Content Team
Lead Invelity
Bez správnych ingrediencií a postupu nikdy neupečiete skvelý koláč. To istá platí aj pri AI. Je skvelým pomocníkom, no vždy musí byť niekto, kto ingrediencie zamieša. Práve preto využívajte tento nástroj naplno, nechajte si od neho písať kreatívne emaily, vytvárať blogy, idey na predajné kampane alebo grafiku, no vždy buďte mozgom operácie vy.
Content Lead
GroupM Nexus
Tu sa asi najviac hodí otrepané porekadlo o dobrom sluhovi a zlom pánovi... AI dnes veľmi výrazne prispieva k zefektívneniu kreatívneho procesu, v kreatívnej stratégii pomáha pri interpretácii dát a pri generovaní veľkého objemu proto-nápadov v ideation fáze. Ale naozaj funkčný insight a naozaj jasnú ideu musia z tohto všetkého vyskladať ľudia. A to isté platí aj v produkčnej časti reťazca. U nás nám napríklad AI perfektne pomáha pri generovaní contentových matíc pre personalizované kampane, máme aj riešenia na stavbu a použitie AI produktových modelov a mnoho ďalších nástrojov. Toto všetko by však bez šikovných ľudí s estetickým cítením viedlo k veľmi priemerným až cringovým výstupom.
Performance Director
Digiline
V našej agentúre aktívne využívame AI nástroje na optimalizáciu kampaní a efektívnejšiu prácu s dátami. Reklamné platformy čoraz viac integrujú pokročilé algoritmy strojového učenia (Machine Learning) a hlbokého učenia (Deep Learning), ktoré analyzujú historické dáta, identifikujú najúčinnejšie stratégie a pomáhajú maximalizovať výkonnosť kampaní. Okrem natívnych AI funkcií v reklamných systémoch pracujeme aj s externými nástrojmi, ktoré nám pomáhajú so syntézou a s analýzou veľkých dátových súborov. Využívame ich pri spracovaní rozsiahlych textových alebo grafických výstupov, čo nám umožňuje extrahovať kľúčové informácie a prijímať dátovo podložené rozhodnutia. Umelá inteligencia nám taktiež umožňuje pracovať s pokročilými atribučnými modelmi, ktoré nie sú priamo integrované v reklamných platformách. V spolupráci s našimi partnermi dokážeme domeriavať aj impresnú atribúciu mimo Walled Gardens, čím získavame komplexnejší pohľad na reálny vplyv kampaní naprieč rôznymi kanálmi. AI zohráva významnú úlohu aj pri definovaní relevantných cieľových skupín a automatizovanom nastavovaní biddingových stratégií, ktoré pomáhajú efektívnejšie riadiť rozpočty a zvyšovať návratnosť investícií. Vďaka umelej inteligencii dokážeme kampane optimalizovať rýchlejšie, presnejšie a efektívnejšie, čím prinášame našim klientom lepšie výsledky a vyššiu mieru automatizácie v online marketingu.
digital department director
2CREATE
AI v súčasnosti funguje skôr ako doplnkový nástroj pre profesionálov než ako plnohodnotný nástroj na tvorbu kampaní alebo ich komponentov. Stále je potrebný zásah pri nastavovaní stratégie, vyhodnocovaní a pod. AI nemusí úplne správne pochopiť emócie alebo kontext tak ako ľudia, nemusí byť originálna, nemusí správne vyhodnotiť rôzne špecifiká a podobne.
Katarína Bizubová
Managing Director
Socialists
AI je pomocník, nie náhrada. Nevie nahradiť ľudský faktor, ľudské uvažovanie, nechápe kultúrny kontext či celkové vnímanie značky spotrebiteľmi. Je však obrovským prínosom pri optimalizácii obsahu a kampaní, pri vyhodnocovaní, researchi, v prístupe k efektivite. Ak AI ovládate, šetríte kopu času.
Peter Šándor
Managing director
Hype
AI je skvelý pomocník, ale stále sa naň nespoliehame ako na tvorcu nápadov. Dokáže zrýchliť procesy, pomôcť pri hľadaní insightov či vizualizáciách, no skutočnú kreativitu – tú, ktorá vytvára emóciu a mení správanie ľudí – stále držia v rukách ľudia. V Hype AI vnímame ako nástroj, ktorý nám umožňuje sústrediť sa na to podstatné: originálne myšlienky a silné koncepty. AI je rýchla, efektívna, ale zatiaľ jej chýba tá neuchopiteľná iskra, ktorá robí kreatívu výnimočnou.
Digital Director
applepie
AI za nás kampaň neurobí, ale snažíme sa byť čo najšikovnejší a vyťažiť z nových nástrojov maximum. Trend je jasný a napreduje rýchlo, no či v budúcnosti AI dokáže postaviť celú kampaň naozaj kvalitne? To si nemyslím. V najbližšom období bude stále nevyhnutná spolupráca s ľuďmi a kreatívny ľudský faktor. AI môže byť skvelým pomocníkom na analýzu dát, generovanie nápadov či optimalizáciu obsahu, ale bez správneho „vypromptovania“ a kreatívneho zásahu to stále nebude ono.
