Aktuálna situácia je plná výziev, ale aj príležitostí a spôsob, akým na ňu zareagujeme, by mohol definovať trajektórie našich značiek v nadchádzajúcich rokoch. V histórii obdobia vysokej inflácie často znamenali príchod recesie. Či nakoniec inflácia prinesie obdobie recesie, nevieme, poďme si však pozrieť základné stratégie, ako byť pripravení.
Rast alebo zisk: klasický rozpor
Príliš bežný podnikateľský príbeh honby za rastom na úkor hodnoty má svoje veľké úskalia. Clayton Christensen z Harvard Business School radí byť „trpezlivým pri raste, ale netrpezlivým pri ziskoch“, čo bolo potvrdené naprieč radom výskumov, ktoré obhajujú prístup zameraný na zisk. Štúdia Ben-Hafaïedhovej a Hamelinovej na vzorke 650-tisíc firiem naprieč 28 krajinami ukazuje, že spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na ziskovosť pred expanziou, majú lepšiu šancu na dosiahnutie vysokého rastu aj ziskovosti. V období inflácie nemožno tento princíp d...
Zostáva vám 85% na dočítanie.