Ich spojením vznikne najväčšia reklamná agentúra na svete. Omnicom o transakcii informoval na svojom webe, a potvrdil tak skoršiu informáciu denníka The Wall Street Journal. Tradiční hráči sa snažia lepšie konkurovať veľkým technologickým firmám v súvislosti so zrýchľujúcim sa využívaním umelej inteligencie, uviedla agentúra Reuters.
Očakáva sa, že oznámená transakcia prinúti regulačné orgány, aby sa začali zaoberať okolnosťami a vplyvmi obchodu na reklamný trh. Skupina Omnicom je teraz treťou najväčšou reklamnou spoločnosťou na svete, zatiaľ čo konkurentovi Interpublic patrí štvrtá priečka. Obe spoločnosti sídlia v New Yorku.
Akcionári firmy Interpublic dostanú za každú akciu 0,344 akcie Omnicomu, čo je 35,58 USD podľa poslednej záverečnej ceny akcií Omnicom na burze.
Spojená spoločnosť by podľa údajov z roku 2023 mala tržby vyše 25 miliárd dolárov. Konkurovala by tak britskej WPP a francúzskej Publicis Groupe SA, ktoré dosiahli ročné príjmy 14,85 miliardy libier, respektíve 13,10 miliardy eur.
Omnicom, ktorého hodnota teraz presahuje 20 miliárd dolárov, vlastní značky ako BBDO a TBWA. Spoločnosti Interpublic patria okrem iného McCann, Weber Shandwick a Mediabrands.
Technologickí giganti ako Google či Amazon v posledných rokoch preťahujú tradičným reklamným agentúram zákazníkov tým, že ponúkajú reklamné nástroje aj trhovisko pre ich nákup a predaj. Tradičným agentúram tiež uškodil prudký rast vo využívaní nástrojov AI, ktoré firmám umožňujú vytvárať reklamy lacnejšie a rýchlejšie. Spoločnosti to prinútilo snažiť sa vyvinúť podobné interné nástroje, aby si udržali klientov.

