StoryEditor

Slovenská sporiteľňa vo vianočnej kampani oživila Jula Satinského. Ako vznikal spot a s čím mala umelá inteligencia najväčšie problémy?

31.10.2022, 10:00
  • O použití unikátnej technológie aj cieľoch kampane  sme sa rozprávali s riaditeľkou  Brand HUB-u Slovenskej sporiteľne Dášou Juríkovou a creative directorom agentúry Zaraguza Ondrejom Kořínkom. 
  • Ako na nápad oživiť legendu zareagovala jeho rodina? 
  • Ako vianočné spoty zapadajú do pozicioningu Slovenskej sporiteľne Budúcnosť je vaša? 

„Moji milí Slováci, dokončite načaté a dôjdete ďalej, ako sa vám kedy snívalo," hovorí v najnovšej vianočnej kampani Slovenskej sporiteľne Julo Satinský. 

Už dvadsať rokov tu s nami nie je, no jeho láskavý humor zostal živý. Aj preto sa ho Slovenská sporiteľňa rozhodla pomocou umelej inteligencie oživiť a priniesť jeho pozitívny pohľad.

O tom, ako kampaň vznikala sme sa rozprávali s riaditeľkou  Brand HUB-u Slovenskej sporiteľne Dášou Juríkovou a creative directorom agentúry Zaraguza Ondrejom Kořínkom. 

Ondrej: Prvýkrát v slovenskej reklame bol pomocou umelej inteligencie vytvorený hlas známej osobnosti. Je to naozaj veľká vec, doteraz žiadna umelá inteligencia totiž nevedela po slovensky. Vo svete už podobných kampaní vzniklo viac, jednou z prvých bolo rekonštruovanie hlasu amerického prezidenta Johna F. Kennedyho, ktorý mohol povedať príhovor zo dňa, kedy ho zastrelili. 

My sme na to išli podobne, hľadali sme osobnosť, ktorá má na Slovensku čo povedať a zároveň sme chceli sprostredkovať myšlienky, ktoré ešte neboli nahraté. 

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 89% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-02 10:10:44 - Feat.: - Title: Billa Online prichádza do Mlynice: Zaraguza uspela v ďalšom tendri 02 - Modified: 2025-11-28 12:11:57 - Feat.: - Title: Roman Jazudek: Reach je takmer všetko. Aj v B2B marketingu 03 - Modified: 2025-11-25 12:53:47 - Feat.: - Title: Slovenská sporiteľňa prináša vianočný spot. Jej ústrednou postavou je oslík 04 - Modified: 2025-11-04 09:59:32 - Feat.: - Title: Expertka na trendy: Naše deti budú pracovať v zamestnaniach, ktoré si ani nevieme predstaviť 05 - Modified: 2025-10-31 11:57:23 - Feat.: - Title: Pozitívne emócie vyhrávajú aj v B2B. Ukazuje to nová kampaň Slovenskej sporiteľne
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2025 01:20