Managing Director
PHD Slovakia
AI nám momentálne umožňuje byť výkonnejšími vďaka efektivite, ktorú cez ňu aktivujeme. Stále je to však nástroj v našich rukách, ktorý nám pomáha zlepšovať a rozširovať naše tvorivé schopnosti. Uvidíme, či, resp. ako rýchlo si ju naučíme vytvárať komplexné kampane aj s emocionálnym nábojom.
Juraj Kováč
Creative Director
THIS IS LOCCO
Generatívna AI dokáže výrazne zrýchliť tvorbu konceptov, vizuálov či textov, ale kreativita nie je len kombináciou poznaných dát. Je to schopnosť nachádzať prekvapivé insighty a nové, kultúrne relevantné spojenia, čo AI zatiaľ neovláda. V našej tvorbe nejde o to, byť len rýchlejší, ale hlavne originálnejší a vyvolať emóciu, reakciu. AI aktuálne pomáha vytvárať pekný priemer, a tým umožňuje agentúram zamerať sa na „vyššiu úroveň“ kreativity – na veľké myšlienky, silné emócie a dlhodobé koncepty. Preto AI vnímam ako nástroj, ktorý môže posilniť kreativitu, ale nenahradí strategické myslenie, intuíciu a ľudský mozog pri tvorbe unikátnej a emocionálnej komunikácie.
CEO
ui42
Dnešná AI je vynikajúcim pomocníkom, pričom ešte nie sme tam, že by dokázala nahradiť kolegov z akéhokoľvek oddelenia. Dokáže “z brucha” podsúvať dobré nápady, ktoré ale na konci dňa do rúk musí chytiť kreatívec alebo stratég a pretaviť ich do reálnej biznisovej roviny. Šetrí nám čas v postprodukcii či analýze dát, stále ale nenahrádza ľudskú invenciu či strategické myslenie. Kvalitné kampane si vyžadujú odbornosť a empatické vnímanie cieľovej skupiny, v ktorých AI zatiaľ zohráva skôr podpornú úlohu.
Creative Director
Kreatívna Dvojica
AI sa zdokonaľuje každým dňom, no aj napriek tomu stále zostáva lepším sluhom ako pánom. Zatiaľ stále nemôžeme očakávať, že AI urobí všetku prácu za vás a ešte k tomu vám dodá mimoriadne originálny výsledok. Na začiatku je stále potrebný človek, kreatívec, ktorý má jasnú predstavu o tom, čo chce vytvoriť a vie ako to pomocou správne naformulovaných promptov aj dosiahne.
Head of Digital & Social
MullenLowe GGK
Kampaň nedokáže vytvoriť photoshop, premiere, foťák ani kamera REDka. Zatiaľ na základe našich skúseností plnohodnotnú kampaň nevytvorí ani samotné AI. Je to však super pomocník na informácie, výborne pomáha pri storyboardoch a moodoch. Super, že tu niečo také je, poďme s tým rozumne robiť, zjednodušiť si prácu, zrýchliť, ale nepoľaviť na kvalite.
Peter Šurín
Creative & Strategy Director/Partner
Elite/Monday Lovers
Generatívna AI nedokáže byť kreatívna, jej výstup je stále len priemerom už existujúceho. Dokáže však skvele podnecovať smerovanie myšlienok a pomôcť s hľadaním dobrých insightov. S príchodm deep search je ale skvelá na vniknutie do témy a prípravu pre kreatívny proces.
Marek Petriľák
Head of Marketing
GALTON Brands
Generatívna AI zohráva v kreatíve čoraz významnejšiu úlohu, no stále zostáva nástrojom v rukách ľudí, nie autonómnym tvorcom. Dokáže generovať vizuály, texty a koncepty, avšak absentuje hlboké pochopenie kontextu, emócií a kultúrnych nuáns, ktoré robia kampaň skutočne efektívnou. V agentúre ju využívame pri analýze dát, hľadaní insightov a tvorbe kreatívnych konceptov, ale pomáha nám aj pri exekúcii vizuálnych a audiovýstupov. A hoci je budúcnosť jej vývoja nepredvídateľná, šikovných kreatívcov a marketérov nenahradí. Zefektívňuje prácu, optimalizuje rozpočty a otvára nové príležitosti. Skutočnú konkurenčnú výhodu však získa len ten, kto ju dokáže správne využiť.
CEO & Co-founder
ptagroup
Už dnes nám AI vo viacerých oblastiach v agentúre pomáha, či už zrýchľovať alebo zefektívňovať rozličné činnosti. Stále je to však skôr skvelý pomocník v rukách odborníkov ako autonómny tvorca kampaní. Ten, kto bude vedieť AI naozaj efektívne využívať naprieč činnosťami, bude mať v rukách kľúčové výhody.
Gabriel Tóth
CEO
New School Communications
Generatívna AI dokáže vytvárať kampane rýchlejšie a efektívnejšie (analýza McKinsey hovorí až o 30 % zvýšení efektivity v kreatíve), no stále jej chýba ľudská intuícia a emócia. Vie napodobniť, nie inovovať. Úspech kampaní preto závisí od ľudí. AI revolučne zlepšila PPC, e-commerce a analytiku. Kampane sa optimalizujú automaticky, výsledky sú pre klientov dostupné v reálnom čase. Sociálne siete sú efektívnejšie vďaka centralizovaným platformám a personalizácii.