Určite si mnohí spomenú na reklamy T-Mobilu a pesničku Ahoj, Kikuš pred viac ako desiatimi rokmi. Odvtedy sa k nám značky prostredníctvom hudby prihovárali viackrát, dnes je to však vyslovene citeľný trend. Značky stavili buď na zahraničné hity, ale čoraz častejšie na skladby našich lokálnych interpretov s prípadným pretextovaním.
Hudobná zložka reklamy je silný a dôležitý prvok, ktorý výrazne vplýva na publikum a vnímanie značky. Michal Brat, brand manažér Martinusu dodáva: „Mnohé melódie sú zapamätateľné, ale rýchlo sa stávajú otravnými, čo vie ešte umocniť veľké nasadenie kampane. Som fanúšikom dlhodobého budovania značky a nemyslím si, že vytváranie 'zvukového smogu' je tá správna cesta, hoci krátkodobo môže byť funkčná.“
„Medzi páčivosťou a otravnosťou je často tenká hranica a je veľmi subjektívne, kde je tá hranica. Tým, že hudba je vec vkusu, je takmer nemožné, aby sa zapáčila každému. Tu je dôležité brať do úvahy, ako dlho bude kampaň s danou hudbou spustená, v akej frekvencii s ňou budú ľudia v kontakte a v neposlednom rade, v akom kontexte, forme a kvalite je v danej kampani použitá,“ hovorí Štefan Póša, Senior Brand Specialist for Confetti & Other Fun Communications Radosti.
Samozrejme, TV bloky sú zložené z mnohých spotov a dobrá hudba dokáže pomôcť vyčnievať nad ostatnými, ale nie za každú cenu. Slovami Michal Mrnča, manažéra marketingovej komunikácie Slovak Telekom: „Nestačí mať iba najznámejšiu pieseň, najhlasnejšie basy či aktuálny hit, vo veľkej miere ide o to, ako ju prepojíte s posolstvom či vyznením spotu. Atmosféra či irónia dokážu pomôcť, no sme za inteligentné vkladanie, aby nebola pieseň vytrhnutá z kontextu. A na druhej strane nemôže mať každý TV spot len známu či prebranú hudbu, lebo potom ich budete čoraz ťažšie rozlišovať.“
Na potrebu nadväznosti zvolenej hudby na príbeh značky a jej využitie na podporu celkového odkazu, ktorý chce bran...
Zostáva vám 85% na dočítanie.