Čo viedlo agentúru 2muse k tomu, že začala ponúkať službu merania podcastov pre svojich klientov?
S meraním podcastov sme prvýkrát prišli v roku 2019, keď na Slovensku naberali na význame. Posilnila to aj situácia s koronavírusom, keď ľudia hľadali možnosti, ako tráviť čas doma. Na začiatku s tým prišla kolegyňa, ktorá počúvala zahraničné podcasty. Z jej iniciatívy sme začali s meraním základnej počúvanosti len pre nás a ku koncu roku sme už predávali meranie podcastov aj ako produkt pre klientov.
Aké značky sa na vás s touto požiadavkou obracajú? Býva to súčasťou väčších spoluprác alebo ide len o meranie tohto kanála?
Sú značky, ktoré chcú zmerať iba svoj podcast, prípadne pochopiť, kto je jeho publikum, ale máme aj zadania a klientov, ktorí si merajú podcasty ako súčasť väčšieho projektu, keď sa zameriavame na celý komunikačný mix konkrétnej reklamy, ktorá je umiestnená aj v podcastoch. Pridanou hodnotou nášho merania podcastov je to, že my meriame pamäťovú stopu, ktorú daný podcast alebo reklama v ňom v ľuďoch zanechala. Pretože ak sa bavíme o počúvaní podcastov, treba povedať, že ide o médium, ktoré je stále príposluchovým médiom, keď ľudia okrem počúvania robia aj iné aktivity, a preto je dôležité aj zistiť, či si zapamätali podcast, ktorý počúvali. Samotní podcasteri si vedia skontr...
Zostáva vám 85% na dočítanie.