Vypredaný televízny priestor pre reklamy, nová obchodná politika, ale aj to, ako pandémia ovplyvnila situáciu v televíziách. O aktuálnych témach v televíznej reklame hovorí pre Stratégie Juraj Máťuš, riaditeľ Centra obchodu skupiny Markíza.
Ako by ste opísali súčasnú situáciu na televíznom trhu z hľadiska obchodu?
Televízny trh zažíva absolútny rozmach, hlavne v post lockdownovom obdobi. Od mája tohto roka je trh absolútne vypredaný. Minulý rok bol pokles minimálny a navyše ťahaný cez výrazný pokles výdavkov od štátu. Čiže komerčná báza nezaznamenala pokles ani v minulom roku. Tým pádom je dvojciferný rast trhu za tento rok pozitívnym prekvapením. Očakávali sme rast, avšak nie až takto zásadný.
Medzi hlavné faktory, ktoré brzdia vyšší rast je vysoká vypredanosť priestoru viac ako osem mesiacov v roku, nevyvážený dopyt hlavne v lockdownovom období (január–apríl), kedy sme boli schopní umiestniť viac dopytu. Na druhej strane chápeme, že počas lockdownu niektorí zadávatelia nekomunikovali, keď ich segment bol poznačený úplným uzavretím prevádzok a nemajú silný online biznis.
Všetok tento dopyt, a ešte aj extra dopyt, sa teda navalil do d...
Zostáva vám 85% na dočítanie.