Rok 2024 je zaujímavým rokom aj z pohľadu veľkých športových podujatí. Ich súčasťou chce byť aj značka Lidl, ktorá sa stala generálnym partnerom slovenského futbalu. Týmto športom bude naša krajina v najbližších mesiacoch intenzívne žiť aj v kontexte blížiaceho sa európskeho šampionátu, ktorý bude v Nemecku.
"Lidl bude partnerom EURA aj na korporátnej úrovni. Ale naše partnerstvo nevnímame len v súvislosti so šampionátom a už vôbec nie iba v súvislosti s mužským reprezentačným "áčkom". Sme partnerom všetkých reprezentačných družstiev," vysvetľuje šéf komunikácie Lidlu Tomáš Bezák.
"Očakávame podporu zdravého životného štýlu, lebo na tom nám veľmi záleží. Predávame potraviny a v poslednej dobe, verím, že si to všimli aj diváci, sa angažuje v propagácii zdravého stravovania aj trávenia voľného času. Odporúčame zdravšie produkty aj navigácie a rady, ako sa našim zákazníci môžu stravovovať. A k tomu patrí aj športové vyžitie. Určite nám nejde iba o brand visibility. Rozpoznateľnosť značky máme, dovolím si povedať, stopercentnú. Nestačí nám mať logo na tréningových súpravách a banner na štadióne. Chceme naše partnerstvo poňať kreatívne."
Lidl je aj vplyvným komunikátorom. Značka pravidelne vyhráva súťaže Hermes komunikátor roka. "Je to potvrdenie, že to, čo robíme, robíme dobre a radi by sme v tom aj pokračovali. Ku komunikácii pristupujeme poctivo a s plným nasadením. Viacerí z nás sme zažili obdobia, kedy sme neboli jednotkou na trhu, potrebovali sme sa rozvíjať, predstavovať náš koncept a do všetkého sme išli naplno. Ak niečo robíte so srdcom a vidíte v tom zmysel, tak sa to musí prejaviť. A toto sme si dúfam aj zachovali."
Zaujímavou výzvou pre značku, ktorú Bezák reprezentuje je aj porovnávacia reklama. Na Slovensku nepatrí k štandardnej komunikácii ale Lidl sa jej nechce vyhýbať.
"Boli sme prví, ktorí sme niečo takéto priniesli na trh. Ak sa však pozrieme do zahraničia - do Poľska, Nemecka či Anglicka, tak tam sú rôzne typy porovnávacej reklamy ešte ostrejšie ako sme priniesli my, pomerne bežné. Pre nás je dôležité, aby sme sa pohybovali vrámci zákona a etiky."
Celý rozhovor nájdete už teraz vo videu alebo v podcaste Stratégií OK360°.