Športovému marketingu sa venujete pomerne dlhé obdobie z rôznych pozícií – z mediálnej agentúry aj zo športového zväzu. Aké posuny alebo trendy vnímate v tejto oblasti za posledné roky?
Vlado: Nie je to žiadna sláva, ale za posledné roky sa športový marketing aj na Slovensku pomaly dostáva z pasívneho „logo placementu“ do aktívneho priestoru, kde sa od partnerstiev čaká príbeh, zážitok, merateľné výsledky a pridaná hodnota. Bohužiaľ, takýchto aktivít je stále málo oproti napríklad Českej republike. Postupne sa mení aj postoj fanúšikov – dnes chcú viac ako len výsledok. Chcú sa stotožniť s klubom, so športovcom, s reprezentáciou, jeho identitou, hodnotami a tímom. Šport sa mení na lifestyle a značky to postupne začínajú chápať. Ide to však veľmi pomaly tak na strane športu, ako aj na strane sponzorov. Najväčšou brzdou je, že sa stále zameriavame viac na sponzorov ako na divákov. Pritom práve množstvo divákov priláka viac sponzorov.
Je šport efektívnym komunikačným nosičom?
Pavol: Je efektívny, ak sa robí správne. Nestačí byť „na drese“ alebo na mantineloch, značka nemôže riešiť len vizibilitu, ale časť investície musí preniesť do aktivácie. Ak značka pochopí DNA športu, s ktorým spolupracuje a prinesie hodnotu fanúšikovi, zafunguje to. Investí...
Zostáva vám 85% na dočítanie.