StoryEditor

Eventy z pohľadu firiem: Zážitky sú nenahraditeľné, otázkou je efektivita marketingového rozpočtu

03.11.2022, 11:11
  • Ľudia túžia po zážitkoch. A firmy im ich chcú poskytnúť. Len ťažko sa však vracajú k dôležitému pilieru svojej marketingovej stratégie – eventom. 
  • Napriek tomu, že pandémia zasadila podujatiam veľkú ranu, rozhodne nebola smrteľná. A tohtoročné oživenie trhu s eventmi iba dokazuje, že aj kríza môže byť príležitosťou.
  • V Hyundai úplne zmenili ich strtégiu a upúšťajú od veľkých a neosobných podujatí. 
  • V O2 podľa Lucie Petrášovej stále platí vysoký tlak na efektivitu vynaložených prostriedkov. Eventy robia ale iba na podporu niektorých vybraných produktov. 
  • Vracia sa k nim aj Poštová banka. Najviac sa im osvedčili rodinné podujatia. 

 

Firmy si viac ako kedykoľvek predtým strážia svoj rozpočet. Svoje marketingové stratégie preto menia, upravujú, skrátka, snažia sa čo najlepšie zareagovať na potreby trhu a svoje vlastné možnosti. Jednou z možností na rozvoj je zážitkový marketing, teda organizácia eventov.

Pandémia v tejto oblasti výrazne zamiešala karty. Eventy sa jednoducho dlhé mesiace nesmeli robiť. Agentúry, ktoré ich organizujú, hovoria, že od tejto jari sa s nimi roztrhlo vrece, a tí, ktorí prežili, sa ani nezastavili. Lebo ktovie, ako to celé dopadne nasledujúcu zimu. Vráti sa covid a s ním zatváranie ekonomiky? A budú sa chcieť ľudia vôbec stretávať? Na tieto otázky vám neodpovie nik, visia akoby vo vzduchoprázdne.

Bez eventov to nepôjde

Marek Kopča, riaditeľ marketingu a PR v Hyundai, hovorí, že oni sa už eventov nevedeli dočkať a v plnej sile ich vrátili do svojho marketingového mixu. „Stratégia sa však zmenila. Upúšťame od veľkých a v podstate neosobných podujatí v štýle autosalónov a zameriavame sa na menšie eventy pre definované cieľové skupiny. Dáva nám to vyššiu flexibilitu, možnosť pripraviť personalizované riešenia a v konečnom dôsledku sú takéto podujatia aj efektívnejšie a ich prínos je presnejšie merateľný.“

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 89% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-11-02 09:35:00 - Feat.: 0 - Title: Štefan Kozák: Doba nás prinútila robiť eventy inak. Ale z online sme už všetci unavení 02 - Modified: 2022-10-10 07:50:03 - Feat.: 0 - Title: EVENTY 2022: Aké výzvy čakajú eventovú brandžu a čo robí s biznisom inflácia? 03 - Modified: 2022-10-07 14:57:22 - Feat.: 0 - Title: Šéf agentúry Mertel: Digitalizácia vstúpila do eventov. Podujatia riadime pri menšom tíme oveľa efektívnejšie 04 - Modified: 2022-09-30 09:19:37 - Feat.: 0 - Title: Eventový biznis sa správa úplne inak ako sme boli zvyknutí. Stále v ňom vládne neistota
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 16:03