Promiseo tím produkcia
StoryEditor

Promiseo sa nebojí posúvať svoje hranice a žne za to úspechy

21.12.2023, 08:06
Autor:
redred
  • Otvorená komunikácia, využívanie nových technológií, no aj nadšenie pre produkciu.
  • Produkcia, s ktorou Promiseo začalo v roku 2016, postavila v roku 2020 priamo vo svojich priestoroch vlastné štúdio a jej tím vidno v posledných rokoch už aj v teréne.
  • Za posledný rok má za sebou veľké hybridné eventy, prvotriednu pro bono videoprodukciu, no aj offline podujatia, o ktoré je po pandémii enormný záujem.
  • Ako to tím z košickej agentúry zvláda? Nerobí kompromisy s kvalitou a ku každej produkcii pristupuje nadčasovo. Viac o tom NAJ, čo Promiseo za tento rok vyprodukovalo, prezradili produkčná Diana Fabianová a video lead Mário Puzder.
  • Tento rozhovor aj ďalšie články si môžete prečítať v špecializovanej prílohe Stratégií Produkcia 2023. PDF si stiahnete na tomto linku. 

Môžete nám poskytnúť stručný prehľad o tom, čomu sa Promiseo a jeho videooddelenie venovalo v roku 2023? 

M. P.: Rok 2023 bol pre videooddelenie obzvlášť zaujímavý. Do nášho stáleho tímu sme začali prijímať nových ľudí. Mali sme šťastie – narazili sme na šikovné mladé talenty, a tak pribudli nový kameraman, strihačka a produkčná. Prvou úlohou bolo teda zjednotiť tím a pokračovať v tvorení kvalitného obsahu, prípadne ho vylepšiť.

V tomto roku sme pracovali na klasických firemných videách, jednoduchších krátkych formátoch či videopodcastoch pre klientov ako Letisko Košice, Východoslovenská energetika, Americká ambasáda, Caterpillar, BASF, U. S. Steel Košice či Slovak Telekom. Nechýbali však ani väčšie produkcie, ako napríklad kampaňové video pre Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia na novú kampaň SPIRIT či náš najväčší hybridný event pre Deutsche Telekom, ktorý bol vysielaný do všetkých lokácií spoločnosti.

Čo myslíte pod pojmom „jednoduchšie krátke formáty“?

M. P.: V posledných rokoch sú krátke videá čoraz populárnejšie. Obľúbenosť vertikálnych videí rastie, najmä na mobilných platformách. Technicky sa stále snažíme o to, aby malo video úroveň, no ako vieme, väčšina cieľovej skupiny našich klientov sleduje obsah práve na mobile a sociálnych sieťach, kde je vertikálny formát videa výhodou. Nebojíme sa preto vystúpiť z komfortnej zóny a tvoriť aj tieto formáty. Samozrejme, je dôležitá myšlienka a celkové spracovanie. Videá často obohacujeme o animácie od nášho motion grafika, aby upútali ešte väčšiu pozornosť a odovzdali potrebný message.

Pracuje na krátkych formátoch práve videooddelenie? Nie je to úloha skôr content oddelenia?

M. P.: Pravda je, že niektoré produkcie prenechávame nášmu social oddeleniu, ak ide o jednoduché veci, napríklad reelsko z klientovej akcie alebo TikToky. Veľkou výhodou je, že dokážu s videooddelením spolupracovať, a tak majú vertikálne videá, ktoré robíme, špičkovú kvalitu i dosah na sociálnych sieťach. Ak má však dané video nápad a je potrebné ho premyslieť a zaujímavo spracovať, je v tom zapojené videooddelenie a robí takmer klasickú produkciu so svetlami, s efektmi, kvalitným zvukom a nápadom. Jediným rozdielom je, že výsledné video je natočené vertikálne. V súčasnosti je u nás samozrejmosťou spracúvať aj z väčších kampaní krátke vertikálne formáty a využívať ich ako obsah odkazujúci na hlavnú kampaň. Tak to bolo aj v prípade kampane DTIT Spirit.

Povedzte nám o tejto produkcii niečo viac. Čím sa odlišovala od ostatných?

