikáciu musia mať tí s menším share of voice v telco. A naj ponuka sa ľuďom naozaj páčila – v tomto zbere sme merali aj vianočné spoty Orange, Telekom a O2. Spomedzi nich dosiahla reklama Tesco mobile najlepšie výsledky v emočných meraniach publika.
Údernosť
Zdá sa, že dlhé spoty už nie sú v kurze. 15 alebo 20 sekúnd, kde sa dokáže rozohrať príbeh aj predstaviť propozícia, vedia diváci oceniť svojou pozornosťou a pozitívnym naladením. Tesco stavilo all in: 5 sekúnd trvajúca propozícia s jedinou správou. Len si to poistilo tromi verziami spotu. Takto retailový operátor docielil ľahkosť spracovania informácie a pozitívne naladenie pri predstavení ponuky. Nebadáme takmer žiadne straty na pozitívnej emócii vytvorenej vtipným príbehom dokonca ani v závere, keď sa predstaví značka.
"Tesco mobile pokračuje v hravej, ľahko absurdnej komunikácii," ohodnotil TV spot porotca Matúš Priehoda, copywriter z agentúry TRIAD Advertising. "Stále si drží svoju úroveň, má vtipne odkomunikované a zapamätateľné posolstvo. Akurát spot s hviezdou z vlaňajšej série mi príde ako najslabší z trojice," dodáva.
Parametre zberu: 200 respondentov; kvótový výber; cieľová skupina: repre vzorka populácie Slovenska vo veku 18 – 69 rokov; zber prebiehal: 2 . 12. 2016 – 4 . 12. 2016 cez online panel agentúry 2muse.