Predvolebné kampane do župných volieb vrcholia. Niet divu, budú už 4. novembra a kandidáti vedia, čo sa skrýva pod županom.
A preto bojujú do poslednej chvíle. Sami za seba, aj s reakciou verejnosti. V bratislavskej župe určite. Alebo aspoň v Bratislave. Teda, všetci hovoria, len Milan Ftáčnik mlčí. Nič nesľubuje, nič nehovorí. Je spoľahlivá voľba?
Pavol Frešo chytil nečakane štvrtý dych, zaútočil na pozíciu kandidáta pod vedením nováčika v politickom marketingu Petra Núňeza. To je ten, čo produkoval a režíroval napríklad Zem spieva. Frešo postavil svoj program na dvoch princípoch #transparentný účet: financovanie kampane je čisté ako Kristovo oko, #dopravazadarmo: keďže bilboardy sú preňho drahé, ponúkol bratislavčanom vybrané linky autobusov zadarmo.
Komentáre na seba nenechali dlho čakať, za všetky stačí jeden:
Juraj Droba je jednoducho kandidát. Niekedy nepotrebujete povedať viac.
Možno iba dodať, že preňho je prvoradá transparentnosť a nulová tolerancia korupcie. A máte na viac. A rátajte s tým, že hocikto chce vyjadriť svoj názor. Vlastne má na to právo. Ako na život. Aliancia za rodinu.
Rudolf Kusý slúži ľuďom už desať rokov a chce to robiť aj naďalej. Kusému stúpajú preferencie, a preto tento týždeň hovoril o tom, že otec bol emigrant a nie agent ŠtB. Kampaň na župana ho stála 300-tisíc eur a ešte sa neskončila. Platí si ju z vlastných úspor, ale pomáha mu aj rodina. Zvláda to ale s úsmevom, pretože Deň nezávislosti sa blíži.
Minimálne podľa vzhľadu bilboardu by sa dalo predpokladať, že Daniel Krajcer kandiduje do Bruselu a nie za župana. Chcieť alebo mať? Byť alebo nebyť?
Pravdepodobne najviac o svojom víťazstve uveril Martin Jakubec. Jedným slovom neviete vystihnúť, kto je tento človek: v prvom rade je určite hrdý Slovák, zabávač, podnikateľ, propagátor a vlastník autorských práv k Repete, a v poslednom období sa z neho stáva aj odborník na politický marketing. Ako správny kandidát si všíma výsledky politických prieskumov, ktoré si uverejňuje na svojom blogu portálu sme.sk a svojej Facebookovej stránke. U uvedie aj zdroj prieskumu. Má to jeden malý háčik, ide zvyčajne o vymyslenú spoločnosť.
Martin Jakubec nemá problém so sľubmi.
A evidentne si nemyslí, že bilboardy sú drahé.
A to všetko s úctou k tradíciám:
A na záver je tu ešte jeden prísľub od kandidáta Jozefa Uhlera: Zdarma sú len sľuby. Doprava potrebuje skutočné riešenia.
- opatrne s riešeniami
- najmä v Banskej Bystrici
- a tiež v Nitre
- buďme rozumní
- o týždeň sa vidíme opäť