StoryEditor

Kedy je pre vás vhodná ekonometria? 5 predpokladov, ktoré by ste mali spĺňať

Ak sa pohybujete vo svete marketingu, je viac ako pravdepodobné, že ste sa už stretli s pojmom „ekonometria“. Ak ste boli na poslednej konferencii Marketing Rulezz alebo sledujete niektorého z aktuálnych marketingových guru, pravdepodobne už viete aj to, čo tento pojem znamená. Je možné, že ste už aj o krok ďalej a o realizácii ekonometrickej štúdie uvažujete.

Tu by ste však mali spozornieť. Ako mediálna agentúra sa vždy snažíme dosiahnuť najvyššiu možnú efektivitu a návratnosť investícií našich klientov, zároveň však vieme, že ekonometria ako nástroj strategického plánovania nie je nutne vhodná pre každého.

V skratke, ekonometria, alebo aj MMM (Marketing mixed model) je reakciou na komplexnosť, s ktorou sa dnes marketéri stretávajú na každom kroku. Na vaše podnikanie totiž vplýva obrovské množstvo faktorov, od externých (sezónnosť, covid, počasie) cez interné marketingové faktory (cena, distribúcia, médiá a komunikácia) až po marketingové aktivity konkurencie.

Vďaka ekonometrii dokážeme pre všetky tieto faktory vypočítať ich návratnosť, respektíve určiť ich prínos, ktorým sa podieľajú na vašich predajoch. Vo výsledku tak viete lepši...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 22:03