Už včera sme písali o historickom českom úspechu. Agentúra WML Praha získala najskôr zo svojou prácou pre KitKat Break Phone striebro v Print & Publishing a večer prišla prvá Grand Prix pre Česko v kategórii Outdoor.
Kampaň pre KitKat vznikla na základne interného tendru globálnej siete VML, v ktorej česká pobočka súťažila s ďalšími 400 návrhmi z celého sveta. Fotografie nafotil Slovák žijúci v Prahe Miro Minarových. Nie je zvykom, že by táto značka ohýbala svoj slogan z roku 1957 - Daj si pauzu, daj si KitKat. Tentokrát ale výnimka potvrdila pravidlo. Zareagovala totiž na to, že ľudia si nevedia oddýchnuť od svojich mobilov. Vizuály nemajú v sebe zakomponované logo, v pozadí sa však dá domyslieť, o čo asi ide: Polož mobil, Daj si pauzu, daj si KitKat. Porota v Cannes túto prácu ocenila striebrom a Grand Prix. Skvelé, gratulujeme.
Simon Cook, CEO organizácie LIONS, povedal hneď v úvode ceremoniálu: „Vyhlásenie víťazov je vždy vzrušujúcim momentom, pretože odhaľuje výsledky tvrdej práce našich porôt, ktoré nastavujú globálny kreatívny štandard. Sledujeme diela, ktoré nielen posúvajú hranice kreativity, ale zároveň dokazujú jej hmatateľný dopad na biznis a spoločnosť."
Tento posun reklamy smerom k biznisu a zlepšovaniu života ľudí je viditeľný najmä v kategóriách Zdravie.
Grand Prix v kategórii Health & Wellness: Vaseline Verified, Ogilvy Singapore, Vaseline
Táto kampaň premenila virálne hacky na vedecky overené fakty. A tým dokázala nekonečnú univerzálnosť vazelíny.
Grand Prix v kategórii Pharma: Make love last - Bedroom, Viatris, Ogilvy
Kampaň „Make Love Last“ je nebrandovaný umelecký a fotografický projekt, ktorý zachytáva osobné príbehy a výzvy troch párov týkajúce sa intimity. Pomocou časozbernej fotografie, ktorá zabezpečila, že projekt prešiel cez cenzúru, boli príbehy týchto troch párov zverejnené na Valentína. Výsledkom bola otvorená diskusia o intímnych vzťahoch, a to všetko v súlade s čínskymi predpismi o reklame na lieky.
Grand Prix for Good: The best place in the world to have herpes, New Zealand Herpes Fundation, Finch
Cieľom kampane bolo odstrániť spoločenské stigmy spojené s bežným a väčšinou neškodným vírusom Herpes Simplex. Bola podporená aktuálnymi dátami a dávkou odľahčeného humoru. Herbes si zobrala za kľúč k obnove oslabeného národného sebavedomia.
Grand Prix Audio & Radio: One seconds Ads, Budweiser, Africa Creative DDB
Kampaň pozostávala zo série jednosekundových reklám, pričom každá obsahovala úvodné tóny alebo rytmus ikonických skladieb. Myšlienka vychádzala z presvedčenia, že skutoční hudobní nadšenci dokážu svoje obľúbené skladby rozpoznať takmer okamžite, čím sa z každej reklamy stal interaktívny kvíz pre fanúšikov. Vďaka extrémne krátkemu formátu boli reklamy nepreskočiteľné a vyžadovali okamžitú pozornosť, čím efektívne upútali zvedavosť publika. „One Second Ads“ zdôraznili dlhodobé spojenie Budweiseru s hudobnou kultúrou, ale aj preukázali schopnosť značky prispôsobiť sa moderným spôsobom konzumácie médií.
Grand Prix Outdoor: Otvárací ceremoniál olympijských hier Paríž 2024, PARIS 2024, PANAME 24
V ére rastúceho dopytu po udržateľnosti, dostupnosti a relevantnosti globálnych podujatí otvárací ceremoniál Paríž 2024 úplne prepísal pravidlá Olympijských hier. S odvahou a eleganciou tím Paname 24 dokázal, že mesto samo môže byť pódiom – a že kreativita dokáže posunúť tradíciu vpred.
Grand Prix Print & Publishing: PRICE PACKS, PENNY, SERVICEPLAN
Nemecký diskontný reťazec Penny spustil inovatívnu kampaň „Price Packs“, ktorou zdôrazňuje svoj záväzok k dostupným cenám na vysoko konkurenčnom trhu, ktorému dominujú Aldi a Lidl. Iniciatíva spočíva v tom, že ceny vybraných produktov vlastnej značky sú priamo vytlačené na ich obaloch, čím sa posilňuje vnímanie stále nízkych cien. Týmto krokom chce Penny získať dôveru zákazníkov a odlíšiť sa ako spoľahlivý zdroj cenovo dostupných potravín počas pretrvávajúcej krízy životných nákladov.