Sú syntetické dáta realitou marketingových kampaní alebo sa v tejto oblasti stále pohybujeme iba pri teóriách?
Barbora: V porovnaní s inými odvetviami, ako napríklad zdravotníctvom alebo financiami, má marketing výhodu v tom, že nie je až tak regulovaný. Zároveň však pracuje s veľkými množstvami dát. Je teda ideálnym kandidátom na rýchlu adopciu rôznych technologických noviniek, medzi ktoré aktuálne patrí AI a syntetické dáta.
Ondrej: Podľa toho, akí špecifickí sme pri definícii syntetických dát, môžeme hodnotiť ich súčasné využívanie. Syntetické dáta simulujú reálne dáta bez odhalenia citlivých informácií, zatiaľ čo trénované AI modely analyzujú existujúce – reálne alebo syntetické dáta na predpovedanie trendov, simulovanie výsledkov výskumov a optimalizáciu kampaní. Syntetické dáta sú teda iba podmnožinou v rámci komplexného AI ekosystému.
Už viac rokov môžeme pozorovať aj pri tých najväčších prieskumných spoločnostiach, napríklad Kantar či Nielsen, že pracujú na vývoji produktov, ktoré využívajú syntetické dáta. Aktuálne sa predpokladá, že do roku 2030 bude AI pracovať z veľkej časti už iba so syntetickými dátami, namiesto reálnych dát.
Aké benefity prináša AI a konkrétne syntetické dáta?
Ondrej: Syntetické dáta sú užitočné, keď chýbajú reálne dáta alebo ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.