Súťaž opäť ukázala, ktoré spoločnosti nastavujú štandardy v oblasti marketingu a komunikácie.
Verejnosť rozhodla o svojich preferovaných značkách v rámci Ceny verejnosti v šiestich kategóriách. V kategórii Bankovníctvo si prvenstvo obhájila Slovenská sporiteľňa, v Automobiloch triumfoval Hyundai Motor Slovakia, v Telekomunikáciách zvíťazilo O2 Slovakia, v Poisťovníctve uspela KOOPERATIVA poisťovňa. Ako najlepšie komunikujúci Obchodný reťazec bol vyhlásený Lidl Slovensko a v novopridanej kategórii Sýtené nápoje a minerálne vody zvíťazila značka Budiš.
Reprezentatívny prieskum spoločnosti MEDIAN SK určil víťazov Ceny MEDIAN SK, medzi ktorých sa na prvé miesto zaradili Škoda Auto Slovensko, Slovenská sporiteľňa, KOOPERATIVA poisťovňa, Lidl Slovensko, Slovak Telekom a v rámci novej kategórie opäť Budiš.
Rozšírenie poroty Ceny HERMES
Významnou zmenou tohto ročníka bolo rozšírenie odbornej poroty Ceny HERMES o členov z občianskeho združenia Ľudia z marketingu a spoločnosti Amrop. Svojimi dlhoročnými skúsenosťami prispeli k ešte komplexnejšiemu hodnoteniu prihlásených projektov.
V šiestich hodnotených kategóriách si Cenu HERMES odniesli projekty, ktoré ukázali výnimočný prístup k marketingu a ku komunikácii.
Najlepšie komunikujúce značky
Medzi nimi sa vynímali v kategórii Inovatívny marketingový prístup Škoda Auto Slovensko za projekt Najkrajšie zvuky Slovenska, ocenená bola COOP Jednota Slovensko s projektom Najrýchlejší zálohový automat v strednej Európe a spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko za Láskyplný piatoček.
V kategórii Interná komunikácia & employer branding si Cenu HERMES odniesli tiež tri spoločnosti. Cancom Slovakia za Cancom Movie, Lidl Slovensko za projekt Stabilná práca posúva vpred a spoločnosť Slovnaft za projekt z Pracoviska rovno na plagát.
V kategórii Krízová komunikácia sa odborná porota rozhodla cenu neudeliť. Naopak, v kategórii Dizajn sa cene tešil Úsmev ako dar za Usmievavé šatky a Škoda Auto Slovensko za Škoda Risografiky „30 rokov v pohybe“.
Cenou HERMES boli v kategórii Spoločenská zodpovednosť ocenené spoločnosti 365.bank za projekt 365.labb – Miesto s dušou komunity, VÚB banka za projekt Atlas, Hyundai Motor Slovakia za Ničím nerušené Vianoce a v kategórii Event za projekt Môj deň s Hyundai.
Absolútnym víťazom súťaže a držiteľom ceny GRAND PRIX sa stal Lidl Slovensko, čím potvrdil svoje vedúce postavenie v komunikácii na slovenskom trhu.
Miloš Ronec, autor projektu, reflektoval na úspešný priebeh súťaže: „Dospeli sme k významnému míľniku – desiatemu výročiu súťaže HERMES Komunikátor roka, čo predstavuje dekádu vynikajúcej komunikácie na Slovensku. Tento ročník potvrdil, že naša odhodlanosť prinášať inovácie a excelentnosť v komunikácii je viac ako len víziou; je to realita, ktorú spoločne tvoríme. Verím, že tento ročník otvoril nové príležitosti a priniesol ocenenia, ktoré všetci – od verejnosti po prihlásené spoločnosti – vrelo privítali. Chcem poďakovať agentúre Respect APP za novú stratégiu a profesionálnu realizáciu, ktorá pomohla súťaž ešte viac priblížiť marketérom.“
O súťaži
HERMES KOMUNIKÁTOR ROKA je jediné ocenenie pre najlepšiu inštitúciu v Slovenskej republike v komunikácii so zákazníkom. Projekt organizuje Respect APP, s. r. o. Autorom projektu, vlastníkom ochrannej známky a licencie je Sophos Solutions, s. r. o. Odbornými partnermi projektu sú spoločnosť MEDIAN SK a občianske združenie Ľudia z marketingu. Partnerom galavečera je Profesia Days – najväčší festival príležitostí na Slovensku. Partnerom kategórií je spoločnosť Amrop. Hlavnými mediálnymi partnermi sú UNIMEDIA a Radio Group, media representative Fun rádia & Rádia Vlna, SITA, TASR a SME. Partner súťaže – Podbanské Resort.