Cannes Lions ilustračná fotoGetty Images for Cannes Lions
StoryEditor

Osobné postrehy z Cannes

Píše Roman Roj, kreatívny riaditeľ z agentúry Dotcom Advertising. "Doležité je spojiť sa s vhodnými partnermi."

Zo slovenskej posádky sa do Cannes na najväčší festival kreativity vybrali aj zástupcovia agentúry Dotcom. O Monike Farkašovej, ktorá zastáva v agentúre rolu strategičky pre klientov, sme už písali – domov si spolu s Jakubom Svetlíkom odnesie zlato zo suťaže Young Lions, viac si môžete prečítať na tomto odkaze.

Zástupcovia agentúry pravidelne sumarizujú priebeh festivalu na facebookovej stránke agentúry. Dnes (23.6.) píše zo svojich kreatívnych ciest kreatívny riaditeľ Roman Roj.

Tak, ako festival sám vo svojich tlačových správach avizoval, tento rok je nabitý známymi menami a osobnosťami. Tie sa vo veľkom počte objavili práve dnes, ako píše aj Roman Roj. Vo svojom sumári vyzdvihol najmä tieto celebrity, ktoré mohli stretnúť osobne – Ryan Reynolds, Nikolaj Coster-Waldau (Game of Thrones), Issa Rae či Timbaland, ktorého mohli zažiť cez Zoomcall.

Pozrite si zápisky z dnešného dňa súťaže kreativity od Romana Roja, kreatívneho riaditeľa z agentúry Dotcom Advertising:

Prvou prednáškou dňa nás previedol Ryan Reynolds, ktorý sa venuje produkčnej spoločnosti Maximum efforts, vlastní Aviation Gin, či mobilného operátora Mint mobile. Za pár rokov v biznise so svojim tímom vymyslel niekoľko skvelých reklám pod heslom “Ads should be fun”.

Zistili sme, čo sa môžeme naučiť z oceňovaných prác AB inBEV a je toho naozaj veľa. Zo všetkého vypichnem, že ak chceme naozaj dosiahnuť zmenu, musíme sa spájať a hľadať vhodných partnerov. Na portfóliu oceňovaných prác sme videli kooperáciu pivného brandu s futbalovým tímom a vládou, či napríklad Microsoft, ktorý spojil sily s NBA.

Ďalšia prednáška apelovala na všetkých kreatívcov, aby prispeli svojou trochou k boju proti klimatickej kríze. #dontchooseextinction je veľmi pekný nápad s trochu naivným prevedením, avšak v momente, keď sa na pódiu objavil “maskot” v podobe dinosaura Frankieho, cringe bol na svete.

Ďalší netradičný hosť bol virtuálny influencer Zero. Na tejto prednáške sme sa inšpirovali ako pracovať s virtuálnymi osobami. Dôležitý je silný príbeh, dlhodobá práca a diverzita. V dobe kedy 96% ľudí nedôveruje reálnym influencerom, tí virtuálni sa javia ako zaujímavá cesta.

Výrok dňa je vetička, ktorú sme tu v rôznej podobe počuli už niekoľkokrát. “Companies need to learn how to let go the full control and put trust in to cooperation with talents”.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 21:12