Veľký úspech mladých talentov na medzinárodnej súťaži Young Lions v Cannes. V kategórii Media presvedčila dvojica mladých slovenských kreatívcov Monika Farkašová a Jakub Svetlík medzinárodnú porotu natoľko, že im udelila zlato. Monika a Jakub najskôr zvíťazili v slovenskom kole a teraz aj v Cannes. Pozrime sa, s ktorými prácami sa im to podarilo.
Akú tému ste mali v Cannes?
Monika: Tohtoročný brief na medzinárodnom Cannes vychádzal zo smutnej reality. V kontexte spoločenskej situácie posledných rokov sa podpore tak ťažkých tém ako je vzdelávanie detí v Afrike nikto nevenoval. Klient - neziskovka Gua Africa, potrebovala zvýšiť počet donorov pre ich program Gatwich Hub, ktorý sa venuje vzdelávaniu detí, ktoré utiekli z Južného Sudánu. Našou úlohou bolo vytvorenie mediálnej kampane, ktorá upozorní celý svet, naozaj celý svet, na to, že tento problém ešte stále existuje.
Ako ste sa postavili k zadaniu? Akú ideu ste navrhli, čo ste poslali porote?
Monika: Asi prezradím top secret, ale idea prišla bez nejakého hlbokého insightu. Prešli sme si prvou vodou typu ukážme mladým bielym európanom čo zažívajú deti v Afrike. No potom sme si povedali, že načo ďalšia negativita. Poďme na to inak. A tak sme ukázali sny týchto detí a vybrali sme si na to postavičky z lega, ktoré miluje celý svet a každá veková kategória.
Jakub: Na čo sme dávali dôraz a čo pre nás bola zároveň skúška správnosti, bolo zostavenie poslednej strany prezentácie - finálneho boardu so zhrnutím konceptu. Po vizuálnej stránke sme sa ho snažili spraviť čo najvýraznejšie, no zároveň sme si dávali pozor aby nepôsobil preplácano a aby z neho vyžarovalo presne to, čo hovorí naša idea. A porotcovia to tým pádom hneď pochopili.
Vráťme sa ešte k slovenskému kolu. Tu ste získali zlato. Ako sa vám páčilo zadanie? Mali ste spropagovať nové športoviská v Bratislave, ktoré vznikli aj vďaka Nadácii ČSOB.
Jakub: Brief bol za mňa dobre a zrozumiteľne napísaný. Páčila sa mi aj téma, ktorou sme sa mali zaoberať, keďže sa jednalo o mladú cielovku a ich smerovanie na športoviská. Takáto téma ponúka už od začiatku veľa možností ako by sa s ňou dalo pracovať.
Monika: Presne ako spomína Jakub, v kategórii Médiá nám už po prvých riadkoch briefu bolo jasné, že to bude sranda. Najviac sme asi diskutovali o tom, či teenageri vôbec športujú a ak áno, či pritom chcú byť videní.
Vychádzali ste z idey, že mladí ani nevedia, že ich obľúbené sneakersy boli vytvorené vlastne na šport. Preto ste im chceli ukázať na čo skutočne slúžia ich ikonické kúsky a poslali ste ich vyskúšať si ich na športoviská od Nadácie ČSOB. Bol to váš prvý nápad, kotrý ste zrealizovali?
Jakub: Bola to myslím tretia cesta, nad ktorou sme uvažovali. Pri rozhodovaní, ktorou cestou sa ubrať, sme zvolili ten najsilnejší insight, ktorý bol za nás páve v tomto koncepte. Preto sme sa snažili dostať z neho čo najviac aj vo forme explikácie a následnej exekúcie.
Čo podľa vás porota najviac ocenila?
Jakub: Jednoznačne insight, čo aj sami spomínali. Myslím ale, že tomu dopomohlo aj veľmi reálne low budget rozmýšlanie a jednoduché prevedenie celej idey.
Čo sa vám osobne páči na súťaži mladých levov?
Jakub: Páči sa mi ten rollercoaster emócií, ktorý sa pohybuje v extrémne stúpavých a klesavých pohyboch po celú dobu trvania súťaže. A samozrejme dobrý pocit po skončení, že sme zo seba vydali maximum.
Monika: Žiadne limity, žiadne zbytočné mantinely.
Výhrou v domácom kole Young Lions je cesta na najväčší festival kreativity na svete - Cannes Lions. Na čo sa najviac tešíte?
Jednohlasne: Na Paris Hilton!
Monika Farkašová pracuje pre dotcom advertising a je tiež zakladateľka projektu Ne_viditeľné. Jakub Svetlík ešte ako Art Director pracoval pre MUW Saatchi&Saatchi, v súčasnosti je kreatívnym riaditeľom v agentúre Istropolitana Ogilvy. Monika a Jakub sú prvá dvojica vôbec, ktorá v Cannskom kole získala na Young Lions zlaté ocenenie. V minulosti sa podarilo na medzinárodnej súťaži Young Lions získať bronz Jarovi Víghovi a Róbertovi Ludrovskému, ktorí v roku 2017 získali bronz v kategórii Film. Bronz získala ešte v roku 2009 aj dvojica Michal Pastier a Roman Klčo.
O súťaži Young Lions: Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition pre mladých kreatívnych ľudí z oblasti marketingovej komunikácie, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola. Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.
Partneri súťaže v tomto roku:
Organizátori otvorili v tomto roku pre záujemcov všetky kategórie, partnerom jednotlivých kategórií sú:
Media - ČSOB
Design – Klub reklamných agentúr Slovenska
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - Klub reklamných agentúr Slovenska
Marketers – Slovak Telekom
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock