Prečo sa agentúra ui42 mení?
AK: Sme na trhu 28 rokov a sme štandardná etablovaná programátorská firma založená na dátach. Máme asi najviac „matfyzákov“ na štvorcový meter na Slovensku. Postupne sme prešli do performance marketingu, ktorý je tiež viac o dátach ako o samotnej kreatíve. Je pre nás preto prirodzené urobiť krok do fullservisu a začať pracovať aj na kreatívnych veciach, pretože tie lepšie fungujú, keď sú postavené na dátach. Čiže symbióza dát a kreatívy je hlavný dôvod, prečo sme sa rozhodli, že vstúpime do fullservisových vôd.
A čo je za tým? Meníte sa vy, menia sa vaši ľudia, alebo sa mení trh celkovo?
AK: Povedal by som, že asi všetko. Ale primárne sa mení trh a očakávania našich klientov. Ak poviem, že za posledné mesiace padol e-commerce trh približne o 10 %, tak je jasné, že tlak na to, ako pristupujeme k práci, je veľký. A tak, keď máme kvalitný technický základ a na to nadviaže dobrá kreatíva, tak to je presne to, čo poháňa firmu vpred.
Kedy prišlo uvedomenie, že potrebujete zásadnú zmenu vo fungovaní?
AK: V agentúre sa priebežne rozprávame o viacerých inováciách. Pred pár rokmi sme napríklad vytvorili UX oddelenie, potom sme zapojili performance marketing a teraz prišiel čas na vstup do kreatívy. Je to posledná vec, ktorá nám chýbala v celom balíku služieb, ktoré poskytujeme.
Ako sa tieto zmeny prejavujú na vašich službách, produktoch a servise pre klientov?
AK: Snažíme sa o zmenu z klasického dodávateľa, ktorý dostane zákazku a naplní jej ciele, na strategického partnera, respektíve konzultanta, ktorý vidí do celého biznisu klienta, vie ho navnímať, má dáta, rozumie číslam, a preto vie kompetentne poradiť a navigovať klienta v turbulentných nových časoch.
Buďme konkrétnejší. Ako vnímate rolu strategického partnera? Pretože každý si pod týmto pojmom môže predstaviť niečo iné...
AK: Vyrástli sme na dátovej logike, sme podkutí číslami a vieme lokalizovať problémy klienta.
Ako blízko sú ochotní vás pustiť vaši klienti?
AK: Poviem príklad. Tým, že klientom robíme webovú stránku, tak v podstate vidíme aj do ich CRM systému, vidíme do ich skladových zásob, vidíme cenotvorbu a maržovosť. Teda takmer všetko. To znamená, že keď nás klienti pustia hlboko cez technologický pohľad, tak tento vieme následne zužitkovať na marketing a postaviť kvalitnú kreatívu a rovnako performance. Brand a performance branding je aktuálne v našej agentúre nový pojem. Máloktorá agentúra to rieši, ale ja som presvedčený, že brand podkutý dátami, ktoré vidíte v analytike, to je trend, ktorý podmieni úspech agentúry v budúcnosti.
Spomínate performance branding. Čo si pod tým máme predstaviť?
AK: Je to kombinácia performanceu a brandu, založená na dátach, ktorými v e-commerce disponujete a vidíte v analytikách. Ich vyhodnocovanie, hlavne v reklamnom priemysle, je síce veľmi náročné, ale máte v nich jasné indikácie, na základe ktorých viete povedať, či daná kreatíva fungovala alebo nie.
Požadujú klienti aj širšie poradenstvo? Chcú napríklad, aby ste boli súčasťou ich digitálnej transformácie?
AK: Pracujeme pre veľkých klientov ako banky a telekomunikační operátori, ale máme v portfóliu aj menšie e-shopy, ktoré túto službu od nás vyžadujú. Takže by som povedal, že niektorí áno, niektorí nie.
Pozrime sa na trh marketingových agentúr. Potrebuje mať dnes agentúr...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

