Do roku 2022 vstúpila spoločnosť Lidl so spotom „Super Lidl Ceny“ so slovenským remakom hitu Macarena. Ako uviedla reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett, s touto kampaňou sa Lidlu podarilo prekonať všetky doterajšie rekordy v spontánnej znalosti reklamy a od začiatku roka bola vďaka nej spoločnosť najviditeľnejším reťazcom. Kampaň mala pokračovanie s motívom známeho hitu Mambo no.5.
StoryEditor

Hudba je univerzálny jazyk. Aj v reklame

04.07.2022, 06:03

Viacero zadávateľov z rôznych biznis segmentov siaha v súčasnosti vo svojej komunikácii po chytľavých pesničkách, s cieľom v reklamnom brejku vyrušiť, zaujať, podporiť znalosť... Kedy ide o trend takzvaného „sonic brandingu“ a kedy už o „zvukový smog“?

Určite si mnohí spomenú na reklamy T-Mobilu a pesničku Ahoj, Kikuš pred viac ako desiatimi rokmi. Odvtedy sa k nám značky prostredníctvom hudby prihovárali viackrát, dnes je to však vyslovene citeľný trend. Značky stavili buď na zahraničné hity, ale čoraz častejšie na skladby našich lokálnych interpretov s prípadným pretextovaním.

Hudobná zložka reklamy je silný a dôležitý prvok, ktorý výrazne vplýva na publikum a vnímanie značky. Michal Brat, brand manažér Martinusu dodáva: „Mnohé melódie sú zapamätateľné, ale rýchlo sa stávajú otravnými, čo vie ešte umocniť veľké nasadenie kampane. Som fanúšikom dlhodobého budovania značky a nemyslím si, že vytváranie 'zvukového smogu' je tá správna cesta, hoci krátkodobo môže byť funkčná.“

„Medzi páčivosťou a otravnosťou je často tenká hranica a je veľmi subjektívne, kde je tá hranica. Tým, že hudba je vec vkusu, je takmer nemožné, aby sa zapáčila každému. Tu je dôležité brať do úvahy, ako dlho bude kampaň s danou hudbou spustená, v akej frekvencii s ňou budú ľudia v kontakte a v neposlednom rade, v akom kontexte, forme a kvalite je v danej kampani použitá,“ hovorí Štefan Póša, Senior Brand Specialist for Confetti & Other Fun Communications Radosti.

Samozrejme, TV bloky sú zložené z mnohých spotov a dobrá hudba dokáže pomôcť vyčnievať nad ostatnými, ale nie za každú cenu. Slovami Michal Mrnča, manažéra marketingovej komunikácie Slovak Telekom: „Nestačí mať iba najznámejšiu pieseň, najhlasnejšie basy či aktuálny hit, vo veľkej miere ide o to, ako ju prepojíte s posolstvom či vyznením spotu. Atmosféra či irónia dokážu pomôcť, no sme za inteligentné vkladanie, aby nebola pieseň vytrhnutá z kontextu. A na druhej strane nemôže mať každý TV spot len známu či prebranú hudbu, lebo potom ich budete čoraz ťažšie rozlišovať.“

Na potrebu nadväznosti zvolenej hudby na príbeh značky a jej využitie na podporu celkového odkazu, ktorý chce brand...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-07-28 11:48:28 - Feat.: - Title: A zuby zuby zzzúúú čisté. CURAPROX a TRIAD predstavujú novú kampaň 02 - Modified: 2022-07-26 15:10:02 - Feat.: - Title: Svetové i slovenské značky sa hlásia k LGBT komunite. Sú však kritizované, spoločnosť chce viac 03 - Modified: 2022-07-27 11:20:44 - Feat.: - Title: Čo majú spoločné kliešte a barbershop Harold‘s? 04 - Modified: 2022-07-25 11:50:12 - Feat.: - Title: Značka topánok Vasky rozbieha kampaň. Päť influencerov bude prekonávať vlastné hranice 05 - Modified: 2022-07-25 15:18:47 - Feat.: - Title: Coca-Cola s novou kampaňou. So známymi spevákmi aj s letnou súťažou
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
31. júl 2022 07:06