Zhruba tretina „zetkárov“ bez ostychu hovorí, že im je pôvod potravín úplne ukradnutý. Až polovica to má takto s kávou. A keď sa bavíme napríklad o topánkach, tak 43 percent mileniálov chce zahraničné brandy. Z analýzy dát vyplynulo, že Slováci naozaj preferujú domáce potraviny pred zahraničnými, ale výrazné je to iba pri starších ročníkoch.
V iných kategóriách je to také striedavo-oblačné alebo slnečné, podľa toho, ako sa na to pozrieme. Pri nábytku, alkohole, športovom oblečení či móde asi polovica respondentov nemá vôbec preferencie z hľadiska pôvodu.
Slovenské spoločnosti majú pred sebou mnohé výzvy, ale aj príležitosti na rast. V rukách držíte úplne novú prílohu Stratégií, ktorú sme nazvali Slovenské značky. Máme v nej ambíciu priniesť návod, ako uchopiť marketing aj menších lokálnych brandov, ukázať, že aj keď naň značky nemajú obrovské budgety, mali by sa mu povenovať a využiť znalosť trhu a slovenských špecifík.
Trh, to však nie sú iba drobní lokálni výrobcovia, ale aj etablované značky, za ktorými stoja silné majiteľské skupiny. Alebo tiež obchodné reťazce, ktoré chcú preraziť práve slovenskosťou svojich privátnych značiek.
Ako idú na marketing po slovensky ony? Verím, že si so záujmom prečítate aspoň niečo z ich know-how a prelúskate sa unikátnymi prieskumami.
Pripravili sme špeciálnu prílohu Stratégií Slovenské značky 2024. Nájdete ju vloženú v aktuálnom vydaní a už teraz si ju môžete stiahnuť aj ako PDF.