TA3
StoryEditor

Chceme top spravodajský portál

15.09.2021, 13:22
Mnohým ľuďom sa vznik našej televízie spred dvoch dekád spája s 11. septembrom a pádom dvojičiek, uviedla v rozhovore pre HN generálna riaditeľka TA3 Mirjana Hron Sikimič.

Televízia TA3 funguje na slovenskom mediálnom trhu 20 rokov. Čo sú základné zmeny, ktoré chcete v rámci tohto výročia realizovať?
Zmien, ktoré chystáme, je mnoho a pripravujeme ich už dlhšie. Veľkú časť z nich uvidia diváci na televíznych obrazovkách. Rovnako však veľkou transformáciou prechádza aj naša IT infraštruktúra a procesy s tým spojené. Jeseň na obrazovkách televízie TA3 bude pestrá a bohatá na viaceré novinky. Jednou zásadnejšou je určite prechod na non-stop vysielanie, 24 hodín, sedem dní v týždni. Televízia TA3 vznikla pred 20 rokmi presne 11. septembra pri páde dvojičiek. Myslím si, že mnohým ľuďom sa vznik našej televízie spája hlavne s touto svetovou udalosťou. V tento deň preto chceme svojim divákom preto ponúknuť niečo úplne špeciálne a jedinečné. Máme pripravené špeciálne štúdiá o vysielaní TA3 ako jedinej spravodajskej televízie na Slovensku, rozhovory s predstaviteľmi iných renomovaných spravodajských televízií vo svete – CNN, BBC, ČT24. Tiež máme pripravený špeciálny dokument, ktorý mapuje 20-ročnú históriu televízie TA3 a v plnom znení si ho diváci našej televízie budú môcť pozrieť práve teraz v sobotu 11. septembra.

Budú aj nejaké ďalšie prekvapenia?
Celé to bude zabalené v novom šate, čím chcem povedať, že prichádzame s novou grafikou. Grafika reflektuje na súčasné svetové trendy, je dynamickejšia a má množstvo nových animovaných prvkov. V tomto smere sme sa obrátili na odborníkov v danej oblasti a nechali sme sa inšpirovať aj inými svetovými značkami v oblasti spravodajstva. Cieľom bolo zvýrazniť sa, upútať diváka, ale súbežne ostať jednoduchými, funkčnými s využitím čo najviac čistej línie. V rámci týchto zmien jemným redizajnom prešlo aj samotné logo. Samozrejme, naše korporátne farby, ktoré sú typické pre televíziu TA3, sú nezmenené – červená, modrá, biela. Ak by som to mala zhrnúť, všetky zmeny, ktoré veľmi koncepčne v televízii TA3 riešime, majú viesť k ešte väčšiemu priblíženiu sa k divákovi a získaniu nového publika. Od 12. septembra budeme detailne pokrývať návštevu pápeža Františka na Slovensku. Význam tejto návštevy zhodnotia hostia v štúdiu, predstavitelia cirkvi, viaceré osobnosti a rozhovor nám poskytne aj špeciálny hosť Tomáš Halík, český kňaz, teológ, sociológ, filozof a univerzitný profesor. Čo sa týka zmien v programovej štruktúre, tak tie štartujeme 13. septembra. Práve v toto pondelkové ráno sa začínajú zmeny v programovej štruktúre naším novým formátom Raňajky. Novou tvárou Televízie TA3 v rannom vysielaní bude Alexander Štefuca, ktorý sa bude pravidelne striedať s naším ostrieľaným moderátorom Norom Dolinským. Dramaturgickými zmenami prejdú aj naše nosné relácie, medzi ktoré patria najmä nedeľná diskusná relácia V politike, Téma dňa s Petrom Bielikom od pondelka do štvrtka a denná diskusná relácia Tak takto. Aj počas jesene bude pokračovať nová relácia Zdravie na TA3, ktorú sme odštartovali v auguste. Je odpoveďou na reakcie divákov, ktorí v dnešnej dobe očakávajú od spravodajskej televízie presné, overené a spoľahlivé informácie. Ďalšou programovou novinkou bude nová večerná relácia Klub TA3, v ktorej budeme so zaujímavými a inšpiratívnymi ľuďmi z rôznych oblastí rozoberať aktuálne spoločenské témy.

