APRSR, Prokop
StoryEditor

Vieme, ako vyhrať Prokopa. Stačí, keď dodržíte týchto pár zásad

21.12.2022, 00:00
Autor:
redred

Súťaž vyvrcholí 30. marca 2023 galavečerom, ešte predtým sa uskutoční PR konferencia.

 

V týchto dňoch štartuje už 13. ročník národnej súťaže PR projektov – PROKOP 2022. Prinášame vám rady a odporúčania, ako byť v tejto súťaži úspešný. Na tieto aspekty by ste sa mali sústrediť. 

 

image

Zopakuje PROKOP rekordy z minulého roka? Už teraz môžete posielať prihlášky

 

Primárne

Zmena v reputácii, zvýšenie znalosť, zmena správania alebo postoja

•    Prieskum verejnej mienky pred a po kampani (znalosť značky alebo témy, zmena postoja, preferencií, správania)

•    Výsledky mediálnej analýzy, resp. analýzy eventov a sociálnych sietí – zmena tonality vo výstupoch/zmienkach (z negatívnych, na neutrálne alebo pozitívne), v online diskusiách (z negatívnych, na neutrálne alebo pozitívne)

•    Pri prieskumoch uvádzajte zdroj použitých a reportovaných údajov. Ak ide o prieskum, je potrebné uviesť kto ho realizoval, na akej vzorke, v akom období a vysvetliť metodiku. Ak ide o interné dáta, je potrebné vysvetliť akým spôsobom boli zbierané, aká bola veľkosť vzorky, aké metódy boli použité, atď.

Sekundárne

Médiá (printové, elektronické, online) 

Ak sú v projekte dôležité mediálne výstupy odporúčame ako prílohu projektu uviesť report publicity, scany a printscreeny článkov a reportáží. 

 

Kvantitatívne ukazovatele:

•    počet výstupov v auditovaných médiách a OTS (Opportunity To See, t.j. čítanosť, počúvanosť, sledovanosť médií) podľa MML (market media lifestyle) a IAM monitor pri online médiách.

•    počet platených výstupov (platené PR články alebo platený natívny obsah) ak boli použité.

•    počet výstupov v regionálnych médiách v prípade, že ide o ten istý článok, resp. regionálnu mutáciu rovnakého článku v sieti regionálnych novín alebo online médií (ak boli použité).

•    AVE (Advetisment Value Equivalent) vždy použiť aj s inými kvantitatívnymi a kvalitatívnymi výsledkami. Zároveň odporúčame uvádzať AVE v trende (medziročné porovnanie) alebo vo vzťahu k inej relevantnej komunikácii (napr. komunikácia konkurencie alebo príbuznej témy v tom istom čase) 

 

Kvalitatívne ukazovatele: (uviesť aspoň pri najlepších výstupoch)

•    viditeľnosť v rámci média (typ média, rozsah príspevku, umiestnenie v médiu, titulka, strana, fotka, video)

•    typ a charakter informácie (nosná téma, resp. doplnková v rámci mozaiky informácií), tonalita výstupov, afinita média na želanú cieľovú skupinu, iné podľa špecifík kampane. 

V komplexných integrovaných kampaniach s výrazným podielom ATL nosičov (TV, OOH, reklama), špeciálne uviesť a opísať konkrétne PR aktivity v rámci kampane.

 

Sociálne siete 

Facebook 

•    počet a štruktúra kreatív v rámci kampane

•    zásah FB postov (Reach) kampane – platený a organický

•    engagement (Interakcie)

o    v rozdelení na celkový počet lajkov, komentárov, zdieľaní, klikov na link vo FB poste (CTR) FB postu

o    engagement rate (miera/podiel interakcií)

•    FB videá

o    počet pozretí videa

o    z toho počet prehratí videa v trvaní 15 a viac sekúnd (Thruplay)

o    priemerný čas sledovania videa 

YouTube 

•    počet videní videa – platený a organický

•    view rate (miera vzhliadnutia) - podiel tých, ktorí pokračovali v sledovaní aj po možnosti video vypnúť

•    audience retention (miera udržania publika) – priemerná dĺžka pozerania videa

•    podiel tých, ktorí video dopozerali do konca

•    End Screen Element Click Rate (miera kliknutí na prvky záverečnej obrazovky) - klik na odkaz v závere videa 

Instagram

•    počet a štruktúra kreatív (posts, reels, stories)

•    zásah kampane (reach) – platený a organický

•    interakcie (account interactions) - počet lajkov a komentárov 

TikTok

•    počet a štruktúra kreatív

•    zásah kampane (reach) – platený a organický

•    interakcie (account interactions) - počet lajkov a zdieľaní 

LinkedIn

•    počet a štruktúra kreatív v rámci kampane

•    zásah postov (reach) kampane – priemerný zásah kampane – platený a organický

•    engagement (interakcie)

•     kliknutia, impresie, konverzie 

Web

•    návštevnosť stránky a jej nárast vďaka kampani

•    zásah cieľovej skupiny

•    zotrvanie na stránke, počet sledovaných podstránok

•    nákup

Influeceri

•    počet príspevkov

•    zásah kampane (reach)

•    engagement a interakcie

•    počet nových sledovateľov

 

Odporúčanie: K výsledkom odporúčame ako prílohy uviesť použité formáty a linky na stránky. 

 

Ďalšie výsledky podľa kategórií 

•    Politická komunikácia, Public Affairs, verejné politiky – výsledky prieskumov, post-testov, zmena vyjadrená počtami z interných systémov v porovnaní s inou referenčnou hodnotou (medziročne, v porovnaní s inými inštitúciami)  

•    Interná komunikácia – kvantifikovať zásah cieľovej skupiny, interné prieskumy a spätná väzba, efektivita využitia interných kanálov: potenciálny/reálny zásah

•    Traditional media PR – povinné dodať zoznam mediálnych výstupov

•    Experience PR – počet on/offline účastníkov, zásah cieľovej skupiny

•    Data in PR – kvalitatívne parametre používaných prieskumov a štúdií, zdroje štúdií, vedeckých zistení a dát

•    Small budget – odporúčame jasne deklarovať rozpočet 5 000 € 

•    Integrated campaign – v komplexných integrovaných kampaniach s výrazným podielom ATL nosičov (TV, OOH, reklama), špeciálne uviesť a opísať konkrétne PR aktivity v rámci kampane. Tie sú v tejto kategórii hodnotené primárne.

 

Ekonomické výsledky 

•    tržby z predaja produktu/služby pred a po kampani

•    počet návštev – kontaktného miesta, prevádzky, web stránky 

•    iné ukazovatele podľa cieľov kampane (engagement - odporúčania, poskytnutie referencie, mailovej adresy, stiahnutie newslettra (ePublikácie))

•    ROI (náklady na kampaň a nárast tržieb)

01 - Modified: 2022-12-20 08:58:34 - Feat.: 0 - Title: Zopakuje PROKOP rekordy z minulého roka? Už teraz môžete posielať prihlášky 02 - Modified: 2022-11-29 15:45:08 - Feat.: 0 - Title: PR sa darí ako nikdy predtým. Odvetvie hovorí o nových výzvach 03 - Modified: 2022-12-15 13:47:56 - Feat.: 0 - Title: Až 60 percent PR tendrov je problematických
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 07:41