StoryEditor

Juraj Rusnák: Mám rád vo všetkom poriadok a logiku. Zároveň sa mi páči punk na kreatíve, kde vznikajú tie najlepšie idey

07.10.2025, 11:07
  • THIS IS LOCCO má nového COO (Chief Operating Officer). Nástup Juraja Rusnáka na túto pozíciu bol postupný. „Je to pre mňa veľká výzva a veľmi sa na ňu teším".
  • Predtým pôsobil ako account director, preto je pre neho dôležitý hlavne kvalitný klientsky servis. „Buduje dôveru a lepšie vzťahy s klientom. Práca potom ide lepšie obom stranám. Spokojný klient a spokojný človek v Loccu je absolútny základ," hovorí v rozhovore pre Stratégie. 
  • Čo je základom firemnej kultúry THIS IS LOCCO a ako sa tieto princípy dajú udržať pri neustále rastúcom tíme? 

Čo pre vás znamená povýšenie do najužšieho vedenia agentúry THIS IS LOCCO?

Mám z toho veľkú radosť. Do agentúry som prišiel v roku 2018 ako Account Manager z menšej agentúry. Od začiatku som mal možnosť pracovať na našich naj klientoch a projektoch, ktoré ma za tie roky vyformovali až do tejto pozície. Naša práca nám priniesla mnohé úspechy, či už agentúrne, alebo individuálne, no najmä, otvorili sa nám ďalšie biznisové príležitosti.  Samozrejme, stali sa mi aj rôzne "fakapy", no s odstupom času ich vnímam možno pozitívne, keďže aj chyby vás vo vašej práci posúvajú vpred.  

THIS IS LOCCO patrí posledné roky medzi najlepšie agentúry na trhu, o to viac si cením túto príležitosť. Vždy som sa snažil ísť nad rámec mojich pracovných kompetencií a posúvať tak nielen seba, ale najmä agentúru vpred.

Cítim veľkú vďaku Rasťovi (Rasťo Bahurinský) s Kovim (Juraj Kováč), ale aj Tomášovi Rosputinskému a Ivkovi Dvoranovi, ktorí dali do mňa svoju dôveru. Diskusie o tejto pozícii sme viedli už dlhšie, rozhodnutie sa nezrodilo zo dňa na deň, preto aj preberanie kompetencií COO bolo postupné, aby sme všetko v tíme pekne zladili. Je to pre mňa veľká výzva, no veľmi sa na ňu teším. Agentúra a jej ľudia sa za tie roky stali mojou ďalšou rodinou a tak k svojej práci v nej aj pristupujem.

Aký prístup v lídershipe vám je blízky?

Som analytický typ človeka. Mám rád vo všetkom poriadok a logiku. Zároveň sa mi páči ten punk na kreatíve, kde vznikajú tie najlepšie idey. Ideálne je preto pre mňa skĺbenie dvoch svetov, kde firma funguje na určitých pravidlách a procesoch, je ekonomicky výkonná, no súčasne sa ľudia necítia ako v korporáte a majú v práci väčšiu slobodu.

Už dlhšie sa snažím ladiť agentúrne procesy, respektíve zavádzať nové. Cieľom je zjednodušovať prácu ľuďom, lepšie prepájať tímy a mať väčší prehľad v hospodárení a plánovaní firmy. Dôležité je ľudí v agentúre vnímať, nájsť problémy a barličky, s ktorými sa stretávajú a tie postupne odstraňovať. 

Pre mňa osobne, ako človeka z accountského prostredia, je veľmi dôležitý kvalitný klientsky servis, ktorý nám buduje dôveru a lepšie vzťahy s klientom. Práca potom ide lepšie obom stranám. Spokojný klient a spokojný človek v Loccu je absolútny základ. 

