StoryEditor

Data Driven marketing nám umožňuje robiť kvalitné rozhodnutia rýchlo a efektívne

06.04.2025, 10:00
  • Umelá inteligencia a syntetické dáta sú už bežnou súčasťou reklamných kampaní.
  • O tom, aké benefity a riziká prinášajú, hovoria experti GroupM, ktorá je súčasťou svetovej komunikačnej skupiny WPP, Barbora Gabrižová a Ondrej Dúžik.
  • Syntetické dáta sú užitočné, keď chýbajú reálne dáta alebo sú príliš citlivé na použitie.
  • Je potrebné dbať na to, na akých zdrojoch dát bol používaný AI model trénovaný.
  • Koncepcia „attention“, má predpoklady stať sa jednotným modelom pre crossmediálnu optimalizáciu kampaní.
  • Viac odborných článkov nájdete v špecializovanej prílohe Digitálne agentúry 2025, ktorá je vložená do aprílových Stratégií. V PDF si ju môžete stiahnuť tu
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Sú syntetické dáta realitou marketingových kampaní alebo sa v tejto oblasti stále pohybujeme iba pri teóriách?

Barbora: V porovnaní s inými odvetviami, ako napríklad zdravotníctvom alebo financiami, má marketing výhodu v tom, že nie je až tak regulovaný. Zároveň však pracuje s veľkými množstvami dát. Je teda ideálnym kandidátom na rýchlu adopciu rôznych technologických noviniek, medzi ktoré aktuálne patrí AI a syntetické dáta.

Ondrej: Podľa toho, akí špecifickí sme pri definícii syntetických dát, môžeme hodnotiť ich súčasné využívanie. Syntetické dáta simulujú reálne dáta bez odhalenia citlivých informácií, zatiaľ čo trénované AI modely analyzujú existujúce – reálne alebo syntetické dáta na predpovedanie trendov, simulovanie výsledkov výskumov a optimalizáciu kampaní. Syntetické dáta sú teda iba podmnožinou v rámci komplexného AI ekosystému.

Už viac rokov môžeme pozorovať aj pri tých najväčších prieskumných spoločnostiach, napríklad Kantar či Nielsen, že pracujú na vývoji produktov, ktoré využívajú syntetické dáta. Aktuálne sa predpokladá, že do roku 2030 bude AI pracovať z veľkej časti už iba so syntetickými dátami, namiesto reálnych dát.

Aké benefity prináša AI a konkrétne syntetické dáta?

Ondrej: Syntetické dáta sú užitočné, keď chýbajú reálne dáta alebo ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-04 07:18:10 - Feat.: 0 - Title: Anketa: Pokročilé nástroje AI priniesli revolúciu v automatizácii a personalizácii 02 - Modified: 2025-04-03 09:16:28 - Feat.: 0 - Title: Anketa: AI pomáha pri optimalizácii či analýze, ľudskú kreatívu však nenahradí 03 - Modified: 2025-04-04 07:43:10 - Feat.: 0 - Title: DIGITAL PIE 2025: Poznáme ďalšie shortlistované ocenenie. Tentokrát v kategórii IDEA 04 - Modified: 2025-04-03 08:51:27 - Feat.: 0 - Title: Digital PIE 2025: Poznáme prvé shortlisty v kategórii PERFORMANCE
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. apríl 2025 10:30