Štvorica seniorných profesionálov vo vedení novej reklamnej agentúry Silwer dnes oznamuje vznik reklamnej agentúry Silwer, ktorá sa fokusuje na efektívne oslovenie cieľovej skupiny nad 50 rokov. Nová agentúra nadväzuje na 30 rokov skúseností agentúry MW Promotion.
„Zakladáme plnoformátovú reklamnú agentúru pre cieľovú skupinu ľudí nad 50 rokov. Striebornej generácii rozumieme, vekový priemer kľúčových ľudí v našej agentúre Silwer je 52 rokov. Okrem toho sme od roku 2020 zrealizovali desať vlastných marketingových výskumov, v ktorých sme oslovili viac ako 17 000 respondentov nad 50 rokov. Chceme dostať cieľovú skupinu 50+ na hlavný „stage“ slovenskej reklamy,“ približuje motivátory založiť novú agentúru jej majiteľ, Martin Marko, ktorý zároveň zostáva managing directorom MW Promotion.
Ako vyplýva z dát agentúry Silwer, Generácia 50+, nazývaná aj strieborná, je na Slovensku početná a zároveň najbohatšia. Dva milióny ľudí nad 50 rokov minie na svoju spotrebu desať miliárd eur ročne. Zároveň vlastní 80 percent všetkých aktív. Napriek tomu, len 15 percent reklamných kampaní značiek je cielených na túto solventnú skupinu. Slovami Martina Marka, slovenská reklama ľudí po päťdesiatke prehliada, dalo by sa povedať, že až ignoruje. Reklamné agentúry sa častokrát špecializujú hlavne na mladých.
Štyri dôvody vzniku reklamnej agentúry Silwer:
„Budeme pomáhať odvážnym značkám pri efektívnom oslovovaní najbonitnejšej cieľovej skupiny u nás. Popritom chceme bojovať aj proti mýtom a predsudkom voči staršej generácii, otvárať „antiaging“ témy vo verejnom priestore a hovoriť o názoroch po päťdesiatke. Budujeme preto agentúrnu „Radu starších“, poradný orgán seniorných expertov z rôznych oblastí a spolu s nimi chceme byť hlasom našej generácie. Trend vzniku špecializovaných agentúr pre „silver“ generáciu pozorujeme v okolitom svete už niekoľko rokov a sami sme tak trošku prekvapení, že u nás sme prví,“ dodáva Martin Marko.
Agentúra disponuje marketingovou segmentáciou striebornej generácie, ponúka sedem kľúčov na jej efektívne oslovenie a zároveň 22 pravidiel tvorby reklamy pre ľudí nad 50 rokov.
Na jar 2023 plánuje pripraviť podujatie 50 nad 50, zložené z dvoch hlavných častí. Prvou je premiérové zostavenie rebríčka ľudí nad 50 rokov, ktorí pozitívne formovali a stále aktívne formujú dnešné Slovensko. A to v oblastiach ekonomika, hospodárstvo, kultúra, zdravotníctvo či šport. Druhou časťou podujatia bude odborná marketingová konferencia o striebornej ekonomike. Séria prednášok, workshopov a diskusných panelov sa bude venovať potenciálu generácie 50+.