Veľkou témou sa pre mňa stala aj firemná IT bezpečnosť. Spolu s  Ivkom Dvoranom pracujeme na lepšej ochrane našich cloudových riešení, zabezpečení zariadení, či skvalitnení našej IT infraštruktúry ako takej. 

image

THIS IS LOCCO dlhodobo formujú skúsení lídri: Daniel Vachuna, Juraj Rusnák, Dominika Ivaničová Bobulová, Martin Polakovič, Zuzana Lempochnerová, Martin Larry Jaňák. 

THIS IS LOCCO má skvelý leadership, prioritou bude aj naďalej prehlbovanie spolupráce medzi teamleadrami. Okrem úzkej kooperácie s CEO Rasťom, je veľmi dôležitá aj spolupráca s  Account Directorkou Dominikou, s ktorou máme veľa spoločnej agendy. Na čom by som rád zapracoval, je intenzívnejšie prepojenie sa s kreatívnym krídlom našej agentúry. 

Aké sú vaše hlavné priority pri riadení vnútorných procesov a ľudí v agentúre?

V posledných rokoch sme sa zamerali na detailné plánovanie príjmov a výdavkov a rovnako na ich pravidelný controlling. V každom mesiaci si analyzujem a porovnávam výsledky nášho podnikania, aby sme vedeli včas reagovať na prípadné komplikácie. Tu je pre nás s Rasťom veľmi dôležitá spolupráca s CFO. Spolu s ním sa snažím vylepšovať náš interný CRM systém, aby sme  vedeli lepšie analyzovať, na čom zarábame najlepšie a v čom máme naopak nedostatky. To nám pekne ukazuje, kde možno viac pritlačiť, alebo kde vylepšiť procesy. Dôležité bolo pochopiť všetky mechanizmy firmy a postupne ich vylepšovať. V skratke, mať všetko rozobraté na skrutku a zložiť z toho fungujúci motor. 

Prioritou je vytvorenie kvalitného prostredia na prácu a tvorbu, nezavrieť dvere pred nikým a ničím. Sám som sa stretol s množstvom vecí, o ktorých som vedel, že sa dajú robiť lepšie alebo jednoduchšie a bol som rád, ak ma niekto vypočul a pomohol mi.

Začína sa to pomenovaním problému, získaním informácií a podnetov od ľudí, ich spracovanie a následne hľadanie riešenia. Najťažšia je však implementácia a dodržiavanie každého procesu. Veľmi mi pomáha opakovať si hoci aj banálne úkony, ktoré by som mal vo svojej dennej agende spraviť. Človek si uvedomí, na aké všetky veci vo svojej práci zabúda, čo môže mať neskôr rôzne negatívne dopady. A to platí aj smerom k ľuďom do agentúry. Je fajn, pripomínať si v tíme, čo je pre THIS IS LOCCO dôležité, aké sú naše ciele, naše plány, čo sa nám podarilo, čo sa nám naopak nepodarilo, tešiť sa z úspechov agentúry, ale aj jej jednotlivcov a vedieť ako sa firme darí aj po ekonomickej stránke. 

Okrem tohto analytického prístupu však súčasne uznávam aj ten ľudskejší prístup v riadení. Všetci teamleadri máme k ľuďom v agentúre blízko. Sme napokon jeden tím a všetci sme súčasťou celku THIS IS LOCCO. Dobrá atmosféra v tíme je pre mňa veľmi dôležitá. 

Čo je podľa vás charakteristické pre firemnú kultúru THIS IS LOCCO? Ako si tieto hodnoty chcete ustrážiť v období, kedy neustále rastiete a rozširujete vaše tímy?

Teamspirit THIS IS LOCCO je našou najsilnejšou stránkou. Práve to ma do agentúry priviedlo. Už na prvom pohovore som z Rasťa a tímu vycítil, že tu som dobre. Základom je takzvaný 3P humor. Primitívny, prízemný a plytký (smiech). Takto pekne to Rasťo definoval a všetci sme sa s tým stotožnili.

