Stratégie vyhlasujú prestížny rebríček už od roku 1999. Tento rok sa nemenila ani metodika výpočtu. Ako sme prišli k definitívnemu poradiu?
1. 35% bodov za súťaže v kreativite
Agentúry mohli získať body na Zlatom klinci alebo na medzinárodných súťažiach. V hre boli ADCE, Epica, Eurobest, New York festival, Cannes a MAD Stars. Najviac sa darilo MUW Saatchi & Saatchi, ktorá je za rok 2024 Najkreatívnejšou agentúrou. Len o pár desiatok bodov menej získala THIS IS LOCCO. V kreativite výrazne dupla na plyn Istropolitana Ogilvy, ktorá sa vrátila na stupne víťazov.
2. 30 % bodov za súťaže v efektivite
Podľa štatútu udeľujeme body za EFFIE (Európa a Slovensko) a tiež za WARC. Práve vo WARC bodovala THIS IS LOCCO so svojou prácou pre Zlatý Bažant, na "euro effie" sa podarilo ukoristiť bronz Respect APP za prácu pre Úsmev ako dar. Definitívnu podobu tabuľky Agentúry roka už tradične dáva EFFIE Slovensko. Tento rok sa na nej rozdalo až 15 kovov. Výsledky si môžete prečítať v TOMTO ČLÁNKU.
3. 25% za TAAS 2023
Ekonomická výkonnosť agentúr je podstatným kritériom Agentúry roka. Dokonca, je to opäť podmienkou na zaradenie do rebríčka. Rebríček TAAS sa za rok 2023 mierne posunul, ale jej čelo zostáva rovnaké. Ekonomicky najvýkonnejšou agentúrou zostáva JANDL, nasleduje Istropolitana Ogilvy a MUW Saatchi & Saatchi. Skokanmi roka v ekonomickej výkonnosti sú však MullenLowe GGK a Made by Vaculik, ktorí v uplynulých rokoch získali veľkých klientov, čo sa odrazilo aj na ich gross income. Okrem KRASových agentúr sa do hodnotenia TAAS zapojili tiež nekrasov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.