StoryEditor

Zlatý středník predstavil shortlist: najväčšie šance zo Slovenska má 365.bank a z agentúr SKPR Strategies

26.06.2025, 09:24
Autor:
redred
  • Česko-slovenská súťaž komunikačných projektov a firemných médií Zlatý středník pozná finalistov 23. ročníka.
  • Asociácia strategickej komunikácie a vzťahov s verejnosťou (ASCOPA) predstavila shortlisty. 
  • Do finále sa tento rok dostalo 34 slovenských projektov.
  • Slovenským zadávateľom s najviac nomináciami na shortliste sa stala 365.bank. Medzi agentúrami dominovala SKPR Strategies.

Slovenské projekty tvoria 20 % shortlistu

Z celkového počtu 642 prihlášok do 20 hlavných a 9 odborových kategórií postúpilo do finále 174 prác. Do finále sa tento rok dostalo 34 slovenských projektov, čo predstavuje nárast oproti minulému roku.

„Zlatý středník v posledných rokoch rastie – zvyšuje sa počet prihlásených projektov aj ich kvalita. Tento ročník jasne ukazuje, že firmy berú komunikáciu vážne a venujú jej viac strategickej pozornosti. Autenticita, jasné hodnoty a zodpovednosť prestávajú byť len deklaráciou, čoraz častejšie sú základom dobre nastavenej značkovej stratégie,“ hovorí Jitka Němečková, členka Výkonného výboru ASCOPA zodpovedná za súťaž.

„Slovenské prihlášky každý rok zaujmú svojou odvahou a originalitou. Inak to nebolo ani tentoraz, poroty oslovili nápadité, ale zároveň premyslené a zrozumiteľné koncepty, ktoré skvelo využili insight aj inovácie. Navyše, slovenské práce sa čoraz častejšie dostávajú na shortlist, čo jasne potvrdzuje ich kvalitu,“ dopĺňa Štefan Frimmer, spoluzakladateľ platformy Komunikační experti.

image

Zlatý středník

Slovenským zadávateľom s najviac nomináciami na shortliste sa stala 365.bank, a to so štyrmi prihláškami. S piatimi uspela medzi agentúrami SKPR Strategies.

Medzi zadávateľov s tromi a viacerými nomináciami sa tento rok zaradili (v abecednom poradí): 365.bank, Lidl Slovensko, Slovenská sporiteľňa. Z agentúr najviac bodovali Divino, PS:Digital a SKPR Strategies.

Prihlášky celkovo z Česka aj Slovenska hodnotilo 141 porotcov z oboch krajín v 18 odborných porotách počas mája a júna. Najväčší počet prihlášok zaznamenala všeobecne hlavná kategória Spoločenská zodpovednosť, udržateľnosť a ESG, nasledovali kategórie Event a Integrovaná kampaň. V odborových kategóriách dominoval Neziskový sektor, potom oblasti Šport, zábava, umenie, médiá, cestovný ruch a gastronómia a Priemysel, strojárstvo a energetika.

Počas slávnostného večera, ktorý každoročne privíta takmer 500 profesionálov z oblasti komunikácie, budú vyhlásení víťazi jednotlivých kategórií a odovzdané ceny Top rated za výnimočné projekty. Rovnako budú udelené prestížne ocenenia Grand Prix, tento rok v šiestich kategóriách: Projekt roka, Najlepšia agentúra, Talent, Osobnosť PR, Meranie efektivity a po prvýkrát aj Zodpovedná komunikácia. Táto nová kategória oceňuje kampane, ktoré napĺňajú spoločenskú zodpovednosť a majú pozitívny vplyv. Najlepší finalisti zároveň postúpia do celosvetovej súťaže World Public Relations & Communication Awards.

Víťazi budú vyhlásení vo štvrtok 11. septembra 2025 počas slávnostného večera v Empire Hall v Slovanskom dome v Prahe.

Medzi partnermi súťaže figurujú Mediaboard, AMI Communications, Seyfor, Mediální skupina A11, Macek.Legal, dm drogerie, Empire Hall, Fleksi, Visit Portugal, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Bohemia Sekt, Smilebox a Komunikační experti. Mediálnymi partnermi sú Marketing & Media, CNN Prima News a Newstream.cz.

Kompletný zoznam finalistov je dostupný tu.

Viac informácií o súťaži nájdete na www.zlatystrednik.cz/sk

 

01 - Modified: 2025-06-18 11:31:36 - Feat.: 0 - Title: Zlaté pero vyhrali maily Erika Taberyho 02 - Modified: 2025-05-09 08:59:12 - Feat.: 0 - Title: Textárska súťaž Zlaté pero otvora ďalší ročník. Kto získa putovnú trofej? 03 - Modified: 2025-05-20 12:05:14 - Feat.: 0 - Title: Bude mať Zlatý klinec konkurenciu?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. júl 2025 20:52