StoryEditor

Najobľúbenejšie značky. Čo ich definuje?

14.04.2025, 13:00
  • Spolu s KPMG sme sa exkluzívne pozreli na to, ktorý pilier zákazníckej skúsenosti má u Slovákov najväčšiu silu pri hodnotení značiek za posledných päť rokov.
  • V zákazníckej skúsenosti sa podľa rebríčka KPMG v minulom roku zlepšili až tri štvrtiny značiek na Slovensku. 
  • Nie je to však celosvetový trend. Napríklad, v Českej republike zákaznícka skúsenosť naďalej klesá, a to o ďalších 0,7 %.
  • Až 87 % Slovákov v prieskume uviedlo, že zvyšujúce sa životné náklady ovplyvnili ich nákupné správanie.
  • Značky v top 10 excelujú najmä v prístupe, ktorý je zameraný na zákazníka, hodnote za peniaze a budovaní hlbokého vzťahu so zákazníkom.

Skúmanie zákazníckej skúsenosti, a teda zostavenie rebríčkov v rámci viacerých biznis sektorov, je v rámci hodnotenia KPMG Customer Experience Excellence (CEE) založené na šiestich pilieroch. Každý z týchto pilierov má inú váhu dôležitosti z pohľadu zákazníkov, resp. respondentov. Táto dôležitosť sa v čase môže vyvíjať, a teda pre zákazníka môže byť určitý aspekt zákazníckej skúsenosti menej alebo viac dôležitý. Väčšinou sa tieto zmeny dejú postupne a nedochádza k veľkým medziročným zmenám.

Vývoj dôležitosti pilierov 2020 – 2024

V posledných piatich rokoch prieskum zaznamenal zmeny v dôležitosti pilierov, ktoré boli poháňané napríklad aj pandémiou, počas ktorej bol pre zákazníka pilier Integrity výrazne dôležitejší ako pilier Personalizácie. „Z dlhodobého hľadiska však...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. apríl 2025 13:02