StoryEditor

Dáta sú alfa a omega. No v športe fungujeme stále pocitovo

07.06.2025, 10:00
  • Dlhoroční marketéri Palo Krutý a Vlado Janček sa v posledných rokoch s focusujú na šport. Rozprávali sme sa o príležitostiach a výzvach športového marketingu a aj o tom, čo mu na Slovensku stále chýba:
  • Športový marketing sa posúva od pasívneho sponzoringu k aktívnym partnerstvám s dôrazom na zážitok, storytelling.
  • Nestačí výsledok – fanúšik hľadá identitu, zábavu a autentický obsah, s ktorým sa môže stotožniť.
  • Úspešné značky (Kaufland, ČSOB, KFC) vstupujú do športu aktívne a tvoria komunitu.
  • Slovenské kluby si pomaly uvedomujú, že sú tvorcami obsahu.Cesta vedie cez kreativitu a angažovaný content.
  • Ročenka Športový marketing 2025 je vložená v júnových Stratégiách a v PDF na stiahnutie tu

Športovému marketingu sa venujete pomerne dlhé obdobie z rôznych pozícií – z mediálnej agentúry aj zo športového zväzu. Aké posuny alebo trendy vnímate v tejto oblasti za posledné roky?

Vlado: Nie je to žiadna sláva, ale za posledné roky sa športový marketing aj na Slovensku pomaly dostáva z pasívneho „logo placementu“ do aktívneho priestoru, kde sa od partnerstiev čaká príbeh, zážitok, merateľné výsledky a pridaná hodnota. Bohužiaľ, takýchto aktivít je stále málo oproti napríklad Českej republike. Postupne sa mení aj postoj fanúšikov – dnes chcú viac ako len výsledok. Chcú sa stotožniť s klubom, so športovcom, s reprezentáciou, jeho identitou, hodnotami a tímom. Šport sa mení na lifestyle a značky to postupne začínajú chápať. Ide to však veľmi pomaly tak na strane športu, ako aj na strane sponzorov. Najväčšou brzdou je, že sa stále zameriavame viac na sponzorov ako na divákov. Pritom práve množstvo divákov priláka viac sponzorov.

Je šport efektívnym komunikačným nosičom?

Pavol: Je efektívny, ak sa robí správne. Nestačí byť „na drese“ alebo na mantineloch, značka nemôže riešiť len vizibilitu, ale časť investície musí preniesť do aktivácie. Ak značka pochopí DNA športu, s ktorým spolupracuje a prinesie hodnotu fanúšikovi, zafunguje to. Investí...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-06 07:25:36 - Feat.: 0 - Title: Basketbalový klub BKM Lučenec vyhlasuje verejnú súťaž na redizajn loga 02 - Modified: 2025-06-05 07:53:21 - Feat.: 0 - Title: Šport očami značiek: Aktivácie, zážitky a dlhodobé partnerstvá 03 - Modified: 2025-06-05 07:40:25 - Feat.: 0 - Title: V reklame v gamingu sa točia miliardy. A bude to ešte rásť 04 - Modified: 2025-06-05 07:35:20 - Feat.: 0 - Title: Športový marketing 2025: Keď šport spája srdcia aj značky 05 - Modified: 2025-06-03 12:08:04 - Feat.: 0 - Title: Šport ako nástroj duševnej rovnováhy. Slováci menia pohľad na pohyb
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. jún 2025 11:22