Bývalý americký prezident Barack Obama podľa denníka The New York Times (NYT) vyjednáva so spoločnosťou Netflix o tom, že by spolu so svojou ženou Michelle pripravovali vlastnú televíznu reláciu. Pokiaľ budú jednania úspešné, mohlo by sa posolstvo Obamovcov dostávať k takmer 118 miliónom predplatiteľov najväčšej streamovacej služby na svete.
Exkluzívne príspevky bývalého šéfa Bieleho domu a niekdajšej prvej dámy by podľa NYT nemali byť odpoveďou na kroky súčasného prezidenta Donalda Trumpa, ani reakciou na kritiku Obamu, ktorá zaznieva z konzervatívnych kruhov, ale skôr séria relácií s inšpiratívnymi príbehmi. Týkať by sa mohli tém, ktoré ležali Obamovi na srdci už v dobe, keď bol prezidentom: zdravotníctvo, migrácia, klimatické zmeny či volebné právo.
Podrobnosti pripravovanej dohody Obamovcov s Netflixom zatiaľ nie sú známe. Streamovacia spoločnosť i hovorca exprezidenta správu NYT odmietli komentovať. Podľa denníka ale záujem o jednania s Obamovcami vyjadrili tiež spoločnosti Apple a Amazon. Tiež sa vraj usilujú o to, aby pre nich Obamovci vytvárali exkluzívny obsah.
"Prezident a pani Obamová vždy verili v silu rozprávania príbehov, ktoré inšpirujú," uviedol poradca bývalého šéfa Bieleho domu Eric Schultz.
Pred rokom sa Barack a Michelle Obamoví dohodli s nakladateľstvom Penguin Random House na vydaní dvoch kníh. Noviny Financial Times s odvolaním na svoje zdroje vtedy napísali, že manželia Obamoví získajú viac než 60 miliónov dolárov (takmer 49 miliónov eur).
Podpísaním zmluvy s Netflixom by Obama mohol rozšíriť okruh ľudí, ku ktorým sa jeho posolstvá dostávajú. Milióny užívateľov exprezidenta sledujú na sociálnych sieťach: na Twitteri 100 miliónov, na Facebooku 55 miliónov.