StoryEditor

Digitalizácia priamo súvisí s platmi v marketingu

25.02.2025, 13:33
Autor:
redred
  • Marketing na Slovensku prešiel za posledných päť rokov značnými zmenami, ktoré odrážajú globálne trendy a prispôsobujú sa lokálnym špecifikáciám trhu.
  • PwC v platovej štúdii PayWel uvádza, že marketingové stratégie a pozície v rámci odvetvia formovala najmä digitalizácia, vývoj umelej inteligencie a zmeny v spotrebiteľských preferenciách.

Marketingové prostredie na Slovensku prechádza dynamickou transformáciou, ktorú poháňajú technologické inovácie a meniace sa spotrebiteľské správanie. Firmy musia čoraz viac investovať do digitálnych nástrojov a odborníkov, ktorí sú schopní efektívne využívať dáta na cielenie a personalizáciu svojich kampaní. Vývoj marketingových pozícií teda predstavuje nielen výzvu, ale aj príležitosť na rast a inovácie pre celé odvetvie.

Rýchly nárast digitálnych platforiem vedie k tomu, že firmy na Slovensku investujú do online marketingu a využívajú pokročilé analytické nástroje na lepšie cielenie a segmentáciu zákazníkov. Digitalizácia mení spôsob, akým oslovujú klientov, pričom big data analýza zlepšuje efektivitu marketingových stratégií. Tieto trendy zvýrazňujú rastúcu dynamiku a technologickú orientáciu marketingu.

image

Zvyšovanie garantovaných miezd

image

Zvyšovanie celkových príjmov

image

Anna Strýčková PwC

Anna Strýčková
Workforce Transformation Manager,
PricewaterhouseCoopers Advisory

Marketingové tímy na Slovensku kontinuálne transformujú v dôsledku ich integrácie digitálnych technológií do obchodných stratégií. Aj keď názvy pozícií ako Marketing Manager, Marketing Specialist, Marketing Communication Specialist ostávajú rovnaké, ich úlohy a zodpovednosti sa výrazne menia, aby reflektovali nové výzvy digitálneho veku. To, samozrejme, priamo súvisí aj s ich odmeňovaním a benefitmi. Avšak s výrazným príchodom e-commerce trendov vznikajú aj nové pracovné pozície, ako napríklad TikTok Content Creator, špecialista zameraný na influencing a Brand Designer.

image

Garantované mzdy na vybraných marketingových pozíciách

image

Celkové plánované príjmy na vybraných marketingových pozíciách

image

Variabilná zložka na vybraných marketingových pozíciách

O prieskume

Spoločnosť PwC každoročne poskytuje detailný prehľad situácie odmeňovania na slovenskom trhu prostredníctvom prieskumu PayWell, ktorý zahŕňa informácie a trendy týkajúce sa personálnej politiky a stratégie. V roku 2024 sa do prieskumu zapojilo 212 spoločností z 11 sektorov, čo umožnilo analyzovať dáta za skoro 500 pracovných pozícií. Tento prieskum ponúka komplexný pohľad na stratégie odmeňovania, mapuje nielen vývoj platov, ale aj postupy v oblasti sociálnej politiky a ponúkaných benefitov. V infografike uvádzame len tie údaje, ktoré sú na zverejnenie dostupné.

01 - Modified: 2025-01-30 12:48:57 - Feat.: 0 - Title: Ukážme mladým, že reklama je zábavná. Lídri agentúr radia, ako prilákať novú generáciu 02 - Modified: 2025-01-31 08:40:17 - Feat.: 0 - Title: Najzamestnávatelia roka 2024 sú známi, až 7 firiem obhájilo víťazstvo 03 - Modified: 2025-01-21 13:52:19 - Feat.: 0 - Title: ​​Pretlak trhu 2024: Počet záujemcov o prácu v digitále sa zdvojnásobil
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. máj 2025 22:54