Mesto Bratislava spravuje sedem mestských zariadení pre seniorov, ktoré poskytujú celoročnú pobytovú starostlivosť. Tieto zariadenia už niekoľko rokov čelia nedostatku sestier, praktických sestier – asistentov, opatrovateliek a opatrovateľov. Hlavné mesto si tento problém uvedomuje a rozhodlo sa ho riešiť prostredníctvom celoslovenskej adresnej náborovej kampane, v rámci ktorej hľadá nové uchádzačky a uchádzačov do všetkých mestských zariadení pre seniorov.
Vďaka tejto iniciatíve, ktorú zastrešila sekcia sociálnych vecí Magistrátu hlavného mesta Bratislavy v spolupráci s Bratislavským centrom služieb, mestské zariadenia pre seniorov už nie sú odkázané len samy na seba, prípadne čiastkové kampane zamerané iba na Bratislavu.
„Nájsť ľudí do mestských zariadení pre seniorov je výzva, ktorou sa zaoberáme dlhodobo. Okrem nižšieho záujmu o tieto pozície nám komplikuje situáciu aj konkurencia v podobe súkromných zariadení a odchodu sestier, opatrovateliek a opatrovateľov za hranice Slovenska,“ hovorí riaditeľka sekcie sociálnych vecí na Magistráte hlavného mesta SR Bratislavy Martina Skákalová Kasemová. „Predchádzajúce kampane zamerané najmä na Bratislavu nefungovali podľa našich predstáv, preto sme chceli vyskúšať nový prístup, v čom nám veľmi pomohlo Bratislavské centrum služieb.“
Bratislavské centrum služieb (BCS) je nová mestská organizácia, ktorej cieľom je podpora príspevkových a rozpočtových organizácií hlavného mesta v 8 rôznych oblastiach – jednou z nich je aj marketing a komunikácia. „Teší nás, že sme dostali možnosť podieľať sa na tejto zaujímavej, ale hlavne veľmi potrebnej kampani,“ hovorí Daniela Gáborová, riaditeľka sekcie marketingu a komunikácie BCS. „Veríme, že sa nám vďaka nej podarí obsadiť všetkých 40 voľných miest v zariadeniach pre seniorov kvalitnými uchádzačkami a uchádzačmi, ktorí pomôžu zabezpečiť starším Bratislavčankám a Bratislavčanom dôstojnú starobu,“ dopĺňa.
Hlavnými hrdinkami a hrdinami kampane sú sestry, opatrovateľky a opatrovatelia z bratislavských zariadení pre seniorov, ktorí cez svoje rozmanité osobné príbehy a skúsenosti približujú svoju prácu všetkým záujemkyniam a záujemcom o toto zamestnanie. Bratislava im neponúka len kvalitné benefity, ale aj stabilitu – v tejto profesii ich tak skoro nenahradí umelá inteligencia.
„Nechceli sme robiť len ďalšiu hiringovú kampaň, ktorá bude postavená iba na benefitoch. Práve rozmanitosť ľudí v mestských zariadeniach pre seniorov bola niečím, čo nás hneď zaujalo. Bežne sa tu stretávajú ľudia z Bratislavy i iných miest, cudzinci (napr. z Ukrajiny) či príslušníci rómskej komunity. Túto rozmanitosť reflektuje aj naša kampaň,“ hovorí copywriter Ján Stančík.
Keďže podstatou Bratislavského centra služieb je šetrenie verejných zdrojov, spot vznikal v internej produkcii. Kamery sa chopila Adriana Ondrušová, ktorá na kampani pracovala aj ako grafická dizajnérka.
Vizitka kampane
Zadávateľ: Sekcia sociálnych vecí na Magistráte hlavného mesta SR Bratislavy – Martina Skákalová Kasemová, Tatiana Sedláková, Viktória Halušková
Agentúra: Bratislavské centrum služieb
Riaditeľka sekcie marketingu a komunikácie/Account Director: Daniela Gáborová
Produkcia/Art Direction: Adriana Ondrušová
Copywriter: Ján Stančík