StoryEditor

Technológia a stratégia sú silné len vtedy, keď ich dopĺňa dobrý nápad

04.12.2025, 09:00
  • Prvá slovenská digitálna agentúra ui42 rozširuje svoje služby o nové kreatívne oddelenie, ktoré spája strategické myslenie, technologickú precíznosť a silný kreatívny prístup.
  • Na čele kreatívneho oddelenia stoja Ondrej Kořínek, Creative & Strategic Consultant, a Adam Hudeček, Head of Creative Department, ktorý spolu s CEO Andrejom Kajanom pre Stratégie vysvetľujú potrebu transformácie agentúry.
  • Zmeny sú poháňané turbulentným trhom a očakávaniami klientov, najmä poklesom e-commerce o 10 % a tlakom veľkých marketplaceov.
  • Cieľom je stať sa strategickým partnerom klientov, ktorý rozumie ich biznisu, dátam a dokáže navigovať v marketingových výzvach.
  • Ui42 sa zameriava na performance branding, kde sú kreatíva a dátová analytika prepojené tak, aby reklama fungovala a zároveň budovala dlhodobý brand.
  • Budúcnosť patrí flexibilite a adaptabilite, pričom ui42 chce byť partnerom klienta v každej fáze digitálnej transformácie.

Prečo sa agentúra ui42 mení?

AK: Sme na trhu 28 rokov a sme štandardná etablovaná programátorská firma založená na dátach. Máme asi najviac „matfyzákov“ na štvorcový meter na Slovensku. Postupne sme prešli do performance marketingu, ktorý je tiež viac o dátach ako o samotnej kreatíve. Je pre nás preto prirodzené urobiť krok do fullservisu a začať pracovať aj na kreatívnych veciach, pretože tie lepšie fungujú, keď sú postavené na dátach. Čiže symbióza dát a kreatívy je hlavný dôvod, prečo sme sa rozhodli, že vstúpime do fullservisových vôd.

A čo je za tým? Meníte sa vy, menia sa vaši ľudia, alebo sa mení trh celkovo?

AK: Povedal by som, že asi všetko. Ale primárne sa mení trh a očakávania našich klientov. Ak poviem, že za posledné mesiace padol e-commerce trh približne o 10 %, tak je jasné, že tlak na to, ako pristupujeme k práci, je veľký. A tak, keď máme kvalitný technický základ a na to nadviaže dobrá kreatíva, tak to je presne to, čo poháňa firmu vpred.

Kedy prišlo uvedomenie, že potrebujete zásadnú zmenu vo fungovaní?

AK: V agentúre sa priebežne rozprávame o viacerých inováciách. Pred pár rokmi sme napríklad vytvorili UX oddelenie, potom sme zapojili performance marketing a teraz prišiel čas na vstup do kreatívy. Je to posledná vec, ktorá nám chýbala v celom balíku služieb, ktoré poskytujeme.

Ako sa tieto zmeny prejavujú na vašich službách, produktoch a servise pre klientov?

AK: Snažíme sa o zmenu z klasického dodávateľa, ktorý dostane zákazku a naplní jej ciele, na strategického partnera, respektíve konzultanta, ktorý vidí do celého biznisu klienta, vie ho navnímať, má dáta, rozumie číslam, a preto vie kompetentne poradiť a navigovať klienta v turbulentných nových časoch.

Buďme konkrétnejší. Ako vnímate rolu strategického partnera? Pretože každý si pod týmto pojmom môže predstaviť niečo iné...

AK: Vyrástli sme na dátovej logike, sme podkutí číslami a vieme lokalizovať problémy klienta.

Ako blízko sú ochotní vás pustiť vaši klienti?

AK: Poviem príklad. Tým, že klientom robíme webovú stránku, tak v podstate vidíme aj do ich CRM systému, vidíme do ich skladových zásob, vidíme cenotvorbu a maržovosť. Teda takmer všetko. To znamená, že keď nás klienti pustia hlboko cez technologický pohľad, tak tento vieme následne zužitkovať na marketing a postaviť kvalitnú kreatívu a rovnako performance. Brand a performance branding je aktuálne v našej agentúre nový pojem. Máloktorá agentúra to rieši, ale ja som presvedčený, že brand podkutý dátami, ktoré vidíte v analytike, to je trend, ktorý podmieni úspech agentúry v budúcnosti.

image

Black Friday: eCommerce trh hlási medziročný pokles o 10%, no zďaleka nejde o čierny scenár

Spomínate performance branding. Čo si pod tým máme predstaviť?

AK: Je to kombinácia performanceu a brandu, založená na dátach, ktorými v e-commerce disponujete a vidíte v analytikách. Ich vyhodnocovanie, hlavne v reklamnom priemysle, je síce veľmi náročné, ale máte v nich jasné indikácie, na základe ktorých viete povedať, či daná kreatíva fungovala alebo nie.

Požadujú klienti aj širšie poradenstvo? Chcú napríklad, aby ste boli súčasťou ich digitálnej transformácie?

AK: Pracujeme pre veľkých klientov ako banky a telekomunikační operátori, ale máme v portfóliu aj menšie e-shopy, ktoré túto službu od nás vyžadujú. Takže by som povedal, že niektorí áno, niektorí nie.

Pozrime sa na trh marketingových agentúr. Potrebuje mať dnes agentúr...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. december 2025 09:02