StoryEditor

Digitálna transformácia. Základom nie sú technológie, ale zmena myslenia

26.06.2025, 09:30
  • Lucia Antošková, Digital Transformation Lead a Dávid Glosik, Digital Transformation Manager WPP Media vysvetľujú, ako pristupovať k digitálnej transformácii, aby bola reálne prínosná, udržateľná  a nezostala iba "buzzwordom". 
  • „Úspech závisí predovšetkým od jasne definovaných cieľov a realistických očakávaní na začiatku projektu," hovorí Dávid. 
  • „Bariérou môže byť, že zvyčajne nastupujeme do rozbehnutého vlaku a musíme zohľadňovať existujúce procesy a fungovanie vo firme," upozorňuje Lucia.
  • Digitálna transformácia nemusí byť „veľký projekt“,  ale dá sa realizovať aj po menších, konkrétnych krokoch.
  • Základom udržateľných zmien je vzdelávanie a príprava interných tímov, pretože technológie bez ľudí nefungujú.

Digitálna transformácia nie je len buzzword, ktorý dobre znie v prezentáciách. V realite ide o náročný proces, ktorý dokáže firmu posunúť o krok vpred – alebo ju naopak zabrzdiť. Ako sa však vyznať v tom, čo je skutočne podstatné? A ako z nej spraviť funkčný a udržateľný nástroj rastu? V rozhovore to podrobne vysvetľujú experti GroupM Slovakia - Digital Transformation Lead Lucia Antoškova a Digital Transformation Manager Dávid Glosik.

Čo si máme predstaviť pod pojmom digitálna transformácia, keď sa odosobníme od buzzwordu a technológií a sústredíme sa prioritne na oblasť marketingu?

Lucia: Digitálna transformácia v marketingu má priniesť zmenu do prístupu firiem k ich marketingovým aktivitám. Týka sa širokej palety tém, od využitia zákazníckych dát na lepšiu a efektívnejšiu komunikáciu so zákazníkom cez budovanie digitálnej infraštruktúry prepájaním nástrojov, mapovanie zákazníckej cesty až po lepšie pochopenie a interpretáciu dát, aby manažment mohol robiť rozhodnutia na základe spoľahlivých vstupov. Naplno zrealizovať tieto aktivity v praxi je však veľká výzva, pretože základným predpokladom pre úspech nie je len samotná technológia, ale aj zmena myslenia a fungovania v rámci organizácie. Bez nej technológie strácajú zmysel, lebo s nimi ľudia nevedia pracovať, nerozpoznávajú ich pridanú hodnotu. Toto platí pre každú transformáciu a netýka sa to len marketingu.

Aké sú najčastejšie mýty alebo nedorozumenia, s ktorými ste konfrontovaní? ​​

Lucia: Klienti sa môžu domnievať, že ak si na pomoc s digitálnou transformáciou zabezpečia dodávateľa, on je schopný garantovať úspešnú realizáciu projektu. Realita je však často taká, že bez aktívneho zapojenia manažmentu je šanca na úspech výrazne menšia. Tlak na zmenu musí prichádzať zhora, pretože vedenie firmy je nositeľom vízie a motivátorom pre tímy, ktorých prácu v...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-02 09:20:39 - Feat.: 0 - Title: Rok 2024 v médiách a agentúrach: rast, transformácia aj nové výzvy 02 - Modified: 2025-06-17 06:52:42 - Feat.: 0 - Title: Generácia Alfa: Digitálni domorodci s vlastnými pravidlami 03 - Modified: 2025-04-23 20:11:38 - Feat.: 0 - Title: Digital PIE 2025: Spolu s 90 oceneniami PIE bola vyhlásená aj mimoriadna cena GRAND PIE
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 00:10