StoryEditor

Podcasty sú potenciálom pre malé značky. Pre veľké je to nevyhnutnosť

13.02.2025, 11:26
  • Podcasty sa stali neoddeliteľnou súčasťou komunikačného mixu vďaka tomu, že sú efektívne a zároveň cenovo dostupné.
  • Merania podkastov odhaľujú, aké sú špecifiká tohto kanála a ktorým značkám sa doňho najviac oplatí invetsovať.
  • Patrícia Kollár z agentúry 2muse vysvetľuje ako výsledky meranie pomáhajú zvýšiť ich potenciál:
  • Najdôležitejšími údajmi je koľko ľudí podcasty počúva, ako často, cez ktoré aplikácie a pri akých aktivitách.
  • Pridanou hodnotou je meranie pamäťovej stopy, ktorú daný podcast alebo reklama v ňom v ľuďoch zanechala.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

 

Čo viedlo agentúru 2muse k tomu, že začala ponúkať službu merania podcastov pre svojich klientov?

S meraním podcastov sme prvýkrát prišli v roku 2019, keď na Slovensku naberali na význame. Posilnila to aj situácia s koronavírusom, keď ľudia hľadali možnosti, ako tráviť čas doma. Na začiatku s tým prišla kolegyňa, ktorá počúvala zahraničné podcasty. Z jej iniciatívy sme začali s meraním základnej počúvanosti len pre nás a ku koncu roku sme už predávali meranie podcastov aj ako produkt pre klientov.

Aké značky sa na vás s touto požiadavkou obracajú? Býva to súčasťou väčších spoluprác alebo ide len o meranie tohto kanála?

Sú značky, ktoré chcú zmerať iba svoj podcast, prípadne pochopiť, kto je jeho publikum, ale máme aj zadania a klientov, ktorí si merajú podcasty ako súčasť väčšieho projektu, keď sa zameriavame na celý komunikačný mix konkrétnej reklamy, ktorá je umiestnená aj v podcastoch. Pridanou hodnotou nášho merania podcastov je to, že my meriame pamäťovú stopu, ktorú daný podcast alebo reklama v ňom v ľuďoch zanechala. Pretože ak sa bavíme o počúvaní podcastov, treba povedať, že ide o médium, ktoré je stále príposluchovým médiom, keď ľudia okrem počúvania robia aj iné aktivity, a preto je dôležité aj zistiť, či si zapamätali podcast, ktorý počúvali. Samotní podcasteri si vedia skontr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. február 2025 19:54