StoryEditor

Budgety na reklamu stávkových kancelárií sa za päť rokov zvýšili 7-násobne

12.03.2025, 13:00
  • Biznis v segmente stávkových a tipovacích spoločností naberá na obrátkach. Spoločnosti investujú do reklamy milióny eur a svoj biznis podporujú budovaním jasnej a dlhodobej marketingovej komunikácie.
  • Upozorňujeme, že sumy za reklamu, ktoré uvádzame v článku, vychádzajú z dát prieskumnej spoločnosti Kantar. Tá pracuje s cenníkovými cenami, ktoré nezohľadňujú zľavy ani bonusy, ktoré si vedia vyrokovať zadávatelia. 
  • Tento článok aj ďalšie rozhovory s lídrami na trhu bettingových spoločností nájdete v aktuálnom vydaní magazínu Stratégie. Jeho súčasťou je špecializovaná príloha Stávkové kancelárie 2025. Už teraz si ju môžete stiahnuť aj ako PDF v tomto článku. 
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Pandémia koronavírusu zamávala v rokoch 2019 a 2020 doslova celým trhom. Práca z domova, zatvorené obchody, reštaurácie, žiadne koncerty či spoločenské akcie. Ľudia prestali chodiť do reštaurácií, ale začali si jedlo objednávať online. Keďže nemohli chodiť do obchodov, tak využívali nákupy v e-shopoch.

Pandémia zmenila pravidlá hry

Toto obdobie od základov zmenilo aj segment stávkových kancelárií. Tie museli svoje kamenné predajne rovnako zatvoriť a koronavírus mal veľký dosah aj na samotný šport. Tipéri mali možnosti stávkovania pre pandémiu výrazne obmedzené. Veľa športových podujatí bolo totiž zrušených a aj v oblasti športu panovala neistota.

„Počas druhého roka pandémie sme mali približne päť mesiacov zatvorené kamenné pobočky. Takže veľká časť našich tipérov, ktorí nemohli chodiť do pobočiek, sa preorientovala na online tipovanie,“ vysvetľoval nám pred troma rokmi výkonný riaditeľ Niké Roman Berger. Jeho spoločnosť svoju marketingovú komunikáciu už niekoľko rokov opiera o našu najúspešnejšiu lyžiarku Petru Vlhovú. Prešli ďalšie tri roky a môžeme skonštatovať, že sa stávkové a tipovacie spoločnosti online svetu výrazne prispôsobili a darí sa im.

Okrem štýlu komunikácie za posledných päť rokov výrazne zvýšili zdroje do svojej propagácie. Kým sa v roku 2020 hýbal budget do reklamy stávkových a tipovacích spoločností na Slovensku od šesť do 13 miliónov eur, tak aktuálne sme na úplne iných sumách. Bettingovky navýšili výdavky na marketingovú komunikáciu. Za minulý rok išli budgety dokonca až sedemnásobne vyššie oproti roku 2020. Podľa údajov Kantaru, ktorý monitoruje výdavky na reklamu v cenníkových cenách bez zliav, sa dostali na úroveň od 17 do 65 miliónov eur a najsilnejší mediatyp pre nich stále tvorí televízia. Doháňa ju však online, ktorý je prirodzeným ekosystémom tipovania. Prvenstvo v investovanej sume do reklamy posledné dva roky drží Fortuna, pričom tento rok do marketingovej propagácie zaplatila vyše 65 miliónov eur. Aj táto suma j...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. marec 2025 13:00