StoryEditor

Anketa: AI pomáha pri optimalizácii či analýze, ľudskú kreatívu však nenahradí

03.04.2025, 08:57
Autor:
palpal
  • Špecialistov z digitálnych agentúr sme sa pýtali, či podľa ich názoru dokáže generatívna AI tvoriť kvalitné kampane alebo stále zostáva iba nástrojom v rukách ľudí. 
  • Branislav Marko z GroupM Nexus tvrdí, že AI pomáha pri generovaní veľkého objemu proto-nápadov.
  • Denis Rak z Digiline hovorí, že AI nástroje využívajú na optimalizáciu kampaní a efektívnejšiu prácu s dátami.
  • Andrej Kajan z ui42 dodáva, že šetrí čas v postprodukcii či analýze dát.
  • Všetci respondenti sa však zhodujú na tom, že skutočnú kreativitu stále držia v rukách ľudia.
  • Prečítajte si viac článkov v prílohe Digitálne agentúry 2025, ktorú nájdete vloženú v aktuálnom čísle Stratégií, alebo v PDF na stiahnutie v tomto článku.
image

Claudia Blišťanová, Invelity

Claudia Blišťanová
Content Team
Lead Invelity

Bez správnych ingrediencií a postupu nikdy neupečiete skvelý koláč. To istá platí aj pri AI. Je skvelým pomocníkom, no vždy musí byť niekto, kto ingrediencie zamieša. Práve preto využívajte tento nástroj naplno, nechajte si od neho písať kreatívne emaily, vytvárať blogy, idey na predajné kampane alebo grafiku, no vždy buďte mozgom operácie vy.
 

image

Branislav Marko

Branislav Marko
Content Lead
GroupM Nexus

Tu sa asi najviac hodí otrepané porekadlo o dobrom sluhovi a zlom pánovi... AI dnes veľmi výrazne prispieva k zefektívneniu kreatívneho procesu, v kreatívnej stratégii pomáha pri interpretácii dát a pri generovaní veľkého objemu proto-nápadov v ideation fáze. Ale naozaj funkčný insight a naozaj jasnú ideu musia z tohto všetkého vyskladať ľudia. A to isté platí aj v produkčnej časti reťazca. U nás nám napríklad AI perfektne pomáha pri generovaní contentových matíc pre personalizované kampane, máme aj riešenia na stavbu a použitie AI produktových modelov a mnoho ďalších nástrojov. Toto všetko by však bez šikovných ľudí s estetickým cítením viedlo k veľmi priemerným až cringovým výstupom.
 

image

Denis Drak

Denis Rak
Performance Director
Digiline

V našej agentúre aktívne využívame AI nástroje na optimalizáciu kampaní a efektívnejšiu prácu s dátami. Reklamné platformy čoraz viac integrujú pokročilé algoritmy strojového učenia (Machine Learning) a hlbokého učenia (Deep Learning), ktoré analyzujú historické dáta, identifikujú najúčinnejšie stratégie a pomáhajú maximalizovať výkonnosť kampaní. Okrem natívnych AI funkcií v reklamných systémoch pracujeme aj s externými nástrojmi, ktoré nám pomáhajú so syntézou a s analýzou veľkých dátových súborov.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 77% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-18 09:45:59 - Feat.: 0 - Title: Mediaboard Connect ako prvý ponúka pokročilé AI funkcie vrátane tvorby obsahu 02 - Modified: 2025-02-18 16:35:01 - Feat.: 0 - Title: Marketéri hlásia masívny nástup AI SEO. Kto zmešká vlak, je mimo hry 03 - Modified: 2025-02-07 10:35:49 - Feat.: 0 - Title: Nové stratégie a trendy na sociálnych sieťach: AI aj autenticita, no problémom je návratnosť investícií 04 - Modified: 2024-10-18 08:50:30 - Feat.: 0 - Title: Naučte sa pri písaní textov tvoriť obsah pomocou AI. Stačí dodržať týchto 6 krokov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2025 10:20