Začarovaná štvrť Palma.
StoryEditor

Začarované štvrte upozorňujú na jeden z nevyužívaných bratislavských brownfieldov

13.11.2023, 10:55
Autor:
redred

Jeden z najzávažnejších problémov mestského rozvoja predstavujú brownfieldy – nevyužívané areály na území mesta, ktoré už stratili svoju funkciu a v súčasnosti vytláčajú výstavbu na úrodnú pôdu za hranicami mesta. Kampaň developera Corwin s agentúrou Wiktor Leo Burnett upriamuje pozornosť práve na túto tému.

Kampaň hovorí o brownfieldoch ako o začarovaných štvrtiach, pretože v súčasnosti ich nie je možné adekvátne rozvíjať v dôsledku zastaraného bratislavského územného plánu. Ten v súčasnej podobe už nereflektuje potreby neustále sa rozvíjajúceho mesta a v niektorých areáloch tak naďalej predpisuje iba ďalší rozvoj objektov s priemyselnou funkciou.

Tieto areály spolu zaberajú v Bratislave rozlohu 629 hektárov, čo zodpovedá takmer celej mestskej časti Lamač či viac ako 900 futbalovým ihriskám.

Jednou z týchto začarovaných štvrtí je práve brownfield Palmy. Po rovnomennej fabrike, ktorá vyrábala hlavne rastlinné oleje, tu zostalo nevyužívané územie napriek tomu, že sa výroba definitívne skončila už v roku 2014 a mnohé časti areálu chátrali už roky predtým. Aktuálny územný plán však na tomto mieste umožňuje vybudovať iba ďalší priemysel.

Samotným odčarovaním začarovanej štvrte je v kontexte komunikácie želaná aktualizácia územného plánu. Prostredníctvom kampane je oslovená verejnosť, ktorá sa môže zapojiť a hlasovať za zmenu na webe www.zacarovanastvrt.sk.

Osvetová kampaň o začarovaných štvrtiach je rozdelená do troch tém v podobe krátkych videí a obsahu na sociálnych sieťach. Témy približujú rôzne konkrétne prínosy, ktoré Bratislava získa revitalizáciou brownfieldov.

Prvou témou je rozširovanie mesta. Hovorí o negatívnych dosahoch budovania obytných satelitov v okolí mesta, zatiaľ čo na jeho území nevyužívané areály doslova čakajú na rozvoj. Ďalšou témou je doprava, ktorú možno odbremeniť rozvíjaním území priamo v meste. Argument je jednoduchý: Čím viac ľudí pracuje a žije v meste, tým menej ich dochádza autami zo satelitných obcí.

Osvetová kampaň sa v tretej téme venuje spájaniu komunít, teda prínosu revitalizácie brownfieldov pre samotných obyvateľov a susedov. Objasňuje, ako sa môžu nevľúdne oplotené areály v meste premeniť na lokálne centrá, kde vznikajú susedské komunity.

Väčšina obyvateľov si revitalizáciu brownfieldu Palmy na multifunkčnú štvrť skutočne želá. Potvrdzuje to aj Filip Gulan, development manager spoločnosti Corwin: „Aj vo viacerých prieskumoch verejnej mienky vidíme veľkú podporu od susedov Palmy a obyvateľov Nového Mesta, ktorí volajú po rýchlej zmene dnešnej situácie. Pokiaľ však územný plán v areáli stále predpokladá iba s výrobou, nemôžeme areál plne rozvinúť.“

Kampaň o začarovaných štvrtiach vytvorila agentúra Wiktor Leo Burnett. Iniciatíva developera Corwin o zmenu územného plánu ňou dostáva hravú a ľahko pochopiteľnú formu.

Vizitka kampane

Klient: CORWIN (Michal Hájek, Veronika Fulajtár)

Kreatívna agentúra: Wiktor Leo Burnett

Strategy Director: Dominika Múdra

Creative Director: Štefan Andrejco

Account Director: Eva Kučerová

Account Executive: Patrícia Mizera Bialončíková

Copywriter: Roman Jurčák

Graphic Designer: Ján Zachar, Jaroslav Varchola

Motion Designer: all you can see

01 - Modified: 2024-08-16 06:07:05 - Feat.: - Title: Aupark si v tendri vybral Wiktor Leo Burnett 02 - Modified: 2024-06-10 07:58:18 - Feat.: - Title: KFC na Slovensku spúšťa svoju prvú televíznu kampaň 03 - Modified: 2024-04-05 08:26:07 - Feat.: - Title: Slovenský zväz ľadového hokeja spúšťa novú komunikačnú platformu Byť fér je #okej 04 - Modified: 2024-02-21 08:22:21 - Feat.: - Title: U Wiktora je ďalší Peter 05 - Modified: 2023-10-23 09:45:52 - Feat.: - Title: 365.bank spúšťa ďalší spot komunikačného konceptu „Jednoduchšie, ako ste čakali“
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. november 2024 04:16