V spolupráci s Free Andy vytvorili prvú knižku o hrdinoch SNP, ktorá je vhodná aj pre detského čitateľa. Prepojenie s historickým kontextom našli v obľúbenom detskom stavaní bunkrov. Knihu tak je možné kúpiť cez Donio ako set s dekou, z ktorej si doma môžu postaviť “bunker” a čítať si v ňom príbehy z knižky Slovenské národné príbehy – Z bunkra do bunkra.
„Názov knihy celkom jasne napovedá, ako sa zrodila idea kampane,” hovorí Tomáš Slobodník, Associate Creative Director z Free Andy. „Deti milujú stavanie bunkrov, v ktorých sa cítia bezpečne. Práve tu si častokrát samé čítajú knižky, alebo do nich volajú rodičov, aby im niečo prečítali. V našom prípade knihu s príbehmi partizánov, ktoré sa odohrávajú v bunkroch. Veľmi ma teší, že sa nám podarilo nájsť prepojenie tak priame a jednoznačné, že sa zaobišlo bez mostíkov alebo prešmyčiek.”
Post Bellum sa dlhodobo venuje aj vzdelávaniu na školách a realizuje aj workshopy so študentami, no ide o starších žiakov, ktorí už základné informácie o SNP majú. „V prípade mladej generácie je nezáujem o hrdinstvo našich predkov aj dôsledkom memorovania a vzdelávacieho systému, medzi rodičmi cítiť pachuť z toho, že si tento významný medzník dejín prisvojil komunistický režim. Výsledkom je absencia pocitu hrdosti na činy, ktoré pramenili z túžby po slobode a boja proti zlu,” vysvetľuje Sandra Polovková z Post Bellum.„Skutočným orieškom bolo spracovanie príbehov tak, aby boli vhodné aj pre malých čitateľov,” dopĺňa Juraj Bartoš, Creative Director a majiteľ Free Andy. „Vedeli sme, že chceme zachovať rozprávkový feeling pri čítaní knižky, no skutočné príbehy, ktoré boli ich inšpiráciou, sú plné strastí a utrpenia. Museli sme ich citlivo upraviť a zjednodušiť. Zároveň sme aj chceli dať rodičom viac kontextu - každý príbeh si tak po naskenovaní QR kódu v knihe môžu prečítať v pôvodnom znení a podľa vlastného uváženia doplniť detaily, ktoré chcú deťom povedať.”
Hoci je detská knižka významnou súčasťou kampane, rovnako dôležité sú aj deky, ktoré si rodičia v limitovanom počte môžu objednať, aby si z nich s deťmi doma postavili bunker. Deky sú dekorované výšivkami – reprodukciami diel od Ivany Šátekovej - ktorá vytvorila sériu originálnych výšiviek na motívy príbehov z knihy. Tieto výšivky po naskenovaní slúžia aj ako ilustrácie v knihe a vznikla z nich aj jedna unikátna patchworková prikrývka, ktorá poputuje do benefičnej dražby. „Veľmi ma teší, že sme mali možnosť pri tvorbe knižky spolupracovať s Ivanou Šátekovou. Dlhodobo sa angažuje v spoločenských témach a má nezameniteľný rukopis, ktorý dokáže osloviť detského diváka a zároveň je atraktívny aj pre zberateľov umenia s presahom,” uzatvára Ivana Šramatá, Account Manager z Free Andy.Súčasťou kampane sú aj influenceri tvoriaci vlastný content z domácich bunkrov, séria recenzií knižky a emotívny spot, ktorý si môžete pozrieť tu:
Vizitka kampane
Agentúra: Free Andy
Creative director: Juraj Bartoš
Associate Creative director: Tomáš Slobodník
Copywriter: Tomáš Slobodník, Marek Surovec, Eva Myjacvová, Adriana Takáčová, Juraj Bartoš
Art Director: Karol Krištofovič, Martina Valíčková, Viktória Babjaková, Marek Čemez
Fotografie: Tereza Kopecká
Account Manager: Ivana Šramatá
Account Lead: Veronika Zacharová
PR agency: Wordin
Director: Dano Dekan
DOP: Majo Žilinčan
Production: RE:SET PRODUCTION
EP: Martin Repka
LP: Jana Repková
PM: Adriana Ingeli
Grading: Lucia Kovalová
Postproduction: Ekran
Music: Jana Kirschner
Sound design: Bajko studio

