StoryEditor

Najobľúbenejšie značky. Čo ich definuje?

14.04.2025, 13:00
  • Spolu s KPMG sme sa exkluzívne pozreli na to, ktorý pilier zákazníckej skúsenosti má u Slovákov najväčšiu silu pri hodnotení značiek za posledných päť rokov.
  • V zákazníckej skúsenosti sa podľa rebríčka KPMG v minulom roku zlepšili až tri štvrtiny značiek na Slovensku. 
  • Nie je to však celosvetový trend. Napríklad, v Českej republike zákaznícka skúsenosť naďalej klesá, a to o ďalších 0,7 %.
  • Až 87 % Slovákov v prieskume uviedlo, že zvyšujúce sa životné náklady ovplyvnili ich nákupné správanie.
  • Značky v top 10 excelujú najmä v prístupe, ktorý je zameraný na zákazníka, hodnote za peniaze a budovaní hlbokého vzťahu so zákazníkom.

Skúmanie zákazníckej skúsenosti, a teda zostavenie rebríčkov v rámci viacerých biznis sektorov, je v rámci hodnotenia KPMG Customer Experience Excellence (CEE) založené na šiestich pilieroch. Každý z týchto pilierov má inú váhu dôležitosti z pohľadu zákazníkov, resp. respondentov. Táto dôležitosť sa v čase môže vyvíjať, a teda pre zákazníka môže byť určitý aspekt zákazníckej skúsenosti menej alebo viac dôležitý. Väčšinou sa tieto zmeny dejú postupne a nedochádza k veľkým medziročným zmenám.

Vývoj dôležitosti pilierov 2020 – 2024

V posledných piatich rokoch prieskum zaznamenal zmeny v dôležitosti pilierov, ktoré boli poháňané napríklad aj pandémiou, počas ktorej bol pre zákazníka pilier Integrity výrazne dôležitejší ako pilier Personalizácie. „Z dlhodobého hľadiska však...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2025 06:08