StoryEditor

Budovanie značky je beh na dlhú trať

09.11.2024, 08:00
Autor:
palpal
  • „Malé značky idú rady proti prúdu,“ hovorí Creative Strategy Director mediálnej agentúry Digiline Tomáš Cako. A neraz sú do budovania brandu ochotné aj investovať. No v princípe platí, že väčšinou robia iba to najnevyhnutnejšie.
  • Čo treba robiť konzistentne? Akú úlohu má kreatíva a koľko to celé bude stáť?
  • Viac článkov na túto tému nájdete v našej špeciálnej prílohe Stratégií Slovenské značky 2024, ktorú si môžete stiahnúť aj v PDF.

Čím väčší brand, tým zaujímavejší klient – ako veľmi je toto tvrdenie pravdivé alebo naopak?

Toto sa nedá takto generalizovať. Sú globálni klienti, ktorí majú všetko nalinkované, ale sú aj veľké značky, ktoré rady experimentujú a sú lídrami v marketingu. To isté však platí aj pri menších značkách. Niektoré idú rady proti prúdu, iné skôr na istotu.

Sú menšie slovenské brandy ochotné investovať do externej komunikácie a marketingu? V čom vynikajú a kde majú medzery?

Áno, sú. Pri menších značkách vo všeobecnosti platí, že robia len to najnutnejšie. Ak sú e-shop, väčšina marketingového rozpočtu ide na SEO a performance. Ak ide o nejakú službu, rozpočet skôr alokujú do obsahu, ktorý následne propagujú, a do call-to-action reklám. Ak však chcú menšie značky rásť, musia myslieť aj na budovanie značky a vyčleniť časť rozpočtu na kampane, ktoré zviditeľnia a posilnia ich značku. Treba rátať s tým, že budovanie značky je beh na dlhú trať a návratnosť sa prejaví výrazne neskôr ako pri performance kampaniach. A ešte jeden tip – ak budujete značku, dajte si skutočne záležať na kreatíve. Pokojne ju potom používajte aj niekoľko rokov. Dôležité je, aby bola výstižná, a ideálne, aby v recipientoch vzbudzovala emócie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 65% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. november 2024 09:50