Digitálna transformácia nie je len buzzword, ktorý dobre znie v prezentáciách. V realite ide o náročný proces, ktorý dokáže firmu posunúť o krok vpred – alebo ju naopak zabrzdiť. Ako sa však vyznať v tom, čo je skutočne podstatné? A ako z nej spraviť funkčný a udržateľný nástroj rastu? V rozhovore to podrobne vysvetľujú experti GroupM Slovakia - Digital Transformation Lead Lucia Antoškova a Digital Transformation Manager Dávid Glosik.
Čo si máme predstaviť pod pojmom digitálna transformácia, keď sa odosobníme od buzzwordu a technológií a sústredíme sa prioritne na oblasť marketingu?
Lucia: Digitálna transformácia v marketingu má priniesť zmenu do prístupu firiem k ich marketingovým aktivitám. Týka sa širokej palety tém, od využitia zákazníckych dát na lepšiu a efektívnejšiu komunikáciu so zákazníkom cez budovanie digitálnej infraštruktúry prepájaním nástrojov, mapovanie zákazníckej cesty až po lepšie pochopenie a interpretáciu dát, aby manažment mohol robiť rozhodnutia na základe spoľahlivých vstupov. Naplno zrealizovať tieto aktivity v praxi je však veľká výzva, pretože základným predpokladom pre úspech nie je len samotná technológia, ale aj zmena myslenia a fungovania v rámci organizácie. Bez nej technológie strácajú zmysel, lebo s nimi ľudia nevedia pracovať, nerozpoznávajú ich pridanú hodnotu. Toto platí pre každú transformáciu a netýka sa to len marketingu.
Aké sú najčastejšie mýty alebo nedorozumenia, s ktorými ste konfrontovaní?
Lucia: Klienti sa môžu domnievať, že ak si na pomoc s digitálnou transformáciou zabezpečia dodávateľa, on je schopný garantovať úspešnú realizáciu projektu. Realita je však často taká, že bez aktívneho zapojenia manažmentu je šanca na úspech výrazne menšia. Tlak na zmenu musí prichádzať zhora, pretože vedenie firmy je nositeľom vízie a motivátorom pre tímy, ktorých prácu v...
Zostáva vám 85% na dočítanie.