StoryEditor

Najviac pozeráme Markízu a počúvame Expres. Čítame Nový Čas alebo Plus 7 dní

29.01.2018, 15:07
Autor:
hrnhrn
Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Median SK.

Spoločnosť Median SK realizuje prieskum správania spotrebiteľov dvadsať rokov, od roku 1997. V najnovšom prieskume zmonitoroval televízne a rozhlasové stanice a tlačené médiá za 3. a 4. kvartál minulého roka.

Sledovanosť televízií

V druhom polroku minulého roka sledovalo „včera“ televíziu takmer 4 milióny divákov. Sumárna sledovanosť všetkých televízií dosiahla 79%.

V sledovanosti televízií nenastali žiadne výrazné posuny voči predchádzajúcemu obdobiu. Najvyššiu sledovanosť si drží televízia Markíza so 40%, hoci voči rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka zaznamenala pokles o 10 percentuálnych bodov. Sledovanosť na úrovni 31% si drží televízia JOJ, rovnako ako Jednotka s 25%.

Celá skupina CME (Markíza, Doma a Dajto) dosiahla v parametri „sledoval(a) včera“ 46% sledovanosť (čo predstavuje pokles o 8 bodov voči rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka), JOJ Group (JOJ, Plus, Wau a RiK) si drží 34% a RTVS (Jednotka a Dvojka) 26%.

Poradie jednotlivých televíznych staníc podľa podielu na trhu za 2. polrok 2017 vedie Markíza s 34%, nasleduje JOJ s 23%. Na treťom mieste je s 17% Jednotka. Markíza zaznamenala voči rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka pokles o 5 bodov, JOJ a Jednotka naopak narástli, zhodne o 2 body.

MML-TGI, 3.+4./2017

​Počúvanosť rádií

Celková počúvanosť rádií za posledný polrok v parametri „počúval včera“ predstavuje 62%. Voči predchádzajúcemu prieskumu - za 2. a 3. kvartál 2017,  ostala počúvanosť rádií takmer bez zmeny.

Poradie otvára Rádio Expres s 19%, na druhej priečke je Rádio Slovensko so 17% a trojicu najpočúvanejších rádií uzatvára Fun rádio s 11%. Rádiá Jemné a Europa 2 majú 7% počúvanosť, poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvárajú Regina a Vlna so 6%.

Čo sa týka trhového podielu za 2. polrok 2017, prehľad otvára Rádio Expres s 23%, nasleduje Rádio Slovensko s 21%. S 12% podielom sa na trhu pohybuje Fun rádio. Rádiá Jemné, Regina, Europa 2 a Vlna dosiahli 7%, ostatné rozhlasové stanice držia 17% podiel z trhu.

MML-TGI, 3.+4./2017

​Čítanosť printov

Podľa parametru „čítal(a) posledné vydanie“ dosahuje celková čítanosť denníkov 29% populácie vo veku 14 - 79 rokov. Pri parametri „čítal(a) posledných 14 dní“ je percento výrazne vyššie, ide o 64% populácie.

Denníky

Celková čítanosť celoštátnych denníkov v parametri „čítal(a) posledné vydanie“ dosahuje 28% populácie. Pri parametri „čítal(a) posledných 14 dní“ ide o 61% populácie. V 2. polroku 2017 nenastali žiadne zmeny v rebríčku. Poklesy alebo nárasty čítanosti voči predchádzajúcemu obdobiu sa pohybujú na úrovni desatín percenta, mierne poklesli Nový čas, Pravda a Šport, naopak, nárast zaznamenali plus jeden deň, Sme, Korzár a Hospodárske noviny.

Nový Čas si udržal prvú pozíciu so 14%, čítanosť na úrovni 6% majú denníky Plus jeden deňPravda, 5% si pripísal denník Sme. Nasledujú tituly ŠportKorzár so 4% a Hospodárske noviny majú čítanosť 3%.​

Týždenníky

V týždenníkoch predstavuje podiel čítanosti 35%, čo je množstvo čitateľov, ktorí si prelistujú alebo prečítajú posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Podľa premennej „čítal(a) posledné 3 mesiace“ ide až o 68% populácie.

Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní so 7%. Nasledujú Báječná žena (6%), Život a Nový Čas pre ženy (5%), Slovenku, Eurotelevíziu a Katolícke noviny čítajú 3% obyvateľov. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla 11% a sieť Petit Press MY noviny 6% čítanosť. Obidva sieťové tituly zaznamenali nárast voči predchádzajúcemu obdobiu. Ostatné spomenuté týždenníky voči prvému polroku minulého roka mierne poklesli.

Mesačníky

Celková čítanosť mesačníkov je za posledný polrok 44%. Najčítanejšími mesačníkmi medzi sledovanými titulmi zostávajú Záhradkár, ktorý tesne nasleduje Zdravie. Prečítalo alebo prelistovalo si ich 7% populácie. Na ďalších priečkach sa umiestnili ženské magazíny EvaEmma s 5%, oba tituly si udržali čítanosť z predchádzajúceho obdobia. Nový čas Krížovky zaznamenali 4% čítanosť, Nový Čas BývanieMaxikrížovky 3%. Všetky tri posledné tituly zaznamenali nárast čítanosti, najvyšší dosiahol Nový Čas Krížovky.

O prieskume: Spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media realizuje národný prieskum MML-TGI® (Market & Media & Lifestyle – Target Group Index ®). Na Slovensku tento prieskum kontinuálne prebieha od roku 1997. Výsledky boli zbierané v termíne od 26.6.2017 do 17.12.2017. Prieskum bol realizovaný na vzorke 4 302 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.

01 - Modified: 2017-11-12 15:51:19 - Feat.: 0 - Title: Najsledovanejšou televíziou je Markíza. Pozerá ju cez 40 percent divákov 02 - Modified: 2017-12-05 07:05:19 - Feat.: 0 - Title: Najobjektívnejšie spravodajstvo má RTVS. V najnovšom prieskume obhájila prvenstvo 03 - Modified: 2018-01-08 14:30:33 - Feat.: 0 - Title: Rádio Slovensko a Fun rádio si naladilo viac ľudí, Expres mierne klesol
01 - Modified: 2023-08-22 12:02:23 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom na Slovensku je stále Rádio Expres 02 - Modified: 2023-07-06 13:11:39 - Feat.: - Title: Slovensku stále vládne hokej, najúspešnejšie kampane má Kaufland 03 - Modified: 2022-04-21 18:15:02 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je stále Expres. Má aj najväčší podiel na trhu 04 - Modified: 2022-02-28 10:13:10 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je naďalej Expres, má aj najväčší podiel na trhu 05 - Modified: 2022-02-01 13:31:09 - Feat.: - Title: Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej najpopulárnejšie slovenské médiá
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 05:37