Namiesto štandardného online spotu sa tvorcovia rozhodli pre nečakanú taktiku: Vytvorili streamovaciu platformu, ktorá zrkadlí tragikomické a absurdné dianie v rezorte kultúry. Ich hlavnou zbraňou je humor, irónia a paródia na existujúce kauzy a problémy.
Humor je podľa nich najlepší spôsob, ako postupovať voči arogancii moci. Soňa Lexmanová z SKPR STRATEGIES a Šimon Gál z TRIADU v podcaste Stratégií OK360° vysvetľujú, prečo a ako vznikol inovatívny projekt Kultúra+, čo je jeho cieľom a ako sa snažia upútať pozornosť aj mimo kultúrnej bubliny.
„Začalo sa to u nás v TRIADE, povedali sme si, že chceme podporiť neziskovú organizáciu. Kultúra je nám blízka a má to spojenie s tým, čo robíme," vysvetľuje Šimon Gál. „Najprv sme si sadli s Otvorenou kultúrou a rozprávali sme sa o tom, čo potrebujú. Zadefinovali sme spolu dva ciele: nájsť pravidelných mesačných darcov, aby Otvorená kultúra mohla fungovať aj v dlhodobejšom horizonte. Druhý cieľ bol posunúť sa ďalej z bubliny kultúrnej obce a ísť trošku ďalej na širšiu verejnosť."
Riešením bola streamovacia platforma. Práve cez streaming bežní ľudia najčastejšie konzumujú kultúru. „Tieto platformy majú predplatiteľský model a vtedy sa nám to zjavilo."
SKPR Strategies sa tento model od začiatku páčil a hneď vedeli, že si zaslúži mediálnu pozornosť. „Sledujeme, čo sa deje v spoločnosti. Ako agentúra sa venujeme mnohým projektom, aby sme zachránili kultúrne hodnoty a občiansku spoločnosť," doplnila Soňa Lexmanová.
Humor je podľa tvorcov tejto platformy najlepším spôsobom, ako poukázať na kauzy. Dnes je na Kultúra+ 13 titulov, ktoré vytvorili kreatívci Triadu s pomocou umelej inteligencie aj hercov Slovenského národného divadla.
V rozhovore vysvetľujeme, ako agentúry premýšľali nad takýmto výrazným politickým angažovaním, či to považujú za hrozbu reputácie pre svoje spoločnosti. „Tak sme sa nadchli pre tento projekt, že sme to nakoniec úplne vytesnili," hovorí Gál. SKPR si zakladá na tom, že chce byť na slobodnej vlne: „Hodnotový systém je pre nás omnoho dôležitejší. Zákazky aj klientov si vyberáme aj podľa toho, ako majú nastavené hodnotové rámce," doplnila Lexmanová.
Celý rozhovor so Soňou Lexmanovou a Šimonom Gálom si môžete pozrieť vo videu v tomto článku a nájdete ho ako audio na všetkých podcastových platformách.

