Očkovacia lotéria sa po takmer troch mesiacoch skončila. Hoci galaprogram Byť zdravý je výhra pravidelne prilákal množstvo ľudí k obrazovkám, k zvýšeniu záujmu o očkovanie neprispel.
Portál RTVS uvádza, že od spustenia lotérie stúplo percento zaočkovaných ľudí na Slovensku len o päť percentuálnych bodov. Aktuálne je na Slovensku zaočkovaných necelých 2,4 milióna ľudí, na dosiahnutie potrebnej 60 percentnej zaočkovanosti populácie, čo je približne 3,3 milióna ľudí, chýba ešte 800-tisíc.
Hosťom posledného priameho prenosu zo žrebovania, ktorý Jednotka RTVS odvysielala v sobotu 30. októbra, bol aj minister financií Igor Matovič, ktorý je autorom nápadu. Očkovacia lotéria trvala dvanásť týždňov a stála 26 miliónov eur.
Sledovanosť priamych prenosov očkovacej lotérie bola od začiatku mimoriadne vysoká. Na prelome augusta a septembra dokonca dvakrát prekonala hranicu 800-tisíc divákov, čo sa podarí len atraktívnym športovým prenosom alebo štedrovečernej rozprávke Tri oriešky pre Popolušku. Šesť prenosov malo sledovanosť vyššiu ako 700-tisíc divákov, tri si pozrelo viac ako 600-tisíc divákov a len dva priame prenosy klesli tesne pod túto hranicu.
Posledné vydanie očkovacej lotérie si v sobotu 30. októbra pozrelo 652-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V komerčnej cieľovej skupine divákov od 12 do 54 rokov si pripísalo rovnako vysoký rating 8,5 percenta a podiel na trhu takmer 23 percent. Očkovacia lotéria sa tak opäť stala celkovo najsledovanejším programom dňa, a to v oboch hlavných cieľových skupinách. Od budúceho týždňa, soboty 6. novembra, sa na obrazovky Jednotky vrátia Záhady tela.
Očkovacia lotéria potrápila komerčné televízie. Nedeľným priamym prenosom ustúpila televízia Markíza so SuperStar. Neriskovala odlev divákov a svoju ťažiskovú jesennú šou presunula z tradičných nedeľných na piatkové večery. Očkovacia lotéria sa po nástupe novej šou Pečie celé Slovensko mala presunúť do neskoršieho vysielacieho času, s čím rezort financií nesúhlasil. Lotéria tak dostala nový vysielací čas v sobotnom prime time, kde zase potrápila televíziu Joj a jej jesennú šou Česko Slovensko má talent. Obidve jesenné šou komerčných televízií v aktuálnej sezóne ani zďaleka nedosahujú sledovanosť z predošlých úspešných sezón.
Viac o sledovanosti víkendových programov si môžete prečítať v tomto článku:
Zdroj: PMT/KANTAR SLOVAKIA