StoryEditor

Čo so značkou, keď ceny na trhu rastú?

14.03.2024, 11:18

V súčasnej ekonomike sme svedkami prízraku inflácie dosahujúcej úrovne, aké sme nevideli za posledných štyridsať rokov. A tento dosah na zákazníka má bezpochyby svoje dosahy aj na marketing.

Aktuálna situácia je plná výziev, ale aj príležitostí a spôsob, akým na ňu zareagujeme, by mohol definovať trajektórie našich značiek v nadchádzajúcich rokoch. V histórii obdobia vysokej inflácie často znamenali príchod recesie. Či nakoniec inflácia prinesie obdobie recesie, nevieme, poďme si však pozrieť základné stratégie, ako byť pripravení.

Rast alebo zisk: klasický rozpor

Príliš bežný podnikateľský príbeh honby za rastom na úkor hodnoty má svoje veľké úskalia. Clayton Christensen z Harvard Business School radí byť „trpezlivým pri raste, ale netrpezlivým pri ziskoch“, čo bolo potvrdené naprieč radom výskumov, ktoré obhajujú prístup zameraný na zisk. Štúdia Ben-Hafaïedhovej a Hamelinovej na vzorke 650-tisíc firiem naprieč 28 krajinami ukazuje, že spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na ziskovosť pred expanziou, majú lepšiu šancu na dosiahnutie vysokého rastu aj ziskovosti. V období inflácie nemožno tento princíp d...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. október 2024 20:04