Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku pravidelne komunikuje aktuálne európske témy na sociálnych sieťach. Kampane už dlhodobo zastrešuje THIS IS LOCCO a výsledkom je viacero ambicióznych projektov ako Nastenka: Hlas proti ruskej propagande alebo Slovník odcudzených slov, ktoré už dokopy s ďalšími kampaňami získali vyše 50 lokálnych aj medzinárodných ocenení.
Ide tak o klienta, ktorý sa rozhodne nebojí odvážnych kampaní, vzbudzujúcich diskusiu a zvyšujúcich povedomie o EÚ na Slovensku. V tomto duchu sa Európska komisia na Slovensku rozhodla pokračovať aj pri najnovšej kampani, ktorá obsahuje tiež lokálny televízny spot.
„Za 9 rokov, ktoré už robíme pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku, sme si získali dôveru klienta natoľko, že pri najnovšom spote sme nepripravili iba kreatívu, ale spoločne sme hľadali aj samotnú tému, ktorú chceme ľuďom v dnešných ‚zaujímavých‘ časoch odkomunikovať. Vedeli sme, že musí ísť o niečo veľké, čo dokáže pohnúť aj ľuďmi z ‚opačného tábora‘. Práve títo ľudia často ani netušia, že to, na čo sú ako Slováci najviac hrdí, dnes stojí vďaka investíciám z Európskej únie. To je najväčší dôkaz toho, že EÚ je tu skutočne pre všetkých Slovákov,“ hovorí Martin Polakovič, Associate Creative Director z THIS IS LOCCO.
Kampaň reaguje na presvedčenie niektorých ľudí, že Európska únia je niečo cudzie, že „Brusel“ potláča to národné, slovenské. Možno ich však prekvapí, že práve z európskych peňazí bolo zrekonštruovaných, okrem iného, aj množstvo pamiatok a stavieb, ktoré radíme medzi slovenské kultúrne či historické dedičstvo. Spot sa preto odohráva priamo vo Východnej, dejisku najväčšieho folklórneho festivalu na Slovensku, kde je medzi divákmi aj hrdý otec jednej z folkloristiek na pódiu. Ten sa netají svojimi negatívnymi názormi na EÚ, no v závere ho prekvapí zistenie, že práve amfiteáter, na ktorom tancuje jeho dcéra, bol zrekonštruovaný z európskych peňazí.„Folklór je niečo, na čo sú na Slovensku hrdí úplne všetci bez rozdielu. Cítili sme, že práve tu môže dôjsť k prieniku s ľuďmi, ktorí EÚ normálne z rôznych dôvodov nemusia. EÚ neznamená nič cudzie, naopak, pomáha udržiavať živé to, na čo sme na Slovensku najviac hrdí,“ hovorí Erik Oravec, Copywriter z THIS IS LOCCO a dodáva: „V spote dokonca zaznie aj slovenské nárečie – packshot je nahovorený v šarištine.“
Predvojom pre aktuálnu kampaň boli grafiky pripravené slovenskými umelcami, ktoré zobrazujú viacero pamiatok zrekonštruovaných z európskych peňazí. Grafiky boli pod názvom Skryté poklady Slovenska vystavené v bratislavskej Starej tržnici. Jednu z nich dokonca oficiálne prevzal aj prezident Peter Pellegrini.Súčasťou najnovšej kampane, spájajúcej slovenský folklór s členstvom Slovenska v EÚ, je aj jedinečný merch, ktorý vznikol v spolupráci s dizajnérkou Jaroslavou Würll Kocanovou. Ide o mikiny, na ktorých sú hviezdičky Európskej únie organickou súčasťou autentickej ľudovej výšivky. Už čoskoro ich bude možné vyhrať na sociálnych sieťach.
Kampaň prebieha v TV, online aj v rádiu.
Vizitka kampane:
Agentúra: THIS IS LOCCO
Klient: Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku (Peter Zsapka, Jana Štulajterová, Katarína Touquet Jaremová)
Creative Director: Martin Polakovič, Juraj Kováč
Art Director: Dominik Mičuda
Copywriters: Martin Polakovič, Erik Oravec, Adela Holubčíková
Account Director: Dominika Bobulová Ivaničová
Account Manager: Patrícia Juríčková
Produkcia: Hitchhiker Films
Režisér: Tomáš Řehořek
Key visual: Jakub Klimo
Súbor v spote: Folklórny súbor Karpaty