StoryEditor

Tomáš Bezák z Lidlu: Naďalej budeme robiť porovnávaciu reklamu. V zahraničí funguje ešte ostrejšie

18.04.2024, 09:42
  • Tomáš Bezák v podcaste Stratégií OK360° hovorí aj o prešľapoch a chybách, ktoré značka vo svojej slovenskej histórii urobila.
  • Ako pristupujú k porovnávacej reklame a prečo je to pre Lidl zaujímavá výzva.
  • Čo potrebuje dobrá krízová komunikácia a prečo nefunguje pravidlo "nechať to vyhniť"? 
  • Čo sa naučil z káuz okolo známych influencerov, ktorí aktuálne prichádzajú o svoje komerčné spolupráce? 
  • A  prečo je najdôležitejšie pri výbere influencerov urobiť si poriadne domácu úlohu? 
  • Rozhovor so šéfom komunikácie Lidl si môžete pozrieť vo videu alebo vypočuť ako podcast na Spotify alebo Apple. 

Rok 2024 je zaujímavým rokom aj z pohľadu veľkých športových podujatí. Ich súčasťou chce byť aj značka Lidl, ktorá sa stala generálnym partnerom slovenského futbalu. Týmto športom bude naša krajina v najbližších mesiacoch intenzívne žiť aj v kontexte blížiaceho sa európskeho šampionátu, ktorý bude v Nemecku.

"Lidl bude partnerom EURA aj na korporátnej úrovni. Ale naše partnerstvo nevnímame len v súvislosti so šampionátom a už vôbec nie iba v súvislosti s mužským reprezentačným "áčkom". Sme partnerom všetkých reprezentačných družstiev," vysvetľuje šéf komunikácie Lidlu Tomáš Bezák.

"Očakávame podporu zdravého životného štýlu, lebo na tom nám veľmi záleží. Predávame potraviny a v poslednej dobe, verím, že si to všimli aj diváci, sa angažuje v propagácii zdravého stravovania aj trávenia voľného času. Odporúčame zdravšie produkty aj navigácie a rady, ako sa našim zákazníci môžu stravovovať. A k tomu patrí aj športové vyžitie. Určite nám nejde iba o brand visibility. Rozpoznateľnosť značky máme, dovolím si povedať, stopercentnú. Nestačí nám mať logo na tréningových súpravách a banner na štadióne. Chceme naše partnerstvo poňať kreatívne." 

Lidl je aj vplyvným komunikátorom. Značka pravidelne vyhráva súťaže Hermes komunikátor roka. "Je to potvrdenie, že to, čo robíme, robíme dobre a radi by sme v tom aj pokračovali. Ku komunikácii pristupujeme poctivo a s plným nasadením. Viacerí z nás sme zažili obdobia, kedy sme neboli jednotkou na trhu, potrebovali sme sa rozvíjať, predstavovať náš koncept a do všetkého sme išli naplno. Ak niečo robíte so srdcom a vidíte v tom zmysel, tak sa to musí prejaviť. A toto sme si dúfam aj zachovali." 

Zaujímavou výzvou pre značku, ktorú Bezák reprezentuje je aj porovnávacia reklama. Na Slovensku nepatrí k štandardnej komunikácii ale Lidl sa jej nechce vyhýbať. 

"Boli sme prví, ktorí sme niečo takéto priniesli na trh. Ak sa však pozrieme do zahraničia - do Poľska, Nemecka či Anglicka, tak tam sú rôzne typy porovnávacej reklamy ešte ostrejšie ako sme priniesli my, pomerne bežné. Pre nás je dôležité, aby sme sa pohybovali vrámci zákona a etiky." 

Celý rozhovor nájdete už teraz vo videu alebo v podcaste Stratégií OK360°. 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 02:29