M. P.: V tejto kampani sme sa rozhodli pre niečo, čo bolo na našom videooddelení zatiaľ jedinečné. Do hraných videí s hercami v reálnom prostredí, ktoré náš tím natočil, sme postprodukčne vkladali animovanú postavu SPIRITA. Tu sa priamo pri produkcii natáčali horizontálne aj vertikálne formáty jednotlivých scén. Zaujímavosťou je, že tento projekt vznikol od kreatívy cez tvorbu videa a následnú tvorbu SPIRITA až po jeho rozanimovanie a vloženie do videa pod jednou strechou. Bez akéhokoľvek outsourcingu. S výsledkom sme my aj klient veľmi spokojní.

Ak by ste za rok 2023 mali vypichnúť jeden projekt, na ktorý ste obzvlášť hrdí, ktorý by to bol?

D. F.: Všetky produkcie, ktoré robíme, sa snažíme robiť profesionálne a tak, aby napokon bol spokojný nielen klient, ale zároveň aj my z hľadiska, že sme sa opäť posunuli o čosi vpred. Nezáleží na tom, či robíme pre malú spoločnosť alebo gigant z radu našich klientov. Toto tvrdenie potvrdzuje aj fakt, že jedna z našich najúspešnejších kampaní za rok 2023 bola založená na dobročinnosti, pri ktorej sme nerobili kompromisy s kvalitou. Práve naopak. V kampani pre zbierku Biela pastelka sme využili trend umelej inteligencie, ktorá pretavila predstavy nevidiacich do reálnych obrazov, ktoré sme následne spracovali do 3D formátu a zakomponovali do videí. Samotná produkcia prebiehala so všetkým, čo k tomu patrí, s veľkým produkčným tímom. Všetko to platilo Promiseo, klienta to nestálo ani euro a zbierkový deň zlomil všetky historické rekordy.

Ktorá produkcia vás, naopak, najviac bavila, respektíve bola niečím netradičná?

D. F.: Na práci v produkcii je naozaj najlepšie to, že nikdy nezažívame stereotyp. Každé zadanie je niečím iné, výnimočné. Začiatkom roka poslal jeden z našich klientov, Letisko Košice, dvoch kameramanov na víkend do Varšavy, kde tvorili content o tom, aká je to zaujímavá destinácia. Okrem klasických turistických atrakcií naši kameramani mapovali, samozrejme, aj nočný život a veľmi si to užili. Milým spestrením počas natáčania dňa dobrovoľníkov pre U. S. Steel Košice bolo napríklad spontánne rozhodnutie našej produkcie ísť darovať krv. A za zábavné určite považujeme všetky produkcie s influencermi, naposledy s Oskarom (OskiBarami) pre Slovak Telekom. Tieto videá budú pre verejnosť dostupné už čoskoro, a je sa na čo tešiť.

Spolupráca s influencermi je trendom a firmy ich využívajú dosť často. Spolupracovali ste s influencermi aj v iných kampaniach?

D. F.: Je pravda, že influencerov je neúrekom, no nie každý z nich sa hodí do každej kampane. Je dôležité zvážiť, aké má dosahy, no predovšetkým cieľovú skupinu. Jedným z influencerov, s ktorými dlhodobo spolupracujeme, je Milan Bez Mapy. Náš prvý spoločný projekt pre Letisko Košice nám priniesol shortlisty v najväčšej súťaži komunikačných projektov v Česku a na Slovensku Zlatý středník, ako aj v súťaži PROKOP. Tento rok sme pripravili ďalšiu kampaň, v ktorej sme vyžrebovali 3 ľudí, ktorých Milan zobral na zaujímavé výlety. Táto experience produkcia mala veľký ohlas a plánujeme jej pokračovanie.

A čo live produkcia? Začali ste s ňou v období pandémie. Tá sa však skončila. Čo vaša práca na live eventoch či hybridných streamoch? Je živé vysielanie stále požiadavkou vašich klientov?

M. P.: Live konferencie a podobné podujatia sa vo svete robia už dlho a eventy sme streamovali ešte v dobách, keď sme o pandémii ani nevedeli. Tento trend pokračuje ďalej. Klienti to od nás stále vyžadujú a pri vhodných formátoch im to aj odporúčame. Často prebieha streamovanie na viaceré platformy súčasne a komunikácia je obojsmerná. Nie je to len o divákoch, ktorí daný event sledujú, ale aj o spíkroch, ktorí sa vzdialene pripájajú a priamo v reálnom čase komunikujú s ľuďmi na evente. Okrem toho, aby všetko fungovalo v reálnom prostredí, pribudla aj zodpovednosť za hladký priebeh onlinu. Toto všetko vie Promiseo klientovi zabezpečiť na vysokej úrovni.

