StoryEditor

Prezident ADMA: Aby mali agentúry dobré podmienky na prácu, potrebujeme hovoriť o tom, koľko stojí práca ľudí na jednotlivých pozíciách

30.05.2022, 07:32

Agentúry združené v Asociácii digitálnych agentúr vypracovali cenník priemernej hodinovej sadzby. O dôvodoch jeho vzniku hovorí Rasťo Bahurinský, prezident asociácie.

Čo bolo impulzom na vznik cenníka sadzieb ADMA?

Jednou zo základných úloh asociácie je pomáhať vytvárať zdravé podnikateľské prostredie pre náš segment. Ak chceme, aby mali agentúry dobré podmienky na prácu a aby mali klienti dodanú potrebnú kvalitu servisu, je nutné v prvom kroku jednoznačne a transparentne komunikovať naše potreby a očakávania. Trh sa mení, ceny práce rastú a zároveň cítime veľký odlev talentov. Naopak, z budgetov, ako ich majú mnohí klienti dnes nastavené, sa táto situácia vôbec neodzrkadľuje. Budgety vyhradené na prácu agentúr sú naďalej v rovinách, ktoré boli akceptovateľné možno pred piatimi rokmi. Doba je iná a náklady spojené s našou prácou tiež, preto je nutné túto tému komunikovať a snažiť sa ceny priblížiť dnešnej realite trhu.

 

Ako vznikli vami navrhované sadzby v cenníku?

Oslovili sme členské agentúry s prosbou o uvedenie svojich cenníkových hodinových sadzieb na vybrané pracovné pozície. Následne sa urobil priemer hodinovej sadzby pre každú z uvedených pracovných pozícií.

Čo konkrétne tieto ceny garantujú zadávateľom?

Ako aj v cenníku uvádzame, uvedené sadzby reprezentujú priemerné hodinové sadzby členských agentúr ADMA. Zároveň však tento cenník žiadnu z členských agentúr nezaväzuje k tomu, aby svoju cenotvorbu stavala výlučne na základe tohto cenníka. ADMA združuje popredné digitálne agentúry, takže uvedené ceny garantujú zabezpečenie poskytovaných služieb v zodpovedajúcej kvalite.

Odzrkadľujú jednotlivé pracovné pozície v cenníku najdôležitejšie pracovné miesta v digitálnych agentúrach?

V ADMA máme členské agentúry s rôznym zameraním v rámci digitálneho marketingu. Cenník reprezentuje univerzálne pracovné pozície naprieč členskými agentúrami.

Aké sú vaše očakávania od zverejnenia cenníka priemerných hodinových sadzieb ADMA?

Ako som už spomínal v úvode, ak chceme akúkoľvek zmenu, je nutné začať o nej hovoriť. V prvom kroku očakávame minimálne otvorenie tejto témy a zároveň doručenie informácie zadávateľom o priemerných výškach hodinových sadzieb členských agentúr. Zároveň je to nástroj, ktorý môžu marketéri/ky využiť pri príprave zadaní, ako aj pri vyjednávaní s obstarávaním pri tvorbe budgetu potrebného pre agentúru.

 

Platia tieto sadzby aj pre freelancerov? Respektíve ľudí, ktorí spolupracujú s agentúrami na projektoch?

Využívanie cenníka je na zvážení každej agentúry. Rovnako to platí aj pri spolupráci s influencermi, ako ich naceňuje a predáva agentúra klientovi, je už na samotnej agentúre. Tento cenník môžeme však vnímať skôr ako cenník priemerných hodinových sadzieb interných služieb ADMA agentúr.

image

Čo bolo impulzom pre vznik Cenníka sadzieb ADMA?
Jednou zo základných úloh Asociácie, je pomáhať vytvárať zdravé podnikateľské prostredie pre náš segment. Ak chceme, aby mali agentúry dobré podmienky na prácu a aby mali klienti dodanú potrebnú kvalitu servisu je nutné v prvom kroku jednoznačne a transparentne komunikovať naše potreby a očakávania. Trh sa mení, ceny práce rastú a zároveň cítime veľký odliv talentov. Naopak z budgetov, ako ich majú mnohí klienti dnes nastavené, sa táto situácia vôbec neodzrkadľuje. Budgety vyhradené na prácu agentúr sú naďalej v rovinách, ktoré boli akceptovateľné možno pred piatimi rokmi. Doba je iná a náklady spojené s našou prácou tiež, preto je nutné túto tému komunikovať a snažiť sa ceny priblížiť dnešnej realite trhu.

Ako vznikli nami navrhované sadzby v Cenníku?
Oslovili sme členské agentúry s prosbou o uvedenie svojich cenníkových hodinových sadzieb na vybrané pracovné pozície. Následne sa urobil priemer hodinovej sadzby pre každú z uvedených pracovných pozícií.

Čo konkrétne tieto ceny garantujú zadávateľom?
Ako aj v Cenníku uvádzame, uvedené sadzby reprezentujú priemerné hodinové sadzby členských agentúr ADMA. Zároveň však tento cenník žiadnu z členských agentúr nezaväzuje k tomu, aby svoju cenotvorbu stavala výlučne na základe tohoto cenníka. ADMA združuje popredné digitálne agentúry, takže uvedené ceny garantujú zabezpečenie poskytovaných služieb v zodpovedajúcej kvalite.

Odzrkadľujú jednotlivé pracovné pozície v Cenníku najdôležitejšie pracovné pozície v digitálnych agentúrach?
V ADMA máme členské agentúry s rôznym zameraním v rámci digitálneho marketingu. Cenník reprezentuje univerzálne pracovné pozície naprieč členskými agentúrami.

Aké sú vaše očakávania od zverejnenia Cenníka priemerných hodinových sadzieb ADMA?
Ako som už spomínal v úvode, ak chceme akúkoľvek zmenu je nutné začať o nej hovoriť. V prvom kroku očakávame minimálne otvorenie tejto témy a zároveň doručenie informácie zadávateľom o priemerných výškach hodinových sadzieb členských agentúr. Zároveň je to nástroj, ktorý môžu marketéri/ky využiť pri príprave zadaní, ako aj pri vyjednávaní s obstarávaním pri tvorbe budgetu potrebného na agentúru.


Platia tieto sadzby aj pre freelancerov? Respektíve ľudí, ktorí spolupracujú s agentúrami na projektoch?
Využívanie cenníka je na zvážení každej agentúry. Rovnako to platí aj pri spolupráci s influencermi, ako ich naceňuje a predáva agentúra klientovi je už na samotnej agentúre. Tento cenník môžeme však vnímať skôr ako cenník priemerných hodinových sadzieb interných služieb ADMA agentúr.
 

01 - Modified: 2024-04-26 20:30:33 - Feat.: - Title: Spoznajte víťazov Digital PIE 2024 a Digital PIE agency 02 - Modified: 2024-03-22 08:22:01 - Feat.: - Title: THIS IS LOCCO: Krátke kontrakty sú chorobou nášho biznisu, agentúry sú nonstop pod tlakom 03 - Modified: 2024-03-04 08:48:09 - Feat.: - Title: Študenti chcú pracovať v reklame, majú z nej ale obavy. Čakajú plat až do 2-tisíc eur 04 - Modified: 2023-12-11 13:21:38 - Feat.: - Title: Iniciatíva Férového tendra: Férovosť šetrí čas aj peniaze 05 - Modified: 2023-10-09 15:44:26 - Feat.: - Title: Vlado Cintula: Musíme hľadať spôsoby, ako dať klientovi väčšiu pridanú hodnotu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 12:33