Predvolebná kampaň v Česku ide do finále. Politici majú posledné dni, aby nahnali k volebným urnám čo najviac svojich voličov. V stredu 4. októbra české médiá verejnej služby podľa zákona otvorili svoj priestor pre predvolebnú prezentáciu strán a hnutí. Do volieb Česká televízia aj Český rozhlas musia poskytnúť 14 hodín, v ktorých sa budú pretáčať volebné spoty všetkých 31 kandidujúcich subjektov.
Strany a hnutia sa nespoliehajú len na priestor poskytnutý verejnoprávnymi médiami, svoje spoty zdieľajú na svojich oficiálnych weboch a sociálnych sieťach. Pozrite si tie najbizarnejšie predvolebné spoty v Česku.
"Neuhne (ani guľke)"
Z videoprezentácie TOP 09 je najzaujímavejší klip, ktorý strana do televízie neposlala. Dvoma štandardnými spotmi sprevádza herec Petr Čtvrtníček, ktorého predseda strany Miroslav Kalousek a podpredsedníčka Markéta Pekarová Adamová uisťujú, že pred zásadnými vecami neuhnú. V treťom spote, ktorý Topka zdieľa len na internete, s veľkou nadsádzkou demonštruje, ako zásadový má Kalousek byť. Neuhne ani guľke. "Prineste niekto mop," hlási Čtvrtníček potom, čo predsedu TOP 09 zastrelí.
"Nenechajme si ukradnúť Európu"
Spot SPD Tomia Okamuru sa sústredí na ľudí vnímajúcich svet ako sprisahanie elít. SPD dramaticky uvádza klip obrazom súčasnosti zmietajúcej sa v terorizme, nezvládnutej imigrácii a verejnosti zmanipulovanej médiami. Z tejto mizérie má vyviesť Česko práve Okamurova strana, pretože je vraj kompetentná vládnuť a nesmieme si podľa nej nechať Európu ukradnúť.
"Pustite nás na nich!"
Ako strážny pes demokracie za sprievodu harmoniky a spevu svojho lídra Ivana Bartoša vystupuje Česká pirátska strana. S narážkami na kauzy z minulých rokov (OKD) a údajný dotačný podvod lídra ANO Andreja Babiša v kauze Bocianie hniezdo potom ľuďom sľubuje, že sa za nich pobije. "Pustite nás na nich!," zborovo žiadajú Piráti divákov o podporu potrebnú na vstup do Snemovne.