Ktoré zmeny, ktoré determinovali TA3 v predchádzajúcich dvoch dekádach, boli podľa vás kľúčové?
Televízia si počas 20-ročného fungovania prešla viacerými zmenami a nie je to prvýkrát, čo prichádza nová staničná grafika a nové formáty. Asi nevytiahnem jeden konkrétny kľúčový moment, pretože práve množstvo pravidelných zmien a neustály vývoj či už televíznych formátov alebo samotnej kreativity je výsledkom, že televízia TA3 je dlhodobo na popredných priečkach najdôveryhodnejšej mediálnej značky na Slovensku. Aby som to nejako celé zarámcovala, chcem zdôrazniť, že ja nie som typ človeka, ktorý robí zmeny pre zmeny. Ale doba digitalizácie ide neskutočne rýchlo vpred a my musíme reagovať. Mojím cieľom je budovať silnú modernú značku v oblasti spravodajstva, prinášať kvalitný redakčný obsah a je na samotnom divákovi alebo používateľovi, či si vyberie televíziu, web alebo vypočuje kvalitný podcast. Ak sa chceme na týchto priečkach udržať, je nutné sledovať trendy a prispôsobovať sa im, čo týmito zmenami sledujeme.

Vysielanie sa skladá z troch častí: spravodajstvo, publicistika, živé prenosy. Ktorá zložka je najdôležitejšia, prípadne v ktorej sa chystajú najvýraznejšie zmeny?
Nie je dôležitejšia a menej dôležitá. Sú to tri veľmi silné piliere našej televízie. Sme spravodajská televízia a je našou podstatou, aby sme prinášali objektívne, overené a rýchle informácie. Vďaka našej flexibilite v programovej štruktúre sú u nás veľmi žiadané živé prenosy, či už tlačové konferencie alebo živé vstupy z rôznych udalostí. Na druhej strane chceme spravodajstvo dopĺňať o atraktívne publicistické formáty. Aktuálne sa venujeme témam, ako sú zdravie, nehnuteľnosti, zdravý životný štýl, história, šport, auto-moto, veda, technika a podobne. Myslím si, že iba správna kombinácia týchto troch zložiek je tým správnym kokteilom pre spravodajsko-publicistickú televíziu. Samozrejme, namiešať ten správny pomer je čistá alchýmia.

Plánujete aj ďalšie personálne zmeny v rámci redakcie?
Personálne zmeny prebiehajú v rámci celej televízie, nielen v redakcii. Samozrejme, rozumiem tomu, že divákov zaujíma to, čo vidia na obrazovkách. V prípade niektorých moderátorov sme spravili repozicioning a ako ste poznamenali, prinášame aj nové tváre. Pevne verím, že do konca roka ich pribudne ešte niekoľko. V tejto chvíli môžem vytiahnuť Alexandra Štefucu, ktorý sa stáva súčasťou nášho tímu v rannom spravodajstve, a Lenku Buchlákovú, ktorá prišla oživiť naše ekonomické témy.

Kde vidíte pozicioning TA3 v najbližších rokoch? Mal by sa nejako zmeniť, alebo čo budú nové výzvy aj v rámci prechodu do online prostredia?
Základný pozicioning ostáva rovnaký. Istým spôsobom je to dané aj našou licenciou – teda spravodajstvo a publicistika. Pre mňa osobne, punc najdôveryhodnejšej mediálnej značky na Slovensku podľa britského inštitútu Reuters je veľký záväzok. V tomto pokračujeme a maximalizujeme snahu prinášať objektívne, overené a aktuálne spravodajstvo. Nové, vyššie zmienené formáty majú viesť k posilneniu publicistiky. Tá nám umožní získať nových divákov a rozšírime tak naše auditórium. V online prostredí náš web prešiel veľkou zmenou. Stávame sa tak širokospektrálnym portálom, kde nájdete okrem spravodajstva aj iné čitateľsky atraktívne témy.

Do akej miery vás zasiahla pandémia? Zmenilo sa nejako fungovanie redakcie?
Televízia je veľmi živý organizmus a, samozrejme, nemôžeme sa tváriť, že celosvetová pandémia obišla práve nás. Na druhej strane nás naučila, že vieme pracovať v zložitých pracovných podmienkach a stále prinášať plnohodnotné spravodajstvo. Všetci naši zamestnanci majú zdieľané prístupy a možnosť pracovať na home office. Na druhej strane musím povedať, že televízia sa nedá zavrieť ako reštaurácia, alebo sa nedá prejsť na plnohodnotný home office ako v prípade spoločností, ktoré nevyžadujú fyzickú prítomnosť ľudí na pracovisku. O to viac kladieme dôraz na opatrenia. Meranie teploty, rúška, respirátory, to už vnímame ako súčasť každodenného života. Kladieme veľký dôraz na pravidelnú dezinfekciu celej TA3 a v neposlednom rade v celej našej budove nájdete množstvo germicídnych žiaričov.

