Čo sa deje v globálnom svete eventov?
Svet aktuálne zažíva veľkú prívalovú vlnu živého marketingu a live eventov. Pandémia síce odznela, ale súčasná situácia je ňou stále zásadne ovplyvnená. Dlhá prestávka totiž naštartovala veľa chuti, túžby po živom zážitku – experience marketingu. Vidíme veľa festivalov, uvádzania nových značiek, aktivácií a podobne. V Nemecku, ktoré disponuje obrovskými budgetmi, sa opäť spustili roadshows a svetové launchovania značiek, ktoré boli odložené.
Ako vyzerajú live eventy vo firmách, kde je jasné, že sa nešetrí?
Prehnané a neuvážené plytvanie budgetmi je dávno preč. Každý event bez výnimky musí mať svoj jasný účel, ciele, definovaný zásah a najmä dosah danej udalosti. Náš priemysel sa stal vyslovene „purpose driven“. Vždy sa o tom veľa rozprávalo, ale dnes sa to naozaj deje. Riadená udalosť, event je primárne zdrojom obsahu, stáva sa z neho takzvaný „point of content“ a s tým kontentom sa pracuje dlhodobo – aj pred eventom aj po ňom, doslova sa robia kampane.
Aké trendy vládnu vo svete?
Jednoznačne sú dva: smart a small. Nedávno som sa vrátil z poroty Conventa Best Event Award, ktorý zahŕňa „novú Európu“, a videl som krásne projekty. Videl som však aj to, že veľa agentúr sa naučilo pracovať s málom a súčasne sú naozaj „content driven“ a „purpose driven“.
Zostáva vám 78% na dočítanie.