Čiara režiséra Petra Bebjaka prišla do kín 3. augusta. Už počas prvého víkendu vypredala kiná a s návštevnosťou 69 242 prekonala aj premiéry najúspešnejších snímok Únos a Všetko alebo nič. Počas druhého víkendu bola Čiara opäť najnavštevovanejším filmom v kinách, pozrelo si ju 53 625 divákov, čo je raz toľko, ako prišlo na víkendové premiéry Emoji film či Annabelle 2.
Po druhom víkende si tak Čiaru pozrelo celkovo 163 867 divákov a na tržbách za vstupenky zarobila takmer 875 tisíc eur. Stala sa tak tretím najúspešnejším slovenským filmom tohto roka. Prvú priečku si drží evitovka Všetko alebo nič s návštevnosťou 336 826 divákov a rekordnými tržbami 1,73 milióna eur, druhá priečka patrí Únosu, ktorý si pozrelo 278 148 divákov a dosiahla tržby 1,46 milióna eur.
Hranica 100 tisíc divákov bola pritom pre slovenský film ešte minulý rok nedosiahnuteľnou métou. Na najúspešnejšiu slovenskú snímku minulého roka - Červený kapitán - prišlo do kín 87 187 divákov a na oceňovanú Učiteľku 53 761 divákov. V posledných rokoch prekonali sto tisíc divákov len štyri slovenské filmy: Bathory (2008; 432 300 divákov), Lóve (2011; 122 870), Pokoj v duši (2009; 116 818) a dokument 38 (2014; 114 960). K hranici sa priblížil aj Rytmusov Sídliskový sen (2015; 97 527). V tomto roku pokorili sto tisícovú návštevnosť už štyri filmy - okrem už spomínanej trojice aj Cuky Luky Film (113 903 divákov).
Ambíciou producentky Wandy Adamík Hrycovej bolo priniesť do kín "film pre bežného multiplexového diváka, ale s festivalovým potenciálom". Čísla návštevnosti hovoria, že film oslovil široké spektrum divákov a úspech dosiahol aj na festivale. Z Karlových Varov, kde bol ako jediný slovenský film zaradený do hlavnej súťaže, si Peter Bebjak odniesol cenu za najlepšiu réžiu.
Snímku Čiara s rozpočtom 1,31 milióna eur produkčne zastrešila spoločnosť Wandal Production, koprodukčne sa podieľali na výrobe HomeMedia Production, RTVS a ukrajinská spoločnosť Garnet International Media Group. Výrobu filmu podporili dotáciami Audiovizuálny fond, Creative Europe, DERZKINO - Ukrainian State Film Agency a Ministerstvo kultúry SR.
Téme sa podrobne venujeme v augustovom vydaní magazínu Stratégie.
Zdroj údajov: Únia filmových distribútorov.