Časť mediálnych domov zostáva aj naďalej na home office, v prípade televízií je to však náročnejšie. Plánujete aj v tejto oblasti implementovať niečo, čo ste si počas pandémie vyskúšali a vyhodnotili ste to ako efektívne?
Ako som už spomínala, veľmi kladieme dôraz na opatrenia. Osvedčilo sa nám pravidelné testovanie našich ľudí. Situáciu nepodceňujeme, veľká časť z nás v televízii je zaočkovaná a vďaka tomu veríme, že prípadnú tretiu vlnu zvládneme. Do konca roka plánujeme implementovať nové technologické riešenia, ktoré umožnia redaktorom pristupovať ku všetkým redakčným systémom vzdialene a vytvoriť tým plnohodnotný príspevok alebo reportáž priamo z domu. Cieľom je predovšetkým posilniť regionálne spravodajstvo, ale určite nás táto implementácia pripraví na akokoľvek tvrdú vlnu pandémie.

Akým spôsobom sa pripravujete na možnú tretiu vlnu tak, aby to nezasiahlo plynulé vysielanie televízie?
Nemyslím si, že existuje špeciálny režim. V oboch vlnách sa nám podarilo vyhnúť nejakému väčšiemu ohnisku len vďaka dôkladnému dodržiavaniu opatrení. Občas mám pocit, že dezinfekciu cítim všade, z každej strany na mňa svieti germicídny žiarič a keď kolega nemá rúško, mám pocit, že mu niečo chýba na tvári.

Plánujete rozvíjať aj webovú stránku televízie? Máte aj konkrétne ciele, akú pozíciu by ste chceli na online dosiahnuť?
Náš rozvojový plán počíta s obsahovým posilnením webu. Prioritou je zmeniť vnímanie ta3.com z archívu televízie na relevantný spravodajský a obsahový web. Rozhodne je naším cieľom patriť medzi top spravodajské portály na Slovensku. Kľúčovým je prepojiť TV a online redakciu, s čím súvisí nastavenie nových procesov a personálne posilnenie online redakcie. Kontinuálne pracujeme na obsahových podsekciách, pri ktorých počítame, že majú potenciál sa v budúcnosti rozvinúť do samostatných webových stránok. Segmenty, do ktorých sme sa pustili, sú zdravie, ženy, hoby – predovšetkým cestovanie a záhradkárstvo. Obsah plánujeme simultánne rozvíjať na viacerých platformách, ako sú články, videopodcasty a aplikácie. Od prepojenia redakcií si sľubujeme vyššiu efektivitu práce a vytvorenie pridanej hodnoty pre náš obsahový portál, vďaka ktorému sa odlíšime od konkurencie.

Ako sa pandémia dotkla výsledkov televízie? Časť mediálnych domov vykázala poklesy inzercie, ako to však bolo vo vašom prípade?
Pandémia postihla biznis celosvetovo a mediálny trh z toho nevynímajúc. Rok 2020 bol náročný aj pre nás. Práve to je dôvod, prečo sme sa pustili do zmien nielen na obraze, ale aj v procesoch. Jednu z prvých transformácií v roku 2021 zaznamenalo práve obchodné oddelenie a už teraz vidíme, že nám to prináša výsledky. Zásadne sme zmenili spôsob obchodovania, vytvorili nové obchodné formáty, prepojili TV a online reklamný priestor. Veľmi intenzívne sa venujeme natívnej reklame a šijeme projekty na mieru pre našich klientov a obchodných partnerov.

Plánujete aj investície do technologického vybavenia televízie, prípadne chystáte nejaké inovácie, ktoré by vám mohli pomôcť zjednodušiť procesy?
Investujeme do techniky v štúdiu, plánujeme implementovať nové kamerové robotické systémy a pracujeme na zlepšení osvetlenia štúdia. V redakcii zavádzame nový systém AVID Mediacentral Cloud UX pre zefektívnenie práce redaktorov. Cez tento systém im poskytneme plnohodnotné pracovné nástroje v televízii, ako aj v teréne, prípadne z domu. Inovujeme aj náš live-streamovací systém, ktorý umožní zjednodušené pripojenie redaktorov v teréne do živého vysielania aj cez mobilné zariadenia. Veríme, že všetky tieto technologické zmeny posunú televíziu TA3 ku kvalitnejšiemu vysielaniu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 09:05