Máte konkrétny projekt, v ktorom ste tento rok zabezpečovali event a zároveň online prenos?

M. P.: Áno. Je ním práve spomínané podujatie pre klienta Deutsche Telekom. Každý rok robí firma celosvetový event pre zamestnancov vo všetkých krajinách sveta, v ktorých sídli. Tento rok sa akcia prvýkrát vysielala z Košíc. Organizovali sme tak najväčší event Téčka v roku 2023 naživo aj v online priestore. Jeho názov bol Living Culture a predchádzali mu mesiace príprav, meetingov a mailovej komunikácie, ktoré boli pre nás výzvou. Išlo o komunikáciu slovenskej produkcie, belgickej agentúry a nemeckého klientskeho tímu. Veľký shoutout patrí našej produkčnej, ktorá pomohla dotiahnuť akciu do úspešného konca. A okrem toho všetkým z produkčného tímu, ktorý iba z našej slovenskej strany tvorilo vyše 20 ľudí.

A čo offline eventy? Máte nejaké úspešné projekty aj v tejto oblasti?

D. F.: V tomto roku sa pre Promiseo doslova roztrhlo vrece s offline eventmi. Mali sme dokonca aj deň, počas ktorého sme zabezpečovali 5 eventov súčasne. Za zmienku stojí napríklad aj niekoľko podujatí pre nášho dlhoročného klienta Letisko Košice, kde sme vytvárali netradičné a často aj nečakané spojenia. Pri príležitosti podpory linky do Varšavy sme zorganizovali event na Hlavnej ulici v Košiciach s veľkým klavírnym krídlom, pianistom a letuškami, ktorý vyústil do spontánneho hudobného koncertu, keď sa z radov náhodných okoloidúcich pridali saxofonista, huslista či ďalší dvaja pianisti. Pri príchode leteckej spoločnosti SWISS do Košíc sme zas využívali neobyčajné miesta, kde sme deň začínali so zástupcami médií na streche historickej budovy v centre mesta a večerná časť eventu sa konala v priestoroch Východoslovenskej galérie. Na starosti sme mali aj otváranie slovenskej pobočky spoločnosti Caterpillar či nových pecí firmy Carmeuse.

Ako budujete a udržiavate vzťahy s klientmi, zabezpečujúc, že ich potreby v oblasti produkcie budú splnené?

D. F.: Najdôležitejším prvkom, ako zabezpečiť, že potreby klienta budú splnené, je otvorená a zrozumiteľná komunikácia. S klientmi sa snažíme stretávať čo najčastejšie a udržiavať vzťahy aj na rôznych spoločenských podujatiach a vďaka tomu lepšie spoznať ich hodnoty a ciele. Dobré medziľudské vzťahy a chémia medzi agentúrou a klientom potom často pomáhajú aj priamo pri produkciách, keď sú všetci uvoľnení a pracujú s ľuďmi, ktorých poznajú osobne. Klient, ktorý zistí, že sa na nás vie spoľahnúť, už pri produkciách zažíva len ten zdravý adrenalín a nie stres z toho, ako to dopadne. Zároveň vidíme ako veľkú výhodu to, že ak projekty vznikajú od vytvorenia konceptu cez produkciu až po vyhodnotenie v jednej v budove, výsledky môžu byť lepšie, kvalitnejšie a rýchlejšie.

Pozrime sa dopredu – aké trendy predpokladáte, že budú formovať odvetvie videoprodukcie v najbližšom období a ako sa vaša spoločnosť pripravuje na tieto zmeny? 

M. P.: Vývoj AI a rôznych nástrojov, ktoré AI aplikuje, uľahčuje a urýchľuje veľa našej práce. Či už je to tvorba storyboardov, generovanie moodboardov či retušovanie objektov z videí. Vďaka tomu môže ostať viac času na to najdôležitejšie – nápady a kvalitu. Tie sú nadčasové a so silnou ideou už veľmi nemusíme riešiť, čo je práve trendy.

01 - Modified: 2023-12-15 11:26:54 - Feat.: 0 - Title: Ceny za športové licencie sú za hranicou únosnosti, tvrdia zástupcovia 3 najsilnejších slovenských televízií 02 - Modified: 2024-10-30 08:33:26 - Feat.: 0 - Title: Špecializovaná príloha Produkcia 2023: Kreativita, ktorej výsledkom musí byť zážitok
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 20:51