Počas druhej svetovej vojny sa v americkej armáde rozšírilo vojenské hlásenie SNAFU. Je to akronym z anglického „Situation Normal: All Fucked Up“, čo možno slušne preložiť ako „Situácia normálna: všetko je v prdeli“. Tento výraz používali vojaci na vyjadrenie frustrácie a cynizmu nad neustálym výskytom chýb, chaosu a neporiadku, ktoré sa stali akousi „normou“. Podľa slov CEO Svetovej federácie zadávateľov reklamy (WFA) Stephana Loerkeho na konferencii Global Marketer Week svet marketingu je dnes v podobnej situácii. Podľa prieskumu medzi šéfmi marketingu členov WFA 99 % považuje geopolitický a ekonomický tlak za jednu z hlavných hrozieb svojho pôsobenia. A 69 % očakáva, že tento tlak bude ďalej rásť.
Miera neistoty v spoločnosti meraná analytikmi z The Economist v marci tohto roka, teda pred zavedením amerických ciel na de facto celý svet, bola na úrovni prepuknutia pandémie covidu-19. Konštatovanie neistoty potvrdzujú aj zistenia tohtoročného Edelman Trust Reportu zverejnené ešte v januári. Súkromný sektor môže byť navonok spokojný. Má najvyššiu mieru dôvery v porovnaní s politikmi, neziskovým sektorom a médiami. Na druhej strane však globálny prieskum konštatuje, že medzi ľuďmi je silné presvedčenie o neprimeranom rozdelení bohatstva. Tí bohatí sú bohatí príliš a neplatia dostatočne vyso...Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.