Nálada v agentúre je skvelá. Každý z individualít prispieva do našej firemnej kultúry svojim vlastným jedinečným prínosom. Vo finále to tvorí celok, kde sa,verím, každý cíti príjmene. A sú rôzne spôsoby, ako k tomu ako firma prispievame. Každý rok je snaha upgradnuť naše teambuildingy či iné firemné akcie, prinášať ľudom rôzne materiálne benefity, ale aj benefity, ktoré ich rozvíjajú po ľudskej či profesnej stránke.

Uvedomujeme si, že žijeme a pracujeme v rýchlom a stresujúcom prostredí, preto je pre nás dôležitá aj otázka duševného zdravia a byť v tejto téme ľuďom čo najviac nápomocní. Samotná kultúra a prienik našej práce do kultúry je jednou z našich základných hodnôt. 

Už pri samotnom onboardingu nových ľudí sa snažíme navnímať najmä osobnosť človeka, ktorého prijímame, či si ho vieme predstaviť v tíme. Aj ten najväčší talent totiž nemusí zapadnúť do skladačky po ľudskej stránke a môže vzniknúť problém. Čím nás je viac, tým je samozrejme ťažšie zachovať si naše hodnoty, no je to jednou z našich hlavných priorít. Pravidelne sa bavíme o prípadných problémoch v tíme a riešime ich už v zárodku. Práve tá roznorodosť ľudí v Loccu ma veľmi baví. Napríklad aj rozšírenie tímu o stážistov, ktorí priniesli do tímu nový vietor, nové pohľady na veci. 

Čo považujete za najväčšiu výzvu pri riadení agentúry?

Určite je to udržanie motivácie v celom tíme. Ako u teamleadrov, tak aj u každého accounta, arťáka, či kopíka. U všetkých. Väčšina z nás zažila sklamanie z nevyhratých tendrov, čo môže tímy demotivovať. Na druhej strane, dosiahli sme aj veľké agentúrne úspechy a mnohí z nás aj individuálne úspechy a zdalo by sa, že už sa nie je kam posúvať. No vidím to práve naopak. Aj na sebe.

Je skvelé mať v tíme toľko cieľavedomých ľudí, ktorí vám v udržaní motívácie touto vlastnosťou pomáhajú. Dôležitá je najmä dobrá práca teamleadrov, ktorí by mali neustále prichádzať s inšpiráciami zo sveta, ale aj od našej domácej konkurencie. Skvelé sú pravidelné raňajky, kde si ukazujeme naše práce, ale aj oceňované práce zo sveta, že pozrite, takto sa to dá ešte posunúť v exekúcii ďalej, resp. pozrite, takto skvelý insight si našli. S inšpiráciami však prichádzajú všetci, každý nápad, každý dobrý príklad je u nás vítaný. 

Aké bariéry vnímate pri spolupráci tímov, definovaní cieľov a ich kontrole?

Postupný rast ľudí v tíme a asi tá rôznorodosť názorov napríklad kreatívcov a možno skôr analyticky zmýšľajúcich ľudí na accounte. Vieme, že napríklad kreatívne tímy sú citlivejšie na niektoré zmeny, či zavádzanie procesov, prípadne inak vnímajú svoju osobnosť a pozíciu v tíme ako možno account, ktorý sa na veci pozerá pragmatickejšie. Zároveň má však tiež svoje špecifické potreby a názory na dianie v agentúre, ktoré možno práve kreatívec vníma inak.

Myslím si však, že sa nám dobre darí spájať tieto dva svety a z oboch čerpať to najlepšie. Nepamätám si, odkedy som v Loccu, na nejaký vážnejší problém, ktorý by pramenil práve z týchto rozdielov. Na toto je expertka naša „mama“ Dominika, account directorka, ktorá má k ľuďom možno ešte o čosi bližšie a vie s nimi dobre pracovať. Často chodím za ňou po užitočné rady.  Ako som spomínal, je dôležité pripomínať si v tíme naše ciele, diskutovať o nich a motivovať ľudí k ich napĺňaniu. 

