Do roku 2022 vstúpila spoločnosť Lidl so spotom „Super Lidl Ceny“ so slovenským remakom hitu Macarena. Ako uviedla reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett, s touto kampaňou sa Lidlu podarilo prekonať všetky doterajšie rekordy v spontánnej znalosti reklamy a od začiatku roka bola vďaka nej spoločnosť najviditeľnejším reťazcom. Kampaň mala pokračovanie s motívom známeho hitu Mambo no.5.
StoryEditor

Hudba je univerzálny jazyk. Aj v reklame

04.07.2022, 06:03

Viacero zadávateľov z rôznych biznis segmentov siaha v súčasnosti vo svojej komunikácii po chytľavých pesničkách, s cieľom v reklamnom brejku vyrušiť, zaujať, podporiť znalosť... Kedy ide o trend takzvaného „sonic brandingu“ a kedy už o „zvukový smog“?

Určite si mnohí spomenú na reklamy T-Mobilu a pesničku Ahoj, Kikuš pred viac ako desiatimi rokmi. Odvtedy sa k nám značky prostredníctvom hudby prihovárali viackrát, dnes je to však vyslovene citeľný trend. Značky stavili buď na zahraničné hity, ale čoraz častejšie na skladby našich lokálnych interpretov s prípadným pretextovaním.

Hudobná zložka reklamy je silný a dôležitý prvok, ktorý výrazne vplýva na publikum a vnímanie značky. Michal Brat, brand manažér Martinusu dodáva: „Mnohé melódie sú zapamätateľné, ale rýchlo sa stávajú otravnými, čo vie ešte umocniť veľké nasadenie kampane. Som fanúšikom dlhodobého budovania značky a nemyslím si, že vytváranie 'zvukového smogu' je tá správna cesta, hoci krátkodobo môže byť funkčná.“

„Medzi páčivosťou a otravnosťou je často tenká hranica a je veľmi subjektívne, kde je tá hranica. Tým, že hudba je vec vkusu, je takmer nemožné, aby sa zapáčila každému. Tu je dôležité brať do úvahy, ako dlho bude kampaň s danou hudbou spustená, v akej frekvencii s ňou budú ľudia v kontakte a v neposlednom rade, v akom kontexte, forme a kvalite je v danej kampani použitá,“ hovorí Štefan Póša, Senior Brand Specialist for Confetti & Other Fun Communications Radosti.

Samozrejme, TV bloky sú zložené z mnohých spotov a dobrá hudba dokáže pomôcť vyčnievať nad ostatnými, ale nie za každú cenu. Slovami Michal Mrnča, manažéra marketingovej komunikácie Slovak Telekom: „Nestačí mať iba najznámejšiu pieseň, najhlasnejšie basy či aktuálny hit, vo veľkej miere ide o to, ako ju prepojíte s posolstvom či vyznením spotu. Atmosféra či irónia dokážu pomôcť, no sme za inteligentné vkladanie, aby nebola pieseň vytrhnutá z kontextu. A na druhej strane nemôže mať každý TV spot len známu či prebranú hudbu, lebo potom ich budete čoraz ťažšie rozlišovať.“

Na potrebu nadväznosti zvolenej hudby na príbeh značky a jej využitie na podporu celkového odkazu, ktorý chce bran...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-17 13:12:46 - Feat.: - Title: Všetky deti si zaslúžia písať Ježiškovi z domova, odkazuje Nadácia Kooperativa 02 - Modified: 2025-11-19 15:02:29 - Feat.: - Title: Kampaň, ktorá pomáha. ZSE a VSE spojili sily, aby školám darovali fotovoltiku 03 - Modified: 2025-09-01 11:56:45 - Feat.: - Title: 365.bank spúšťa druhú vlnu kampane "Chcem tento účet". Ondrík s Nahálkom sa opäť dostávajú do nečakých vtipných situácií 04 - Modified: 2025-08-15 11:01:33 - Feat.: - Title: WIFI JETU, aj tu, Wi-Fi je všade – odkazuje Orange v novej kampani 05 - Modified: 2025-08-15 08:52:29 - Feat.: - Title: O2 v novej kampani predstavuje optický internet, ktorý zákazníkov odmení
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 13:03