StoryEditor

Data Driven marketing nám umožňuje robiť kvalitné rozhodnutia rýchlo a efektívne

06.04.2025, 10:00
  • Umelá inteligencia a syntetické dáta sú už bežnou súčasťou reklamných kampaní.
  • O tom, aké benefity a riziká prinášajú, hovoria experti GroupM, ktorá je súčasťou svetovej komunikačnej skupiny WPP, Barbora Gabrižová a Ondrej Dúžik.
  • Syntetické dáta sú užitočné, keď chýbajú reálne dáta alebo sú príliš citlivé na použitie.
  • Je potrebné dbať na to, na akých zdrojoch dát bol používaný AI model trénovaný.
  • Koncepcia „attention“, má predpoklady stať sa jednotným modelom pre crossmediálnu optimalizáciu kampaní.
  • Viac odborných článkov nájdete v špecializovanej prílohe Digitálne agentúry 2025, ktorá je vložená do aprílových Stratégií. V PDF si ju môžete stiahnuť tu

Sú syntetické dáta realitou marketingových kampaní alebo sa v tejto oblasti stále pohybujeme iba pri teóriách?

Barbora: V porovnaní s inými odvetviami, ako napríklad zdravotníctvom alebo financiami, má marketing výhodu v tom, že nie je až tak regulovaný. Zároveň však pracuje s veľkými množstvami dát. Je teda ideálnym kandidátom na rýchlu adopciu rôznych technologických noviniek, medzi ktoré aktuálne patrí AI a syntetické dáta.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 94% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-02 09:36:29 - Feat.: 0 - Title: Anketa: Pokročilé nástroje AI priniesli revolúciu v automatizácii a personalizácii 02 - Modified: 2025-07-02 09:37:53 - Feat.: 0 - Title: Anketa: AI pomáha pri optimalizácii či analýze, ľudskú kreatívu však nenahradí 03 - Modified: 2025-04-04 07:43:10 - Feat.: 0 - Title: DIGITAL PIE 2025: Poznáme ďalšie shortlistované ocenenie. Tentokrát v kategórii IDEA 04 - Modified: 2025-04-03 08:51:27 - Feat.: 0 - Title: Digital PIE 2025: Poznáme prvé shortlisty v kategórii PERFORMANCE
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 11:21