Jakub Kuvik sa v agentúre MUW Saatchi&Saatchi posunul na miesto kreatívneho riaditeľa. Stalo sa tak potom, ako z agentúry odišiel Peter Michalka.
A hneď sa podpísal pod reklamu Telekomu, ktorá si po spustení vyslúžila dve reakcie. Prvá, že spot je „netelekomácky“, nevidíme v ňom totiž prvýkrát po dlhom čase Sagana, a druhá, že ide o zatiaľ najvtipnejšiu reklamu tohto roka. Jakubovi Kuvikovi sme položili pár otázok.
S: V brife, predpokladám, nestálo, že máte vytvoriť najvtipnejšiu reklamu roka (zatiaľ).
Vďaka bohu nie, ale rozkaz znel jasne. Keďže ide o novú a pre drvivú väčšinu Slovenska nepoznanú službu, pôvodné zadanie bolo, aby sme vytvorili explanatory video. Teda formát, ktorým názorne a jednoducho vysvetlíme funkcie Magenta SmartHome. A tohto sme sa po celý čas držali.
S: Čiže nápad byť vtipný prišiel z vašej strany? Ako ste o tom presvedčili ľudí na strane marketingu?
Dostať do reklamy vtip či inú formu emócie je ambícia asi každého, čo kedy pričuchol k reklame. Určite sme nechceli divákov unudiť suchým explanatorom a takto to samozrejme cítil aj klient.
S: Prepojili ste to, na čo sme zvyknutí zo socializmu – typické susedské vzťahy a súčasnú high technológiu. Nebáli ste sa, že to tak trochu nebude sedieť?
Nebáli, práveže naopak - tieto dve zložky spolu super fungujú. Susedské vzťahy na ulici a celkovo mikrokomunitách sú úžasné práve v tom, že každá novinka v jednej z domácností je vždy aktuálna a vďačná téma. Keď sme si toto uvedomili, tak sme vedeli, že sme na správnej ceste. Pretože presne tak je to aj s Magenta SmartHome - novinka o ktorej každý hovorí, niektorí ju videli, iní zas o nej len počuli, niekto možno závidí, že ju sused má, no hlavne každý má na ňu vlastný názor.
S: Kto prišiel s tým, že v spote nebude Sagan?
Keby tam bol Sagan, tak všetci hovoria o ňom, aký je sused a nie o našom produkte. Sagan má v komunikácii vlastné pieskovisko, v ktorom s ním pracujeme a tu sme ho vôbec nepotrebovali. Je to výsledok strategického nastavenia komunikácie.
S: Čo si myslíte o komentároch, ktoré hovoria, že spot je „netelekomácky“?
Väčšina by asi očakávala, že keď prídeme s takouto novou hi-tech službou, tak ako technologický inovátor zvolíme aj takú komunikáciu. Teda sterilné, ultra-moderne tváriacie sa niečo. Spolu s klientom však zastávame názor, že aj na inovácie a technológie celkovo sa treba pozerať ľudsky. Bez ľudí by technológie nemali zmysel. Zámerne sme teda našli jednoduchú formu, ktorá toto celé spĺňala a niektorí by možno o nej na základe predchádzajúcej komunikácie povedali, že je “netelekomácka”, ale ako celok zapadá do stratégie a image-u značky, ktorý budujeme.
S: Na kastingu vraj herci nedostali repliky...
Veru nedostali. Postavy sme vyberali hlavne podľa charakteru, ktorý sme potrebovali pred kamerou zhmotniť, nie podľa toho, ako sa naučia pripravený text. To bola naša spoločná obava spolu s režisérom Tomášom Řehořkom, aby sa nesústredili na repliku, ktorú sme im napísali, ale aby dali zo seba prirodzene to, čo je v nich.
Pekný príklad, ako to zafungovalo, je pán s manželkou, ktorá ho potom radšej berie domov. Scéna, ktorá je v spote, bola v podstate prvý take, ktorý sme si natočili. Povedali sme mu zhruba, o čom má hovoriť, prišiel, dal skvelý freestyle a klientovi aj nám sa to tak páčilo, že sme to použili celé.
S: Čo bolo najväčšou prekážkou, ktorú ste museli riešiť?
Služba ako taká je zaujímavá hlavne pre early adopters cieľovku, my sme to chceli prelomiť a vzbudiť záujem aj u zvyšku populácie. Keďže Telekom ako klient na to prostriedky a nasadenie má, potrebovali sme nájsť už len správny spôsob. Ale nevnímali sme to ako prekážku, skôr ako challenge.
Pozrite si spot. Na youtube má vyše 78 000 videní.
Viac o reklame sa dočítate tu: