TikTok doteraz na našom trhu fungoval na princípe organiky. Komu sa podarilo viac zaujať svojim obsahom publikum, ten na tejto sociálnej sieti vyhrával. Pravidlá hry sa však dnes zmenia. Značky môžu spúšťať kampane a podporovať svoje príspevky platenou reklamou.
Kto sa nachádza na Tik Toku?
Už dávno to nie sú len deti, ktoré sledujú tancovanie. Na TikToku sa dnes pohybuje viac ako milión Slovákov. Tí tam vyhľadávajú zábavu, informácie aj edukačný obsah. Marketéri nazývajú túto sociálnu sieť aj „Entertainment ecosystem“. V mnohých krajinách ide v súčasnosti o najvplyvnejšiu platformu a jej popularita stále rastie.
Čo môžeme očakávať od TikTok Ads?
Spýtali sme sa expertov mediálnych agentúr Media & Digital Services a Zenith. Ich kompletné komentáre si môžete prečítať v závere článku.
„Predpokladám, že otvorenie reklamnej platformy TikTok pre nové trhy, vrátane Slovenska, pritiahne veľkú pozornosť inzerentov a môže viesť k presmerovaniu budgetov z iných sociálnych sietí," predikuje Silvia Benčičová, Digital Consultant agentúry Zenith. Podľa nej sa TikTok bude musieť na začiatok uistiť, že aplikácia je stabilná a algoritmus sa prispôsobil novým signálom. „Aj z tohto dôvodu platforma spustí na začiatok performance-only kampane, a awarenessové formáty budú nasledovať neskôr."
Reklama na TikToku nemusí byť pre každého, myslí si Adam Árendáš, Digital product & strategy leader Media & Digital services. „Odporúčal by som ju hlavne klientom, ktorí ponúkajú služby alebo produkty pre mladšie generácie alebo by radi zmenili vnímanie ich značky u ľudí v mladšom veku." Táto reklama by mohla byť v úvode lacnejšia ako u konkurencie. „Môže to spôsobiť určitý presun budgetov napríklad z Facebooku, Instagramu, Snapchatu a podobne."
Silvia Benčičová
Digital Consultant
Zenith
Predpokladám, že otvorenie reklamnej platformy TikTok pre nové trhy, vrátane Slovenska, pritiahne veľkú pozornosť inzerentov a môže viesť k presmerovaniu budgetov z iných sociálnych sietí. Skúsenosť z bulharského trhu (kde sa reklama spustila 1.7.) ukazuje, že záujem inzerentov je markantný. Kvôli predpokladanému záujmu brandov budú reklamné účty na začiatku prístupné len vybraným agentúram, partnerom a značkám, ktoré budú na whiteliste. Podľa slov samotných zástupcov TikToku potrebujú istý čas, aby sa uistili, že aplikácia je stabilná, teda algoritmus sa prispôsobil novým signálom. Aj z tohto dôvodu platforma spustí na začiatok performance-only kampane, a awarenessové formáty budú nasledovať neskôr.
Predpokladom úspechu reklamy na TikToku je kreatíva, ktorá sa podľa interných prieskumov TT podieľa až 47 percent na výkone reklamy. TikTok je entartainment sound-on platforma, a to je potrebné zohľadniť aj pri reklamách. Inzerciu na tejto platforme odporúčame všetkým klientom, ktorí dokážu svoje posolstvo komunikovať kreatívne a vedia, že tu nájdu svoju cieľovú skupinu. Rizikom môže byť práve to, ak značky neprispôsobia jazyk a kreatívu týmto špecifikám, čo môže pôsobiť na používateľov rušivo a mať opačný efekt.
Pre brandy sa otvára výborná príležitosť ako osloviť viac ako 1 milión používateľov v prostredí, kde obsahu venujú veľkú pozornosť. Ako to bude fungovať v praxi zistíme už o pár dní.
Adam Árendáš
Digital product & strategy leader
Media & Digital services
Do dnes mohli značky komunikovať na TikToku len prostredníctvom organických príspevkov alebo prostredníctvom influencerov. Od dnes budú mať možnosť využiť platenú reklamu, ktorou dokážu zasiahnuť veľkú časť užívateľov tejto sociálnej siete.
TikTok už dnes deklaruje približne 1,2 milióna aktívnych užívateľov mesačne, čo je celkom zaujímavý zásah v porovnaní s ostatnými platformami. Avšak dôležité je pozrieť sa aj na demografické zastúpenie podľa veku. Veľká časť týchto aktívnych užívateľov sú mladí ľudia vo veku od 13 do 25 rokov, a taktiež vieme, že minimálny denný rozpočet na spustenie kampane je 20 eur, preto reklama na TikTok nebude vhodná pre každého.
Odporúčal by som ju hlavne klientom, ktorí ponúkajú služby alebo produkty pre mladšie generácie alebo by radi zmenili vnímanie ich značky u ľudí v mladšom veku. Už dnes vieme, že TikTok bude jednotlivé reklamné formáty a možnosti optimalizácie sprístupňovať postupne, takže všetci budeme mať dostatok času si ich postupne vyskúšať a vyhodnotiť ich prínos.
Na základe skúseností z iných trhov predpokladáme, že zo začiatku bude reklama stáť menej v porovnaní s konkurenciou, čo môže spôsobiť určitý presun budgetov napríklad z Facebooku, Instagramu, Snapchatu a podobne. Ešte nie je úplne isté, či bude možné reklamu cieliť pod vekovú hranicu 18 rokov, ale v prípade ak áno, tak niektoré značky budú chcieť využiť túto príležitosť.