Kto alebo čo môže za to, že ste sa ocitli v reklame?
Moja spolužiačka zo strednej Ivana, keď som išiel odniesť prihlášku na Geologickú fakultu povedala, že existuje nejaká marketingová škola. Tak som si povedal, že veď ma vždy bavilo vymýšľať. A nakoniec sme boli s Ivanou spolužiaci na Kamaku, a už to išlo.
Čo vás aktuálne najviac baví v THIS IS LOCCO?
Je to klišé, ale sú to ľudia.
Ako sa mení digitálny priestor a aké nové možnosti ponúka značkám na ich marketing?
Teraz je krásna doba digitálneho marketingu. Ponúka absolútnu slobodu. Čím viac pravidiel marketingu porušíte, tým budú vaše kampane a komunikácia výraznejšie, a vďaka tomu úspešnejšie. Tým, že sme sa zacyklili v trendoch, ktoré sa opakujú od 2015, ako napríklad virtuálne video, je na nás marketéroch, aby sme si trendy vytvárali z insightov.
Čo je podľa vás najviac podceňovanou príležitosťou digitálneho marketingu?
Určite je tu nejaká “Instagramovo Facebooková slepota”. Značky nevyužívajú Reddit, Pinterest, Snapchat a už vôbec nie YouTube Community, aj keď YouTube profil majú všetci a je to najpoužívanejšia sociálna sieť na Slovensku. Nebojte sa komunikovať tam, kde chodia denne stotisíce slovákov a priestor tam nie je zahltený.
A naopak? Ktoré formáty, kanály alebo kreatívy sú preceňované a už by sme na ne mali radšej zabudnúť?
Neexistuje formát, ktorý je nefunkčný. Je to vždy len chyba kreatívy, že nezaujala. Ale keby som mal niečo zakázať tak sú to otravné pop up formáty, ktoré absolútne ničia vzťah k značke.
Akú úlohu hrá THIS IS LOCCO v digitálnom priestore v porovnaní s konkurenciou? Čo považujete za vaše zásadné konkurenčné výhody?
Vždy sme sa snažili robiť kreatívu, ktorá funguje v digitále. Lebo každý formát potrebuje svoju vlastnú digitálnu micro stratégiu, aby naplnil KPIs. A práve na tú sa snažíme hľadať silný insight a z toho väčšinou vypadne pekná idea. Asi najväčšia konkurenčná výhoda je, že sa nepozeráme na digitál ako samostatnú kategóriu, ale bežnú súčasť života. Je super vidieť, že je veľa agentúr a ľudí ten digitál baví a vznikajú u nás naozaj svetové kampane. Nemyslím si, že niekto tu má nejaké zásadné konkurenčné výhody.
Ako sa mení správanie publika v online a čo to znamená pre vedenie kampaní?
Ľudia využívajú digitál čoraz viac na všetko, každý rok sa ho boja menej a menej a míňajú v ňom viacej a viacej. Prichádzame do doby, kedy je ťažšie človeka zaujať ako konvertovať k nákupu. So všetkou fragmentovanou pozornosťou na 15 tiktokov za minútu, 8 sociálnych sieťach na deň a 3000 reklamných mesageov za hodinu váš message musí naozaj vytŕčať z radu.
Ktoré KPIs sú podľa vás kľúčové pre digitálnu komunikáciu?
Podľa mňa je to momentálne CTR. Keď už človeka zaujmem a dokážem dostať na ďalší informačný kanál, či už je to web, appka, alebo hocičo, tú emóciu už som mu predal a viem s ním pekne pracovať. Ak je to pri brand buildingu, tak sa bavíme o engagemente a view through rate. V jednoduchosti - najdôležitejšia metrika je “Záujem/Pozornosť”.

