StoryEditor

Ktoré vianočné reklamy najviac zaujali Slovákov v roku 2024?

09.01.2025, 11:08
Autor:
go4insightgo4insight

Rebríček najúspešnejších vianočných reklám priniesla agentúra Go4insight. Z prieskumu vyšlo aj to, že až 13 z 15 značiek sa nachádzalo aj vo vianočnom rebríčku 2023. Do TOP 15 sa v tomto roku nedostal Pilsner Urquell a naopak sa v nej objavili značky SPP a Allegro.

Najviditeľnejšiu reklamu tohtoročných Vianoc mala značka Telekom. Vyšlo zo z prieskumu na vzorke 300 reprezentantov vo veku 16-79 rokov, ktorý realizovala na prelome rokov 24/25 agentúra Go4insight.

Reklamu Telekom spontánne uviedlo až 38 percent populácie, viac ako štvrtina populácie dokonca na prvom mieste. Tieto čísla sú podobné, ako Telekom dosiahol minulú sezónu, kedy mala značka nasadenú kampaň, ktorú mnohí označovali za kontroverznú.

image

Bubliny, Slovak Telekom

Na druhom mieste vo viditeľnosti sa umiestnila značka Kaufland, ktorej spontánna znalosť vianočnej reklamy bola 31 percent. Kaufland tým obhájil pozíciu z roku 2023. Tretiu najviditeľnejšiu vianočnú komunikáciu mala značka COOP Jednota. Tú v prieskume spontánne uviedlo 21percent populácie. Štvrté a piate miesto obsadili značky Orange a Lidl, ktoré zhodne dosiahli 19 percentnú spontánnu znalosť. Orange však lepšie skóroval s prvou menovanou, preto sa umiestnil pred Lidlom.

Zaujímavosťou je, až 13 z 15 značiek sa nachádzalo aj v predchádzajúcom ročníku - vo vianočnom rebríčku 2023. Zatiaľ čo v roku 2023 boli v rebríčku ešte Datart i Nay, po zlúčení značiek ostala už iba značka Nay. Do TOP 15 sa v tomto roku nedostal Pilsner Urquell. Naopak, do najlepšej pätnástky pribudli značky SPP a Allegro.

image

Viditeľnosť vianočnej komunikácia značiek 2024.

go4insight.com
Na horných miestach rebríčka sa umiestnili predovšetkým kampane telekomunikačných operátorov a maloobchodných sietí. Do prvej desiatky sa dostali ešte značka nealko nápoja a e-shop.

Hodnotenie konkrétnych vianočných kampaní

Do hodnotenia sme zaradili 15 vianočných kampaní. Respondentom sme ukázali typické scény z jednotlivých spotov a zisťovali sme podporenú znalosť kampane, spontánne priradenie značky a páčivosť.

Podporene najznámejšou (95 percent) a zároveň najpáčivejšou (skóre páčivosti 86) reklamou bolo Zlaté prasiatko značky Kofola, ktoré je súčasťou Vianoc už od roku 2003. Reklama má aj vysoké správne priradenie k značke.

Na druhom mieste sa umiestnila vtipná reklama so zlatým spievajúcim kaprom značky COOP Jednota. Tú podporene poznalo až 88 percent populácie a až 98 percent ju správne priradilo ku značke. Páčivosť bola taktiež vysoká (skóre 80).

image

Slováci hodnotia vianočné reklamy roku 2024.

go4insight.com
Rovnaké skóre páčivosti dosiahla kampaň Bubliny značky Telekom. Tú poznalo podporene 66 percent populácie a 71 percent ju správne priradilo ku značke.

Podporenú znalosť nad 50 percent dosiahli ešte kampane značiek Martinus a Billa (obe dosiahli 55 percent). Obe dosiahli aj vysoké priradenie k značke (76 percent Martinus a o dve percenta menej dosiahla Billa). Martinus dosiahol vyššie skóre páčivosti (76).

Ďalšie zaujímavosti, ktoré vyšli z prieskumu od Go4insight-u:

- Druhé najvyššie priradenie kampane ku značke (77%) dosiahla značka Alza, ktorá ťaží zo svojho výrazného maskota.

- Najväčší problém s priraditeľnosťou sa ukázal u značiek SPP a Tesco, u ktorých prevládalo nesprávne priradenie nad správnym.

- Všetky vianočné kampane boli vysoko páčivé: žiadna zo sledovaných kampaní nezaznamenala dvojcifernú hodnotu pri odpovedi „vôbec sa mi nepáči“ (v roku 2023 to boli 3 kampane), najnižšie skóre páčivosti bolo 61 (v roku 2023 mali 3 kampane index nižší ako 60)

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. január 2025 11:08