Ktoré inovácie alebo technológie najviac menia spôsob, akým vediete agentúru?

V našej DNA máme technológie priamo zakotvené. Nazvali sme si to ako Culture & Tech driven advertising. Snažíme sa vnášať do našej práce nové prístupy, nové pohľady či inovácie, ktoré robia naše výstupy zaujímávejšie a originálnejšie, zároveň sú trendy respektíve vytvárajú trendy, podľa ktorých sa reklama na našom trhu uberá. 

image

Juraj Rusnák, THIS IS LOCCO

Čo sa týka vedenia agentúry, tak základ je náš CRM systém, ktorý sme si nakódili podľa našich potrieb. Boli sme v komunikácii s viacerými riešeniami tretích strán, no nenašli sme žiadne, ktoré by stopercentne pokrylo naše potreby, respéktíve by nám vedeli dodatočne vyhovieť. Preto sme sa zamerali na upgrade nášho vlastného systému a postupne si ho vylepšujeme. Aj to je jednou z vecí, ktorú som si zobral na starosť. Cieľom je mať dokonale vyladený nástroj na správu projektov a financií. Viem si však predstaviť ešte niečo väčšie, oveľa komplexnejšie, čo pokryje kompletnú manažérsku správu. Verím, že sa k tomu postupne prepracujeme. 

Samozrejme, trend v technológiách je dnes jasný. Je to AI a jej každodennosť v našej práci. Sám využívam rôzne nástroje, čo zrýchľuje moje pracovné postupy. Pri implementácii AI nástrojov je však dôležité myslieť aj na ďalšie aspekty s tým spojené a to je bezpečnosť a autorstvo. Každý nástroj má svoje podmienky používania a potenciálne riziká z nich vyplývajúce, čo je tiež ďalšou témou, ktorou sa chcem zaoberať. 

Aké príležitosti dáva THIS IS LOCCO a aj vám osobne komunikačná skupina So.loud, ktorej ste členmi?  

Ide najmä o zdieľanie informácií, kontaktov či know how, ktorým si vieme pomôcť pri projektoch či tendroch. Máme spoločný komunikačný nástroj, kde zdieľame rôzne inšpirácie, pomáhame si pri hiringu ľudí, chodíme na spoločné tréningy či workshopy, kde si zdokonaľujeme manažérske a osobnostné schopnosti. Zároveň, ak je to vhodné, vieme klientovi priniesť oveľa širší balík služieb, než na aký sa zameriava výhradne naša agentúra. Čiže So.loud má pre nás aj väčší biznisový prínos. Veľmi sa mi páčil aj náš posledný EOD event, na ktorom sme tentokrát spolupracovali ako skupina a priniesli tak klientom širší pohľad na zvolenú tému. 

01 - Modified: 2025-11-10 13:13:58 - Feat.: - Title: Nová adventná kampaň: Niektoré tašky z Kauflandu nesú ťažký nákup, iné ťažký príbeh 02 - Modified: 2025-11-06 15:08:36 - Feat.: - Title: O2 vstupuje do novej éry. Spúšťa spoluprácu s kreatívnou agentúrou This is Locco 03 - Modified: 2025-10-17 07:05:29 - Feat.: - Title: Experimentovanie a úlety prinášajú na sociálnych sieťach skvelé výsledky. Lepšie ako opatrná klasika 04 - Modified: 2025-10-13 04:00:00 - Feat.: - Title: Čo je kľúčové pre accounta? Práca s technológiami, komunikácia, asertivita a schopnosť nezblázniť sa 05 - Modified: 2025-10-10 06:34:13 - Feat.: - Title: Čím viac pravidiel marketingu porušíte, tým budú vaše kampane úspešnejšie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 13:53