StoryEditor

Cannes predictions: Súboj reťazcov

18.06.2022, 19:51

Postcovidová reklama vs. apel na životosprávu mladých tínedžerov.

Dve reklamy pre reťazce, každá z nich je iná. V tomto cannskom battli súperia práce pre Penny a pre Carrefour. Zatiaľ čo jedna nadväzuje na pandémiu a ukazuje nám, čo všetko nám v totmo ťažkom období chýbalo, tá druhá je z tých hodnotovejších a apeluje na mladých aby jedli viac ovocia a zeleniny. Samozrejme prostredníctvom toho, čo je tínedžerom blízke - hra Fortnite.

Schválne, ktorá z nich zaujala viac zástupcu agentúry Wiktor Leo Burnett a ktorej dali hlas Stratégie.

Carrefour "The Healthy Map - Carrefour x Fortnite" vs.Penny "The Wish"

Marián Zverbík, Acoount Manager, Wiktor Leo Burnett

image

Marián Zverbík, Wiktor Leo Burnet

Penny: Obdobie počas Covidu nebolo jednoduché zvládnuť snáď v žiadnej rodine úplne ideálne. Zatvorené bary, divadlá, obmedzený kontakt s kamarátmi a dokonca aj s tými najbližšími. Tému desocializácie ľudí z dôvodu zabránenia šírenia vírusu Penny pretavil do veľmi emotívneho príbehu. Hlavnými protagonistami sú matka so synom, ktorá sa pozerá, ako pandémia mení správanie sa mladých ľudí, ktorí nie sú zvyknutí obmedzovať sa. Je dôležité uvedomiť si, čo rodina a priatelia v živote človeka znamenajú a v tejto reklame máme možnosť vidieť, ako si to ľudia dokážu spoločne uvedomiť, no je za tým zložitá cesta.

Carrefour: Žijeme v digitálnej dobe, kde je častokrát svet vnímaný ľuďmi len cez obrazovky rôznych zariadení. Mladí ľudia trávia stále viac času v nereálnom svete, ktorý ich baví viac, než ten skutočný. Carrefour využil svet videohier veľmi efektívne a prostredníctvom placementu v týchto médiách sa snažil dostať edukatívnou formou k poukázaniu na to, aké je dôležité žiť zdravý životný štýl aj počas hrania videohier. Množstvo mladistvých považuje za zdroj svojej energie jedlo z fastfoodov a tým, že je to rýchly zdroj síce prázdnej no chutnej energie, preferujú tento variant stravy. S pomocou streamerov zasiahli viac ako 10 miliónov hráčov a dosiahli viac ako milión interakcií. Výsledkom bolo získanie zľavového kódu na nákup ovocia a zeleniny.

Obe reklamy majú na súťaži veľký potenciál, za mňa je však väčším favoritom práve Penny, ktorý v období pandémie spracoval pekné video o tom, čo je v živote náš všetkých tak dôležité.

Lucia Anderlová, Brand Manager for Online Projects, Hospodárske noviny

image

Lucia Anderlová, Mafra Slovakia

Reklama Penny je veľmi emotívnym zobrazením doby, ktorú sme prežili (snáď už o nej môžeme hovoriť v minulom čase). Ukazuje, ako ovplyvnila najmä mladých ľudí, ktorí nemali možnosť prežiť doteraz bežné veci spojené s dospievaním. Napriek skvelému prevedeniu reklamy a tomu, že nám ukazuje, aké dôležité je užívať si aj najobyčajnejšie a niekedy nepríjemné veci (kto by to bol čakal, že príde deň, kedy bude človeku chýbať aj zlé rande), môj hlas dostáva reklama Carrefour. Hneď od prvého momentu ma zaujala jej dynamickosť a originalita. Využiť platformu Twitch a zasiahnuť tak celú komunitu hráčov bol skvelý nápad. Celý dojem reklamy dotvárajú záznamy zo „streamov“ rovnako ako chat. Dynamické, hravé, moderné, skvelé! Samozrejme treba oceniť aj myšlienku za reklamou, a to promovanie zdravého jedálnička hravou formou.

01 - Modified: 2024-08-16 06:07:05 - Feat.: - Title: Aupark si v tendri vybral Wiktor Leo Burnett 02 - Modified: 2024-06-10 07:58:18 - Feat.: - Title: KFC na Slovensku spúšťa svoju prvú televíznu kampaň 03 - Modified: 2024-04-05 08:26:07 - Feat.: - Title: Slovenský zväz ľadového hokeja spúšťa novú komunikačnú platformu Byť fér je #okej 04 - Modified: 2024-02-21 08:22:21 - Feat.: - Title: U Wiktora je ďalší Peter 05 - Modified: 2023-11-13 09:55:00 - Feat.: - Title: Začarované štvrte upozorňujú na jeden z nevyužívaných bratislavských brownfieldov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 10:25